2021-02-18, 12:15
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Egentligen borde man tro att sådana här trådar är ett skämt eller ett konstförsök, men med användarens historik så menar hen nog allvar. Vilket är sorgligt.

Hur fan hamnade vi här?
Vi hamnade här för att det är så människor fungerar. Man har en jargong som alla ska följa, och man hetsar varandra till att bli grövre och grövre, och ingen vågar riktigt avvika av rädsla för att bli utesluten och i värsta fall lagförd. Det skapar till slut masshysterier som metoo och den extrema wokekultur som växt fram de senaste åren. Eftersom ingen kunnat förutse vansinnet för 20 år sedan, vågar jag inte tänka på vad som kan hända om 20 år. Dock är yngre människor ofta rätt kritiska till denna kultur, och då yngre ofta vill distansera sig från den äldre generationen, har jag en viss förhoppning om att galenskaperna får ett slut någon gång på 30-talet.
Citera
2021-02-18, 12:18
Medlem
Bankdosas avatar
Jag började se om "Tre kronor" och i början så haglar rasismen. Man får inse att i mitten på nittiotalet var alla inte så skitnödiga som idag.
Citera
2021-02-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Jag började se om "Tre kronor" och i början så haglar rasismen. Man får inse att i mitten på nittiotalet var alla inte så skitnödiga som idag.

Minns inte namnet på den där svarta snubben som hade en lite större roll än de andra men han var typ cykelbud i ett avsnitt och Reine frågar honom när han får se honom i affären med hjälmen på sig om det är besök från yttre rymden
Citera
2021-02-18, 12:25
Medlem
Kragoms avatar
Citat:

Korrekt, det som var "normalt" då är rasism idag, och samtidigt ska man tydligen ta avstånd från det, även fast man inte visste att man var rasist på den tiden, vilket de flesta inte var.

Allt handlar om att folk inte tror på nåt idag, nästan ingen går i kyrkan. Människan är skapad så att man ändå behöver brinna för nåt/tro på nåt, så då blir det sån här PK-grej av vissa saker, som en del helt snöat in på.

Man kan säga neger utan att vara rasist, men man kan säga mörkhyad och vara rasist, så enkelt är det.

En ickefråga, som blivit till den största och centralaste frågan bland vita, företrädelsevis stadsbor som behöver positionera sig på nåt vis
Citera
2021-02-18, 12:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Vi hamnade här för att det är så människor fungerar. Man har en jargong som alla ska följa, och man hetsar varandra till att bli grövre och grövre, och ingen vågar riktigt avvika av rädsla för att bli utesluten och i värsta fall lagförd. Det skapar till slut masshysterier som metoo och den extrema wokekultur som växt fram de senaste åren. Eftersom ingen kunnat förutse vansinnet för 20 år sedan, vågar jag inte tänka på vad som kan hända om 20 år. Dock är yngre människor ofta rätt kritiska till denna kultur, och då yngre ofta vill distansera sig från den äldre generationen, har jag en viss förhoppning om att galenskaperna får ett slut någon gång på 30-talet.

Ironin i att kunna säga att det var så det började på 30-talet.
Citera
2021-02-18, 12:29
Avslutad
Är inte att byta ut ett ord som anses fult och negativt bara som att sminka en gris?
Personen är densamma vad man än kallar den.
Citera
2021-02-18, 12:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Du tänker inte att uttrycket rasism kanske har förändrats?
Citera
2021-02-18, 12:38
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nu har det kommit fram att en av Sveriges mest populära komiker och skådespelare har ett mörkt förflutet.

Robert har dock fortsatt med sin låga humor och använt sig av både sexism och rasism i senare produktioner med.

Fy skäms Robert Gustavsson!

Borde Robert Gustavsson ställas till svars för denna typ av rasistiska humor och borde tv4 och Robert Gustavsson be om ursäkt? Motivera era svar.

På den tiden var det det de kallades för, och alla gjorde det. Det har inget med rasism att göra överhuvudtaget. Det fanns inga andra ord då för att beskriva svarta. Det är bara på senare tid som man använder nya ord.

Du drar för stora växlar på det här.

Om du nu låtsas bry dig så mycket om svarta: Vad anser du om att miljoner svarta slavar finns i muslimska länder idag, år 2021? Vad gör du åt det? Har du skapat FB-trådar om det? Varför tycker du inte att muslimer är äckliga och borde skämmas?
Senast redigerad av HatarIslam 2021-02-18 kl. 12:44.
Citera
2021-02-18, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nu har det kommit fram att en av Sveriges mest populära komiker och skådespelare har ett mörkt förflutet.

Det är tv4 som producerade den omåttligt populära teveserien "Rena rama Rolf" där de två största stjärnorna var Lasse Brandeby och Robert Gustavsson.

Serien höll en väldigt låg nivå med mycket sexism och rasism. Seriens huvudrollsinnehavare Lasse Brandeby har sedan dess gått bort, men för den andra populära skådespelaren Robert Gustavsson går det fortfarande bra och han fortsätter att skörda stora framgångar, både på tv, inom musiken, teater och på den stora duken.

Robert har dock fortsatt med sin låga humor och använt sig av både sexism och rasism i senare produktioner med.

Rena Rama Rolf tycks ha gjort rasismen rumsren långt innan SD och andra odemokratiska partier blev populära.

I det här klippet ses Brandeby och Gustavsson "skoja" om afrikaner i Sverige och där n-ordet förekommer ett flertal gånger.

Jag undrar nu om tv4 och Robert Gustavsson borde ta avstånd från det här och be om ursäkt,

Varför är det roligt att skoja om en utsatt grupp som ofta blir rasifierade i det rasistiska Sverige. Skäms du inte Robert?

Här kan ni se klippet. Kan varna känsliga tittare då n-ordet förekommer ett flertal gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=021gIuSmCDQ

Fy skäms Robert Gustavsson!

Till frågeställningen

Borde Robert Gustavsson ställas till svars för denna typ av rasistiska humor och borde tv4 och Robert Gustavsson be om ursäkt? Motivera era svar.

Svar från Sverigedemokrater och andra rasister undanbedes.

Det finns en del rimliga åtgärder:
  • Alla film- och TV-produktioner med Robert Gustafsson destrueras.
  • Att han fråntas alla eventuella priser & utmärkelser. Att han får betala tillbaka alla löner han fått sedan han sa "neger" i serien "Rena rama Rolf", med ränta.
  • Att alla hans fasta egendomar beslagtas av staten & delas ut till negrer i skadestånd.
  • Att hans hus rivs & att hela tomten beströs med salt så att det blir obrukbart för generationer framåt.
  • Att hans barn stängs av från all högre utbildning.
  • Att han fråntas sitt medborgarskap.

Jag har säkert missat något, så du får fylla på listan efterhand.
Citera
2021-02-18, 12:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vad är det som är rasistiskt? Det enda du länkar är ett klipp där de säger att negrer kommer ifrån Afrika. Stämmer inte det menar du?

Vad kommer negrer ifrån enligt dig?

Bra frågor som inte har fått något svar.

Varifrån kommer negrer om inte från Afrika?
Finns det kanske inga negrer, men hur kan då det ordet vara rasistiskt?
Citera
2021-02-18, 13:01
Medlem
Löjligt.
Tur du inte sett gamla "blåsningsprogram" som jag tror trean visade förr. De var svart vita om jag inte minns fel så de var riktgt gamla.
De var faktiskt nog vad man på riktigt kalla rasistiska, inte dagens hitte på ord.
Citera
2021-02-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tvingad? Jag ska inte be om ursäkt för något, vännen. Jag har inte gjort något fel.

du fattar verkligen inte ,eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in