Citat:
Goddag! Jag förbi gick mäklaren och skrev direkt till säljaren. Fick en fruktansvärd reaktion tillbaka!
Gå till slutet för frågeställningen.
Jag och min respektive är i fasen att köpa hus.
Vi har nu varit på jakt i lite över ett år och förra söndagen dök det upp ett hus som vi blev väldigt förtjusta i.
På Måndagen ringde jag mäklaren och ställde lite frågor kopplat mot huset och sa att vi var väldigt intresserade.
Jag anmälde oss på visningen som skulle vara på lördagen och sa att jag hade velat se huset snabbare men att jag just nu veckopendlar med jobbet och är hemma först på lördag.
Får som svar av mäklaren
"Ok, jag anmäler er & återkommer om den blir såld. "
Jag tänkte jaja typiskt mäklare.
Notera att jag aldrig fick en exakt visningtid.
Veckan går och jag hör inte ett ord från mäklaren utan skriver på fredag eftermiddag och frågar vilken tid visning är och får till svar.
"Hej! Den blev "tyvärr" såld idag. // Med vänlig hälsning, *** ****"
Jag blev jätte besviken och beslutar mig att kontakta säljaren direkt, har ju inte fått säljarens uppgifter av mäklaren men i besiktningsprotokoll står det vem som säljer plus att jag kontrollerade mot adressen på objektet.
Jag skriver
"Hejsan *****!.
Min uppfattning är att du säljer ett hus i *******
Jag vill absolut inte tränga mig på men är lite besviken.
Jag och min sambo har varit väldigt intresserad av ditt hus och ha försökt anordna en visning med mäklare men han har varit lite avigt inställd och idag när jag hörde av om visning imorgon så meddelade han att huset är sålt.
Jag ville bara kontrollera att det faktiskt är så. Är ju förståss fullt förstående om ni valt att sälja."
Jag får inget svar på smset men dagen efter har jag två missade samtal från skyddatnummer och när det ringer en tredje gång så svarar jag, varpå en kvinna är alldeles rosenrasande och skäller ut mig på noter att jag kontaktat hennes mamma om huset och att hon inte har någonting alls men den försäljningen att göra och att jag absolut inte ska kontakta henne igen. Kvinnan presenterade sig aldrig och ringde som sagt på skyddatnummer.
Har jag gått över någon gräns här?
Var det så fruktansvärt det jag skrev eller gjorde?
Är det okej att kontakta säljarna direkt och förbigå mäklaren?
Gå till slutet för frågeställningen.
Jag och min respektive är i fasen att köpa hus.
Vi har nu varit på jakt i lite över ett år och förra söndagen dök det upp ett hus som vi blev väldigt förtjusta i.
På Måndagen ringde jag mäklaren och ställde lite frågor kopplat mot huset och sa att vi var väldigt intresserade.
Jag anmälde oss på visningen som skulle vara på lördagen och sa att jag hade velat se huset snabbare men att jag just nu veckopendlar med jobbet och är hemma först på lördag.
Får som svar av mäklaren
"Ok, jag anmäler er & återkommer om den blir såld. "
Jag tänkte jaja typiskt mäklare.
Notera att jag aldrig fick en exakt visningtid.
Veckan går och jag hör inte ett ord från mäklaren utan skriver på fredag eftermiddag och frågar vilken tid visning är och får till svar.
"Hej! Den blev "tyvärr" såld idag. // Med vänlig hälsning, *** ****"
Jag blev jätte besviken och beslutar mig att kontakta säljaren direkt, har ju inte fått säljarens uppgifter av mäklaren men i besiktningsprotokoll står det vem som säljer plus att jag kontrollerade mot adressen på objektet.
Jag skriver
"Hejsan *****!.
Min uppfattning är att du säljer ett hus i *******
Jag vill absolut inte tränga mig på men är lite besviken.
Jag och min sambo har varit väldigt intresserad av ditt hus och ha försökt anordna en visning med mäklare men han har varit lite avigt inställd och idag när jag hörde av om visning imorgon så meddelade han att huset är sålt.
Jag ville bara kontrollera att det faktiskt är så. Är ju förståss fullt förstående om ni valt att sälja."
Jag får inget svar på smset men dagen efter har jag två missade samtal från skyddatnummer och när det ringer en tredje gång så svarar jag, varpå en kvinna är alldeles rosenrasande och skäller ut mig på noter att jag kontaktat hennes mamma om huset och att hon inte har någonting alls men den försäljningen att göra och att jag absolut inte ska kontakta henne igen. Kvinnan presenterade sig aldrig och ringde som sagt på skyddatnummer.
Har jag gått över någon gräns här?
Var det så fruktansvärt det jag skrev eller gjorde?
Är det okej att kontakta säljarna direkt och förbigå mäklaren?
Som jag nämt tidigare så tror jag det är såhär mäklaren har gjort:
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/865gRQ/toppmaklare-misstanks-ha-tjanat-miljoner-pa-bluffaffarer
Kanske är din mäklare som även skrivs om i tidningen?