2021-02-16, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Beror på investeringshorisont. En semi-lång investering i Expres2Ion Biotech Holding kan vara vettigt. Man borde dra igång Fas 1 snart för sitt mycket lovande Covid-19 vaccin, som även bör ha god effekt för mutationer.

https://expres2ionbio.com/pipeline/

Har en egen tråd här på aktieforumet som jag har skrivit en del i.

PS: Klättrat på rätt duktigt senaste tiden, så leta ett mindre dyk för bra entry (om detta nu kommer). Möjligen ses vinsthemtagning imorgon.

Tack för tips!
Du är så satans grym. Gått upp 32% bara igår.

Har du fler tips?
Citera
2021-02-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Bra tipps många upplevde grejer kommer ta sej igen. Man får satsa på bolag som kommer ha stark kassa! Dock tror jag de tar tid innan dom här bolagen tar sej. Blir antagligen covid 2021, 2022 osv. Tills dumma människor tar en spruta en gång i halvåret.

Instämmer! Inget för den som inte kan ha en längre tidshorisont än 3 dagar. Men råkar man sitta på en slant som man kan undvara ett tag så är det nästan ett säkert kort på bra avkastning såvida inte corona bryter ut totalt igen och hela samhället kollapsar totalt
Citera
2021-02-16, 09:17
Medlem
Leta efter ett dyk på Expres2ion Biotech Holding är som att leta efter sol i en svenskvinter, helt jävla omöjligt
Gick in på 48
Citera
2021-02-16, 09:30
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Leta efter ett dyk på Expres2ion Biotech Holding är som att leta efter sol i en svenskvinter, helt jävla omöjligt
Gick in på 48
Satans massa swing och robotar, tjena.

CSAG 142 975st ~50kr.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-16 kl. 09:33.
Citera
2021-02-16, 09:32
Medlem
Citat:
Gick in på 48
Haha inget dyk på 1 vecka, och så vips ner till 42
Citera
2021-02-16, 10:46
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Vad tror du stammen hinner uppnå innan kvartalsrapporten nästa vecka?

Skulle tro att dom landar på en marginellt bättre omsättning än förra kvartalets. Och att året i sin helhet blir marginellt sämre. Detta är definitivt inte de bästa bolaget i branschen dock.

Dom som enligt den gängse logiken (som är fel som vanligt) borde drabbas mest inom hyresbranchen är bolag som hyr ut kontor.

Nyfosa som gör de har dock klarar sej utmärkt förmodligen pågrund av förhållandevis billiga hyror. Man kan även kostater att dom gjort flera attraktiva uppköp sedan Januari förra året.

De folk missar när som flyr dom här aktierna är att mindre kontors tid inte nödvändigt viss betyder at man vill ha sämre kontor. Samt att de finns väldigt många former av närings idkande. Restauranger kursar men många andra bancher går bättre än innan eftersom befolkningen allokerar sina inkomster på ett annat sätt.

De de viktiga är hur fastigheterbolagets exponering mot markanden ser ut.

Finns mycket att hämta i branschen även om de är för liten avkastning för att de ska riktigt intressant för mej. Kolla tillexempel på Castellum. Dom klarar pandemin utmärkt och de är ett de de bolag på ST som har bäst direkt avkastning (utdelning). I dag handlar aktien för 206 kr!

Litar man på bankerna så har aktien igen sälj rekar (4 köp, 6 behåll)

De man evetuellt ska akta sej för är bolag med stor exponering mot privatbostäder särklit om dom är av sämre kvalitet. Här har de mycket säkningar av hyror osv. De får i sin tur betydelse för möjligheten att underhålla fastigheterna vilket sänker hyror ytterligare. Fabege kan exempel på ett sånt bolag där finns nog en del blankare.

Även bankerna är skeptiska till Fabege.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-16 kl. 10:54.
Citera
2021-02-16, 10:53
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Upp 30% idag. Hade ni hakat på med 100 000 när jag postade hade ni fått in 14 lax. Dvs strax under en halv knegar lön. 1400 på några timmar hade inte heller varit fel antar jag.

Ska bli intressant att se vad som hände med Abelcos imorgon också. Stora volymer på slutet av dagen.Aktien gjorde en lite rusning kring 17:10 då någon länsade hela säljsidan.

På lång sikt kan jag säga att Abelcos är riktigt bra. På medellång sikt kan de nog bli pengar också. Mycket bättre fundament nu än i Oktober då aktien 2,06 att jämför med dagens 0,13. Rent teknisk finns en del som talar för ABELCO också. Skulle tro att några TA:are harkar på i närtid.

Tycker fortfarande Abelcos ser rätt bra ut. Nu är mer långsiktigt dock. Här kan ma läsa mer från analyst group:

https://www.avanza.se/placera/ovriga-nyheter/2021/02/16/abelco-investment-group-analyst-group-kommenterar-senaste-handelserna-i-abelco.html
Citera
2021-02-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
För den som vill bottenfiska kan eventuell rekyl nedåt på dagens uppgång i Tui vara ett bra läge att ta position. Kursen har stadigt gått nedåt senaste veckorna efter en tids återhämtning i slutet på 2020 och bolaget har nyligen gjort en nyemission och därmed fyllt på kassan. Enligt senaste rapport har jag för mig om jag inte minns fel att bolaget skulle klara sig helt utan inkomst i 7 månader. Nu vill varenda kotte ut och resa och bolaget har ökat försäljningen av resor då många väljer charter framför reguljärflyg pga garantin iome paketreselagen.

Senaste nytt från israel är att vaccineringen fungerar mycket bra vilket är ett oerhört gott tecken för bolag inom turismnäringen. Detta kan vara sista chansen att lyckas träffa den eventuella botten. Kan gå ruskigt fort uppåt sen när samhället öppnar upp igen!

Blev ingen dipp idag men Grattis till er som gick in ändå!
Planet har lyft
Senast redigerad av nickenyfiken89 2021-02-16 kl. 11:13.
Citera
2021-02-16, 11:15
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Gick in på 48

Dyket kom en kvart efter ditt inlägg, haha.
Citera
2021-02-16, 11:33
Medlem
johnthedickholmess avatar
Det skall tydligen trejdas hårt i uppgång i Genovis när de är nere på 45.200. Den som lever får se.
Citera
2021-02-16, 12:07
Medlem
Inga fler tips du vill bjuda på stocken?
Citera
2021-02-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Dyket kom en kvart efter ditt inlägg, haha.
För jävligt dåligt timat
Får börja hålla stenhårt på inga beslut första 30 min.

För övrigt verkar AMC rusa premarket. Blir intressant att följa under dagen hur volatil den blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in