2021-02-14, 13:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Har inte koll på alla deras restriktioner. Men...

1. Slutar att dra upp öar. Helt ointressant.
2 Taiwan har väl stängda gränser.
3. Deras siffror lär nog vara mkt bs.
4 Sa inte att sverige var bäst utan bland de som har skött det bäst. Det viktigaste är att inte ha restriktioner. För virus är inte så allvarligt så det motivera några direkta restriktioner för allmänheten.
Menar du att de cirka 50 000 personer som vårdas/har vårdats på sjukhus har vårdats i onödan?

Menar du att man inte behöver bry sig om de som fått sina kroppar skadade för kortare (mer än 12 veckor) eller ännu längre tid?

Jag har lite svårt att se att Sveriges regering och FoHM har skött pandemin särskilt bra.
Citera
2021-02-14, 13:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
De kostnaderna har det ju varit i de länder med mkt striktare restriktioner också. Så det blir ju ett icke argument av bara den anledningen. Sedan är den kostnaden inget emot vad alla restriktioner kostar. Sedan det bästa sättet att skydda vården i detta fallet är att skydda våra äldre. Men som sagt var världen har gjort allt förutom det.
Det är ju inte främst de äldre som belastat vården.

Edit
Om ett par år ser vi vilka som haft tur och otur med corona/covid, men de som lyckat stänga ute smittan till största delen kan man kanske redan nu räkna till de som haft tur.
Citera
2021-02-14, 13:24
Medlem
revodnebs avatar
Den brittiska varianten som nu härjar i Israel verkar ge sig på yngre individer, 40% av de kritiska fallen är nu under 60 år.

https://www.jpost.com/israel-news/covid-19-40-percent-of-new-serious-cases-are-under-60-heres-why-658917

Citat:
At Sheba, as of Sunday morning, there were 55 patients in serious condition, among them 13 in the coronavirus intensive care unit being run by Dr. Yael Haviv Hadid. She told the Post that of those patients, five of them are being treated on ECMO machines – all of them under 54 years old.
In addition, there were five people intubated – all of them under the age of 55.
We see young patients much more serious than we ever saw with young people in the past,” Haviv Hadid said.
Citera
2021-02-14, 13:26
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
4 Sa inte att sverige var bäst utan bland de som har skött det bäst. Det viktigaste är att inte ha restriktioner. För virus är inte så allvarligt så det motivera några direkta restriktioner för allmänheten.

På vilket sätt är Japan en ö men inte Skandinavien? menar du att det väller in folk över gränsen från finska österbotten? Australien har väldigt få döda per capita, är Australien en "ö" också? Varför är det bara restriktioner som räknas i sammanhanget? Är munskydd en typ av restriktion som påverkar ekonomin eller? Är vaccination något som påverkar ekonomin negativt? Verkar ju låta lite så nu.
Citera
2021-02-14, 13:26
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kör 5000 enheter varje dag sen ett halvår ungefär. Ja, kan meddela resultatet när jag får det. En separat tråd då är en bra idé!

jag har startat Vitamin D tråd då ju nu bevisen börjar bli överväldigande om effektivitet och skydd mot Coronaviruset (FB) ERfarenheter av Vitamin D som skyddar mot Corona
Citera
2021-02-14, 13:30
Medlem
revodnebs avatar
En fransk patient vårdades för covid19 i september, nu i Januari infekterades patienten igen med den sydafrikanska varianten och ligger nu intuberad. Man har gjort helgenomsekvensering vid båda tillfällena.

https://www.jpost.com/health-science/patient-reinfected-with-south-african-covid-variant-in-serious-condition-658907

Citat:
In September of last year, the patient was diagnosed with COVID after experiencing mild fever and shortness of breath and receiving a positive PCR swab test. He recovered within a few days and tested negative twice in December.
In January, about four months after initially testing positive, the patient entered the hospital with recurrent shortness of breath and fever and tested positive for the novel coronavirus again. Genome sequencing found that he was now infected with the South African variant. About a week after arriving at the hospital, the patient developed severe acute respiratory distress syndrome and was intubated and put on a ventilator.

Om inte detta är ett undantagsfall så ligger vi illa till, även alla dem som redan har haft infektionen. Så mycket för den flockimmuniteten.
Citera
2021-02-14, 13:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
jag har startat Vitamin D tråd då ju nu bevisen börjar bli överväldigande om effektivitet och skydd mot Coronaviruset (FB) ERfarenheter av Vitamin D som skyddar mot Corona
Du skriver i din nya tråd att du tagit D-vitamin 1 månad.
Inte speciellt lång tid för att blir expert.
Jag har tagit D-vitamin dagligen 2500IE mer än 5 år. (kommer inte ihåg när jag började)

Nej jag tror inte det är ett mirakelmedel mot coronan men det är bra för att hålla sig frisk.
Citera
2021-02-14, 13:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Försöker du seriöst säga att det ej finns bevis för effektivitet.
Har varit fastställt sedan Maj 2020 hur effektivt det är.

Ivermectin is effective for COVID-19: real-time meta analysis of 39 studies
https://ivmmeta.com/

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu är det ju inte bara jag som gör bedömningen att det saknas tillförlitliga resultat. Även de som finansierar den nya studien (https://www.eurekalert.org/pub_releases/2021-02/mu-nst020921.php) måste ju göra den bedömningen och sedan är det CDC, NHI, NICE och WHO som också anser att det behövs en större studie av Ivermectin.

Varför skulle de göra den bedömningen? Är du tankeläsare? "The study is funded in part by the Bill and Melinda Gates Foundation".
Hur många har "Bill and Melinda Gates Foundation" mördat i Afrika och Indien med sina vaccinationsexperiment? Om man ville hitta en undersökning med noll trovärdighet,
så är det något han finansierat.
Citera
2021-02-14, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du skriver i din nya tråd att du tagit D-vitamin 1 månad.
Inte speciellt lång tid för att blir expert.
Jag har tagit D-vitamin dagligen 2500IE mer än 5 år. (kommer inte ihåg när jag började)

Nej jag tror inte det är ett mirakelmedel mot coronan men det är bra för att hålla sig frisk.

Hoppas du fyller på med magnesium, då d-vitamin driver ut magnesium ur kroppen.

inte bra att bli urlakad på just magnesium.
Citera
2021-02-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Manuas hade inte någon flockimmunitet, de hade mätt ordentligt fel, vilket gjorde att dom kanske slappnade av
Var i manaus för några veckor sen och folk lever som vanligt och har gjort det hela vägen.. Så slappna av? När man inte ens spänt nåt..
Citera
2021-02-14, 13:48
Medlem
Tegnell: Mutationen troligtvis inte farligare.

Största studien hittills publicerad igår: All tillgänglig forskning visar att mutationen mest troligt är 30-70% dödligare.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-02-14 kl. 13:53.
Citera
2021-02-14, 13:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Läste precis i Expressen att brittiska mutationen nu påstås vara 40-60 procent farligare. Inte bra

Att den brittiska mutationen är mer smittsam är klarlagt.

Nu kommer rapporter från Storbritannien att varianten också är mer dödlig.

– Helhetsbilden visar att det är 40-60 procent högre risk att läggas in på sjukhus och för dödsfall, säger Neil Ferguson, epidemiolog och rådgivare för den brittiska regeringen till The New York Times.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in