Citat:
Ursprungligen postat av
Amme16
Det är skrämmande. Bara för ett år sen var det ju några som roade sig i Skåne med att söka upp äldre, trängde sig in i deras hem och misshandlade dom, för ett par ynka smycken. Liksom i detta fallet kollade dom efter förmögna människor. Dom har fått för sig att äldre har alla sina penningar i hemmet. Dom fick fängelse alla 3,alldeles för snälla straff så klart, men gamlingarna fick ju ärr för resten av sina liv. Vi kommer att få se mer av det här tyvärr. Nu var ju inte Suzanne och Lars gamla precis men utan nån större bekantskapskrets. Det var tur att kamraten anade att nåt var galet så dom hittades. Vi måste alla bli bättre på att ta hand om varandra och hålla regelbunden kontakt. Främst våra äldre måste vi informera, tjata om och om igen att inte öppna dörren för främmande,se till att dörren är låst, inte bli lurade via telefon, se till att dom har larm, daglig kontakt osv. Att man inte ska få vara trygg i sitt eget hem? Jag har själv ändrat på mig, jag brukade ha nyckeln i dörren när jag var på tomten eller hämtade posten men det är stopp. Nu tar jag med den i fickan, man vet aldrig vem som gömmer sig bakom knuten..
Nu när du säger det så kom jag att tänka på att det faktiskt hänt sådana där åldringsrån i hemmet i närområdet, där gärningsman tränger sig in i lägenhet och tejpar fast offret och sedan länsar värdesaker.
Vid Täby C har det skett några och minst ett i Täby kyrkby och om jag kommer ihåg rätt så har det hänt även V-tuna, detta var för c,a 1,5 eller kanske tillomed 2 år sedan, nu undrar man ju lite om det kan vara så att dessa stjärnor också ligger bakom något sådant fall också.