2021-02-12, 11:34
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej de är inte så galna. De är tvungna att göra detta för att inte hamna i onåd hos de reellt styrande. Trump fick statuera exempel.

Om nu SD någon gång blir stora nog att påverka de frågor Makten värnar om, då får vi se på fan, bokstavligen. Makten kommer att göra allt för att sänka landet och skylla på SD.

Ett verkligt uppvaknande är absolut nödvändigt om skutan ska kunna vändas, det räcker inte med att folk vill minska invandringen (och det vill redan folket). Uppvaknandet är viktigare än SDs opinionssiffror.

Jag håller helt med. De problem vi lider under kommer inte gå att åtgärda förrän vi återtagit makten över oss själva. Vilket inte kommer att hända genom allmänna val, en framkomligare väg är i stället att förändra människors sätt att tänka och att så fröet till en ickeliberal världsåskådning.

SDs "avradikalisering" är därför djupt problematisk. I stället för att anpassa sig till moderaterna borde SD tillbaka till nationalismen. Och i stället för att endast älta detaljfrågor som invandring så måste maktperspektivet upp på agendan.

Och om det kostar tio procentenheter i opinionen så är det väl värt det.
2021-02-12, 12:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag håller helt med. De problem vi lider under kommer inte gå att åtgärda förrän vi återtagit makten över oss själva. Vilket inte kommer att hända genom allmänna val, en framkomligare väg är i stället att förändra människors sätt att tänka och att så fröet till en ickeliberal världsåskådning.

SDs "avradikalisering" är därför djupt problematisk. I stället för att anpassa sig till moderaterna borde SD tillbaka till nationalismen. Och i stället för att endast älta detaljfrågor som invandring så måste maktperspektivet upp på agendan.

Givetvis vet partitoppen betydligt mer än de går ut med. Se tex på Jeff Ahl sedan han väl kan tala fritt! Dock vet (visste åtminstone) inte han heller varför "de" gör så här.

Saken är religiös, och om folk faktiskt förstod det, och vår historia, så vore slaget vunnet.

Dock kan ju SD inte ens gå ut med
en bråkdel av det gubbarna gamla i gamet med all säkerhet redan insett, då 99,9% av väljarkåren skulle vända på fem röda. Vad som faktiskt skulle kunna bryta psykosen väljarna lider av vet jag inte, för svensken håller FN och värdegrunden för heliga.

SD behöver dock lyfta fram att motståndet mot alla som vill motverka förfallet på allvar är mäktigt och fanatiskt. Fattar inte folket detta spelar det ingen roll om SD skulle få 51% i valet 2022, folk skulle kräva deras avgång efter högst två år om de nu verkligen stod kvar på folkets sida.
2021-02-12, 12:38
Bannlyst
Varför är val.digital så seg på att uppdatera? De har inte uppdaterat demoskops och novus siffror för februari.

Vi får se vad Sifo säger som kommer härnäst.
2021-02-12, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Det här börjar på allvar bli uttjatat. Om du tror att man framgångsrikt vinner val och makt i Sverige genom att ta på sig foliehatten och skrika "Soros!!! bilderberg!!! illuminati!!! nwo!!!" så ser jag hellre att dessa företrädare går till promillepartiet NMR eller AFS.

Samma med de människor som inte vill rösta i nästa val bara för att de tror att valsystemet är riggat och att valmyndigheten sitter och trixar med siffrorna under bästa sändningstid för att sänka SD. Man blir så oändligt trött på dessa obildade livetshårdaskola människor att man nästan tycker det vore bättre om SD inte ens fick deras röster även om de skulle få det. Samtidigt breddar SD sin väljarskara genom att föra en seriös politik byggd på sakfrågor som kommer få de över 20 procent och inflytande av politikens inriktning.
2021-02-12, 13:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det här börjar på allvar bli uttjatat. Om du tror att man framgångsrikt vinner val och makt i Sverige genom att ta på sig foliehatten och skrika "Soros!!! bilderberg!!! illuminati!!! nwo!!!" så ser jag hellre att dessa företrädare går till promillepartiet NMR eller AFS.

Det är inte viktigt för de här personerna, var av en du citerar, att vinna/vara framgångsrika i offentliga val.

I alla fall inte viktigare än att få bekänna sig till en liten, extrem gruppering på den politiska skalan där de blir bekräftade och känner sig trygga.

Detta samtidigt som de får fortsätta gnälla, för det är ju betydligt enklare än att faktiskt omsätta det inflytande man har i handling.
2021-02-12, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är inte viktigt för de här personerna, var av en du citerar, att vinna/vara framgångsrika i offentliga val.

I alla fall inte viktigare än att få bekänna sig till en liten, extrem gruppering på den politiska skalan där de blir bekräftade och känner sig trygga.

Detta samtidigt som de får fortsätta gnälla, för det är ju betydligt enklare än att faktiskt omsätta det inflytande man har i handling.
Det är så komiskt med dessa människor och som ofta återfinns hos partier som NMR, AFS, men där dessa partier trots allt ställer upp i val... bara av den handlingen erkänner man ju valsystemets äkthet? Om man nu tror på riggade val och att allmänna val bara är en rökridå så får man väl bojkotta allt som val heter?

Med deras logik hade Orban aldrig kunnat vinna ett val. Trump hade aldrig vunnit 2016. Hitler hade aldrig vunnit 1933.
2021-02-12, 13:42
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Varför är val.digital så seg på att uppdatera? De har inte uppdaterat demoskops och novus siffror för februari.

Vi får se vad Sifo säger som kommer härnäst.
Prova https://statistiskopinion.se/
Nytt för mig.
2021-02-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Prova https://statistiskopinion.se/
Nytt för mig.

SD på 18.8%

Skönt att KD är nere på 4,3% Snart så kanske vi slipper gapkärringen för gott.
2021-02-12, 18:27
Moderator
v50s avatar
SVD/Sifos senaste mätning utförd mellan 1-11/1 6704 personer tillfrågades.

S 27,6% (+-0)
V 10,0% (+-0)
MP 3,6% (-0,1)

C 8,1% (+-0)
L 2,8% (-0,4)

SD 18,8% (+0,2)

M 23,5% (+1,1)
KD 4,3% (-0,6)

Övriga 1,4% (-0,2)

https://www.expressen.se/nyheter/ny-bottennotering-for-l-28-procent-i-matning/
2021-02-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVD/Sifos senaste mätning utförd mellan 1-11/1 6704 personer tillfrågades.

S 27,6% (+-0)
V 10,0% (+-0)
MP 3,6% (-0,1)

C 8,1% (+-0)
L 2,8% (-0,4)

SD 18,8% (+0,2)

M 23,5% (+1,1)
KD 4,3 (-0,6)

Övriga 1,4% (-0,2)

https://www.expressen.se/nyheter/ny-bottennotering-for-l-28-procent-i-matning/
Fan vad härligt. MP och L fortsatt nere i träsket.

MP under 4 både hos demoskop och sifo. I novus förra månaden fick de exakt 4 medan man fick 4 hos ipsos (där ipsos bara visar heltal)
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-02-12 kl. 18:36.
2021-02-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
SD på 18.8%

Skönt att KD är nere på 4,3% Snart så kanske vi slipper gapkärringen för gott.

Ja hatar man det lilla som är kvar av Sverige så!
2021-02-12, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Att S fortfarande har så extremt höga siffror är för mig fullkomligt osannolikt och surrealistiskt.
Tror ni S kommer börja tappa när corona är över och deras misslyckande i coronahanteringen tillsammans med att kriminalitet etc kommer upp på dagordningen igen som innan coronakrisen?
Min känsla är att S är överskattade och SD underskattade i undersökningarna. Även om det var val idag med pandemin så är jag säker på att SD hade fått åtminstone minst 20 procent. Det innebär att S hade fått 25-26 snarare än 27.5.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in