2021-02-12, 20:00
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Jag tycker det är lika patetiskt när svarta tar på sig offerkoftan också...

Fast ingen tar ju priser lika snabbt som judarna som fortfarande gråter 80 efter förintelsen så fort någon nämner dem i något sammanhang oavsett vilket

De måste nog vara världsmästare på att ta på sig offerkoftan
Citera
2021-02-12, 20:14
Medlem
att disney tackar kina i filmen MULAN som BOKSTAVLIGEN behandlar muslimer i kina som man gjorde med judarna dvs in i läger och kastrering, visar vilken sjuk värld vi lever i och vilka idioter till människor vandrar denna planeten. man borde INGET ha att göra med disney eller lucas arts framöver , dvs om man har an aning om vad moral är. detta är början, och snart kommer man sparka folk för att rom röstar på fel partier osv osv, om det inte stoppas dvs
Citera
2021-02-12, 21:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Det är kärnan i det hela, det är en extremt stor skillnad på vad som anses vara "vidriga och hotfulla" åsikter. Att GC skriver beep/boop/boooop som pronouns lite skämtaktigt anses vara transfobiskt vilket i ordets sanna bemärkelse då skulle betyda att hon är ett irrationellt hat eller rädsla för transpersoner vilket hon såklart inte har. Hennes lite tarvliga jämförelse med USA och Tyskland blir anti-Semitism medan vänsterns konstanta jämförelser är objektiv fakta. Ska man förstå dessa människor ska man läsa Orwell.
Jo men precis så. Det är så orwellianskt det kan bli just nu.

Det beror uppenbarligen på vem som uttalar sig, och vilken sida denne står på. Att media, politiker och skådespelare och artister säger samma sak om motståndaren går bra. De som inte bryr sig det minsta om den vanliga amerikanen/(människan) och deras oro och strävan. "Eliten" har sitt på det torra ändå.
Citera
2021-02-12, 21:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Ett företag får väl välja själv vilka man vill anställa? Eller vill vi ha en kommuniststat där staten bestämmer vem som ska jobba var? Om Disney bedömer att Carano gör mer skada än nytta så är bara att sparka. Har inget med politik att göra.

Är du säker på det? Brukar det inte gapas om rasism och diskriminering när företag väljer bort Alibaba?
Citera
2021-02-12, 21:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Det är alltid lite roligt när en överpriviligierad vit kvinna tar på sig offerkoftan. Åh, stackars lilla mig, jag är så förtryckt. Jag fantiserar om att folk slår mig och jämnför mig själv med judar i förintelsen. Vad kan gå fel?

Ja, för den offerkoftan är ju avsedd för priviligierade svarta. Hon borde be om ursäkt för att hon lånade den i femton minuter.

Nu återgår vi till Beyonce som ska berätta mer om sitt hemska liv.
Citera
2021-02-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
I kapitalismens högborg så kan företag avskeda anställda, om företaget anser att den anställda skadar företagets varumärke.

Den här korkade kvinnan har bajsat ur sig ett och annat de senaste månaderna. Hon har till exempel påstått att demokraterna i USA vann via valfusk, hon har yrat om Q-konspirationen, hon har retweetat trams om att Covid-19 inte existerar, och så vidare.
Som grädde på moset så försöker hon nu jämföra "systematisk utrotning av judar" med "folk gillar inte mina hjärndöda konspirationsteorier". Vilket jävla avskräde hon är.

Det är iallafall 100% självklart att Disney väljer att avskeda en människa som sprider sånt här trams. Det finns inget konstigt i att hon blev avskedad. Det är så här det fungerar i USA - landet hon lever, bor och verkar i. Att hon inte begriper det är bevis för hur lågbegåvad och lättlurad hon är.

Enda vettiga inlägget i tråden och så klart är det ingen som citerar dig. Fettot verkar ju totalt blåst. Existerar inte Covid-19? Bara en sak borde resultera med ett nackskott.

Inte undra på att Disney terminerade henne. Bye bye!
Citera
2021-02-12, 22:25
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag ser att hon fortfarande har kvar sina sociala medie-plattformar. Det är inte bra. Risken finns att hon når ut med sina konspirationsteorier även där, nu när hon förlorat sina övriga plattformar. Det är alltid problematiskt att tillåta megafoner till uppenbara galningar.

Så varför postar du?
Citera
2021-02-12, 22:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Enda vettiga inlägget i tråden och så klart är det ingen som citerar dig. Fettot verkar ju totalt blåst. Existerar inte Covid-19? Bara en sak borde resultera med ett nackskott.

Inte undra på att Disney terminerade henne. Bye bye!

Skådespelaren Pedro Pascal, också han från The Mandalorian, postade en bild med nazisternas koncentrationsläger med texten Nazi Germany 1944 och en annan med barn bakom galler med texten USA 2018. Han menar att USA är precis som Nazityskland.
https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1359895685013807104

Det ironiska var att den andra bilden var inte alls från USA utan från Palestina, det är palestinska barn på bilden alltså.

Bör han sparkas också?
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-02-12 kl. 22:33.
Citera
2021-02-12, 22:41
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag ser att hon fortfarande har kvar sina sociala medie-plattformar. Det är inte bra. Risken finns att hon når ut med sina konspirationsteorier även där, nu när hon förlorat sina övriga plattformar. Det är alltid problematiskt att tillåta megafoner till uppenbara galningar.
Precis. Och jag borde få avgöra vilka som är uppenbara galningar och ges mandat att sätta stopp för dom. Yttrandefrihet gäller inte uppenbara galningar.
Citera
2021-02-13, 00:24
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/D3-SPG2JZ8k

Verkar som att Disney kanske ändrar sig efter att många blivit så upprörda över detta.

https://youtu.be/scbmfXLzDWY

Gina ska eventuellt göra ny karriär hos Daily Wires nya filmprojekt.
Citera
2021-02-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Mandalorian skådespelaren och fightern Gina Carano

Hon likställer demokrater som nazister och menar att republikaner jagas och misshandlas som judar.
Hela USA poltiserade klimat påminner om 30 talet nazi Tyskland.

Hon nämner också att nazisterna inte kunde tagit över Tyskland om inte det vore för grannarna som först började med att trakassera judarna

The actress shared a TikTok post comparing the current divided political climate in the U.S. to Nazi Germany.

“Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers but by their neighbors…even by children. Because history is edited, most people today don’t realize that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbors hate them simply for being Jews. How is that any different from hating someone for their political views,” she wrote.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/weKdr4/stjarnan-sparkas-fran-the-mandalorian

Oavsett så fick hon sparken för sina åsikter för all framtid.

Rätt eller fel?

Väldigt rätt!
Citera
2021-02-13, 00:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Väldigt rätt!

Väldigt fel. Inget det hon sa var falskt utan folk har valt att misstolka för politisk vinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in