Citat:
Ursprungligen postat av
Neida
Men om du nu hävdar den privata kapitalistens självklara rätt att diskriminera då måste väl Norwegian få lov att neka somalier att resa med dem? Önskar svar!
Givetvis ska alla privata företag och individer få diskriminera alla tänkbara grupper. Det är i alla fall min önskan, då jag står upp för äganderätten och med en stark sådan kommer rätten att diskriminera. Detta är dock inte hur den svenska diskrimineringslagen är utformad. Det är från offentlig verksamhet, som finansieras helt eller delvis av skattepengar, som diskriminering inte ska vara tillåten.
Citat:
Unga människor som dig tycker censur är bra då det i din livstid endast har drabbat dem du är oenig med. Det du kanske inte inser är att det inte finns någon garanti för att det är du själv eller dina åsikter som blir censurerad nästa gång.
Jag är varken ung eller gillar censur. Jag förstår dock inte hur jag skulle kunna bli censurerad som person. Mina åsikter håller jag för det mesta för mig själv och någon censur har jag inte märkt av i mina personliga tankar och anteckningar.