2021-02-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad är woke?
Gå och lägg dig, farfar. Ingen här är intresserad av att underblåsa ditt koketterande med att du inte hänger med i slang som varit i bruk i minst tio års tid.
Citera
2021-02-12, 09:00
Medlem
theshades avatar
Om man försvarar detta så är man nog en sådan som tycker censur och allmänt förtryck är helt okej, så länge det är den "onda" sidan som förtrycks.

Helt normalt i en vänsterbliven hjärna. Om vi behöver en diktatur för att skydda oss mot en inbillad, annan form av diktatur så är diktatur liksom en bra grej. Lite fräscht typ.
Citera
2021-02-12, 09:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Men om du nu hävdar den privata kapitalistens självklara rätt att diskriminera då måste väl Norwegian få lov att neka somalier att resa med dem? Önskar svar!
Givetvis ska alla privata företag och individer få diskriminera alla tänkbara grupper. Det är i alla fall min önskan, då jag står upp för äganderätten och med en stark sådan kommer rätten att diskriminera. Detta är dock inte hur den svenska diskrimineringslagen är utformad. Det är från offentlig verksamhet, som finansieras helt eller delvis av skattepengar, som diskriminering inte ska vara tillåten.

Citat:
Unga människor som dig tycker censur är bra då det i din livstid endast har drabbat dem du är oenig med. Det du kanske inte inser är att det inte finns någon garanti för att det är du själv eller dina åsikter som blir censurerad nästa gång.

Jag är varken ung eller gillar censur. Jag förstår dock inte hur jag skulle kunna bli censurerad som person. Mina åsikter håller jag för det mesta för mig själv och någon censur har jag inte märkt av i mina personliga tankar och anteckningar.
Citera
2021-02-12, 09:03
Bannlyst
Det är otroligt underhållande att gå in på youtube och se svartas ”reaction videos” på Tom MacDonals videos ”fake woke” och ”cancelled” 😂👏🇺🇸🇺🇸✌️
Citera
2021-02-12, 09:05
Avstängd
guderis avatar
Om det nu skulle vara så att spotify plockar bort musik för att de inte gillar texterna, borde då inte mer eller mindre all rap försvinna? Den är väl rätt sexistisk och våldsromantisk?
All metal? bränna kyrkor och slakta kristna kanske dock är godtagbart?
All punk? Krossa samhället, eller är det ett bra sätt att krossa och skapa anarki?

Ok grovt generaliserande men ni fattar poängen?
Citera
2021-02-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Menar du att staten ska gå in och tvinga privata företag att upplåta serverutrymme åt diverse haverister som själva hatar staten och uppmanar till att störta densamma?

Vill ni har rasistmusik i etern så starta era egna plattformar.
Lätt att starta upp något själv, för din app kommer garanterad bli raderad ifrån iTunes, playstore, Google store etc. Så du får först starta upp en sådan plattform, förmodligen börja tillverka egna telefoner också, och egna servrar att hosta på. Sen slutligen så får du starta en egen bank, så att företaget har ett konto som inte blir nedstängt.
Citera
2021-02-12, 09:29
Medlem
oldeubois avatar
Åh jösses, vilken dålig låt. Spotify är ett privat bolag och de gör som de själva behagar.
Citera
2021-02-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Givetvis ska alla privata företag och individer få diskriminera alla tänkbara grupper. Det är i alla fall min önskan, då jag står upp för äganderätten och med en stark sådan kommer rätten att diskriminera. Detta är dock inte hur den svenska diskrimineringslagen är utformad. Det är från offentlig verksamhet, som finansieras helt eller delvis av skattepengar, som diskriminering inte ska vara tillåten.

Jag är varken ung eller gillar censur. Jag förstår dock inte hur jag skulle kunna bli censurerad som person. Mina åsikter håller jag för det mesta för mig själv och någon censur har jag inte märkt av i mina personliga tankar och anteckningar.

Ok, vi andra som föredrar att bo i ett samhälle och inte en djungel fördrar att det finns lagar mot godtycklig diskriminering (kanske du kommer på kant med ägaren av vattenverket i din stad, jobbigt läge...). Du skriver ju i ett fora som kan censureras. Om jag var moderator kunde jag välja att radera det du skriver. I et totalitärt samhälle som tillåter censur (som t.ex. Kina) kan dina e-poster bli raderade om de inte godkänns av myndigheterna. Censur är oproblematiskt för att dina tankar och det du skriver i din anteckningsbok inte har blivit censurerat... Jisses. Du ställer inte stora krav på ett öppet och fritt samhälle (om du nu önskar det?).
Citera
2021-02-12, 09:34
Medlem
Haha är alltså inte det "onda" spotify som tagit bort låten utan artisten själv som trollat alla för att skapa hype...
Citera
2021-02-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det är otroligt underhållande att gå in på youtube och se svartas ”reaction videos” på Tom MacDonals videos ”fake woke” och ”cancelled” 😂👏🇺🇸🇺🇸✌️

De flesta är väl eniga eller tycker att det är befriande att en offentlig person som är vit inte uppvisar den falskhet (som låten handlar om) ?
Citera
2021-02-12, 09:43
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ett privat bolag väljer själva vad de vill ha på sina servrar. Inte helt otänkbart att man inte vill ha en massa rasistisk och konspiratorisk skit i utbudet.

Att du in te förstår den stora bilden. Hitler ville inte heller ha oliktänkande. Du är helt enkelt fascist. Det kommer en dag då du inte får se och lyssna på det du vill.
Citera
2021-02-12, 09:45
Medlem
Citat:
Menar du att staten ska gå in och tvinga privata företag att upplåta serverutrymme åt diverse haverister som själva hatar staten och uppmanar till att störta densamma?

Vill ni har rasistmusik i etern så starta era egna plattformar.

Vad var rasistiskt med den låten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in