2021-02-11, 20:54
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ett bevis på att dagens ungdomar är totalt hjärndöd, vad trodde kille själv skulle hända? speciellt i USA där dom flesta har vapen

You mess with the bull, you get the horn..
Citera
2021-02-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår mig verkligen inte på dessa pranks alltså.

Någon gick och sparkade undan benen för folk på gatan och hävdade sedan att det var ett "prank" och att han spelade in för sin kanal. jaha? Och? Det blir inte ett dugg mer okej för det.

Håller med helt klart inte är lugnt bara för att "det var ett prank, kolla vi filmar ha ha", men beror klart på vad som görs. Även om en del saker jag tycker är på gränsen ändå kan va underhållande och rent av roliga. bait pranks där man läxar upp tjuvar som försöker sno något preppat föremål, en fastbunden fastbunden eller elchockande cykel osv däremot är bäst.

Illusionistpranks kan också vara bra kul
https://m.youtube.com/watch?v=NKcCTK6IGP4

https://m.youtube.com/watch?v=shHnSj3A_d0

Carbonaro effect
https://m.youtube.com/playlist?list=PLba9O6zy28Xg8--Am6Ovz2c4p0Z0GeAcn
Inget som man riskerar att bli skjuten över precis..
Senast redigerad av .Void 2021-02-11 kl. 21:24.
Citera
2021-02-11, 21:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Håller med helt klart inte är lugnt bara för att "det var ett prank, kolla vi filmar ha ha", men beror klart på vad som görs. bait pranks där man läxar upp tjuvar som försöker sno något preppat föremål, en fastbunden fastbunden eller elchockande cykel osv däremot är bäst.
Ja, läxar man medvetet upp någon som redan är en pest för andra människor, så känns det mer okej även i mina ögon.

Jag såg titeln nu igen, att han tydligen dog. Bra, en belastning mindre.
Citera
2021-02-11, 21:03
Medlem
PedoJoeBidens avatar
En av få gånger när titeln "GONE WRONG" faktiskt hade varit aktuell.
Citera
2021-02-11, 21:08
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår mig verkligen inte på dessa pranks alltså.
Jag har sett ett par stycken och jag blir bara arg.

Någon gick och sparkade undan benen för folk på gatan och hävdade sedan att det var ett "prank" och att han spelade in för sin kanal. jaha? Och? Det blir inte ett dugg mer okej för det.
En annan gick fram och klippte av fiskelinan för en snubbe som helt fridfullt stod och fiskade vid vattnet.

Jag hoppas alla som gör pranks på helt oskyldiga människor blir misshandlade till grönsaker för livet.
Hoppas någon filmar också och kan säga att det bara är ett prank för sin värdelösa youtube-kanal. För då är det ju okej tydligen.

Det är bara brist på respekt och detta med "pranks" har bara gått över till trakasserier.
Det är inte så att jag tycker det är mer okej att någon sparkar undan ett ben för mig helt random på gatan, bara för att idioten filmar det för sin kanal och kallar det "prank".

Sker det två vänner emellan där man har den jargongen och båda är med på att det sker emellanåt så är det fine för mig. Men att ge sig på oskyldiga människor som bara vill sköta sin dag i lugn och ro. Fyfan.

Hoppas idioten i TS dog eller får men för livet.

I sin jakt efter tittare och sin beskärda del av annonsintäkterna blir folk mer och mer desperata. De så kallade pranken måste sticka ut ur mängden och man går därför över alla tänkbara gränser. Till slut spårar det ur, och det var det vi såg exempel på här.
När det gäller idioten i TS så blev han ju som sagt ihjälskjuten.
Citera
2021-02-11, 21:17
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
I sin jakt efter tittare och sin beskärda del av annonsintäkterna blir folk mer och mer desperata. De så kallade pranken måste sticka ut ur mängden och man går därför över alla tänkbara gränser. Till slut spårar det ur, och det var det vi såg exempel på här.
jo det är väl så... tragisk utveckling.
Citera
2021-02-11, 21:31
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:

Håller med och var väl bara en tidsfråga innan det skulle sluta såhär för någon som går för långt över gränsen och själv råkar illa ut
Citera
2021-02-11, 21:56
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Citat:
Why was Timothy Wilks killed?

Wilks was killed after he reportedly lunged at strangers with butcher knives so he could record their terrified reactions for a YouTube video.

Officers were told that Wilks and an unidentified friend approached a group of people with butcher knives.

The group did not realise it was a prank and a man pulled out a gun and shot Wilks, cops said.

Inte smart att med kniv skrämma människor på det sättet.

"Don't bring a knife to a gunfight, boy!" gäller tydligen fortfarande.

Edit: Svårslagen Darwin award på denna.
Citera
2021-02-11, 22:03
Medlem
krautbrains avatar
Om nu denna historia är sann så gjorde Youtubern ett fatalt misstag. Han hade inte skådisar till sin prank offer vilket 99% av alla pranksters har. Videorna är till för att lura barn och då krävs inte dom bästa skådespelartalangerna. Utmärkande är att offren reagera ifrån 0 till 100 på ett ögonblick, ibland reagerar dom lite innan de ens rent tekniskt hade möjlighet att veta om att de blivit utsatta för något.
Citera
2021-02-12, 02:46
Medlem
Citat:
Det har i dagarna skrivits en del om Timothy Wilks, en Youtuber som sköts till döds den 5 februari under inspelningen av en så kallad prankvideo. Gärningsmannen ska ha varit en David Starnes. Denne är för närvarande inte misstänkt för brott då han antagits ha agerat i självförsvar, så egentligen finns det väl inget fall här.

https://www.the-sun.com/news/2292025/youtuber-timothy-wilks-shot-dead/

Ett par frågor dyker dock upp när jag läser artiklarna. Man är noga med att tala om att han filmade för Youtube och på sina ställen diskuterar man nu om Youtube kan ha något ansvar för det hela. Men hur jag än söker så kan jag inte finna en endaste länk till Timothys kanal. Inga länkar till sociala medier. Inga sökresultat över huvud taget på Wilks innan den 5 februari.
Den enda bild vi sett på honom var denna: https://blacksportsonline.com/wp-content/uploads/2021/02/3tsWXALh_400x400.jpg
Google bildsök ger inga träffar innan 5 februari.

Så vem var denna Timothy? Vissa påstår att bilden jag länkat till ovan inte ens föreställer honom, utan är en random 15-årig kille som inte alls var inblandad. I själva verket ska Timothy Wilks ha varit svart man och någon Youtubekanal har man fortfarande inte kunnat skaka fram.

Nja, jag vet inte vad jag ska tro, så därför vänder jag mig till er. Hur är det egentligen ställt med Timothy, hans död och Youtube och hela denna historia? Vad är sant och inte? Är detta i själva verket en gigantisk tidningsanka?

Äntligen !

Vilken dum jävla tomte !

Han förtjänade verkligen att skjutas ihjäl och det i Nashville, Tennessee

Ljudfil från pranket släppt här !
https://youtu.be/3q-hfh2uulY

Hoppas verkligen de släpper Klippet för det vill jag gärna se !
Senast redigerad av tedbundylive 2021-02-12 kl. 03:22.
Citera
2021-02-12, 07:03
Medlem
"20-åringen ska tillsammans med en vän ha närmat sig en grupp med människor och ”låtsasrånat” dem med slaktknivar. Detta med syfte att spela in främlingarnas reaktioner och göra en så kallad prankvideo till sin Youtube-kanal, skriver Nashville-polisen på deras hemsida. "

Ja jag vet inte hur ni andra hade reagerat men om någon närmar sig och har slaktknivar i sina händer så vet iaf jag vad jag hade gjort för att försvara mig.
Citera
2021-02-12, 07:37
Medlem
DURN80s avatar
Helt rätt. "Prank" kulturen tigger om konsekvenser. Spelar ingen roll om det är att man hoppar ut och skrämmer någon främling, eller "låtsas" råna någon främling. Eller allt däremellan. Spö eller död låter som en logisk utgång i just detta fall.

"Prank" kulturen är en rutten underhållningsform utanför familj och nära vänner.

"Pranka" en främling och var beredd att det kan gå jävligt fel. Helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in