2021-02-10, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Nätet är fullt av listor, googla eller binga fram vad du är sugen på. Du menar att jag skulle gå igenom alla listor med vittnen och verifiera att det de säger stämmer? Hur skulle det gå till menar du? DU har alltså gjort detta, jag är verkligen imponerad av din förmåga! Du är bara en obstinat tönt när du håller på så. Jag har sett tillräckligt många vittnesmål från trovärdiga personer och jag har också sett tillräckligt många patetiska försök från MSM och demokrater att svartmåla dessa människor för att jag ska förstå vad som hänt. Du har noll förmåga att utvärdera vittnena så du får precis som alla andra avvakta och se vad som kommer fram eller om demokraterna fortsatt lyckas förhindra en rättvis domstolsprövning.

Har någon av dessa har gjorts inför valnämnden, federal utredare hos usps, fbi, eller lokal polisen?
2021-02-10, 21:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Har någon av dessa har gjorts inför valnämnden, federal utredare hos usps, fbi, eller lokal polisen?
I de flesta fall har bevis presenterats, men avfärdats på olika grunder, så ingen har i princip tittat på bevisen, vilket i sin tur visar hur korrupt USA är. Nu ska USAs högsta domtosl ha en konferens den nittonde februari där stämningsansökningar om valfusk ska granskas:

https://www.theepochtimes.com/supreme-court-to-consider-2020-election-challenge-lawsuits-in-february-conference_3687634.html

Och bevisen för valfusk är solklara, en statskupp som kommer att gå till historien som den största bluffen i USAs historia. Lindells sammanfattning är klockren (observera att sidan innehåller två videos):

https://michaeljlindell.com/

Så det där snacket man läser i tråden att det inte finns några bevis är just inget annat än skitsnack.
Senast redigerad av BlizzardKing 2021-02-10 kl. 21:44.
2021-02-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nej, i de flesta fall har bevis presenterats, men avfärdats på olika grunder, så ingen har i princip tittat på bevisen, vilket i sin tur visar hur korrupt USA är. Nu ska USAs högsta domtosl ha en konferens den nittonde februari där stämningsansökningar om valfusk ska granskas:

https://www.theepochtimes.com/supreme-court-to-consider-2020-election-challenge-lawsuits-in-february-conference_3687634.html

Och bevisen för valfusk är solklara, en statskupp som kommer att gå till historien som den största bluffen i USAs historia. Lindells sammanfattning är klockren (observera att sidan innehåller två videos):

Så det där snacket man läser i tråden att det inte finns några bevis är just inget annat än skitsnack.

Du missförstår mig nu vännen. Har dessa vittnesmål avlagts framför en utredare. Detta eftersom det är straffbart att ljuga inför en federal utredare.
Tex: jag ser valfusk. Jag ringer till polisen och talar om vad jag sett. Dvs att någon dumpat en låda med röster i en rösträkningslokal osv..Polisen utreder detta

Hur kommer det sig att du avfärdar Massmedia som partiska källor och sedan hänvisar till Epoch times( Stor Trump donor) och Mike lindell (rådgivare åt presidenten)
Dessa är inte opartiska källor, kan du väl hålla med om?
2021-02-10, 21:58
Avslutad
Citat:
I de flesta fall har bevis presenterats, men avfärdats på olika grunder, så ingen har i princip tittat på bevisen, vilket i sin tur visar hur korrupt USA är. Nu ska USAs högsta domtosl ha en konferens den nittonde februari där stämningsansökningar om valfusk ska granskas:

Ni har ljugit om detta från dag ett. Man har inte tagit ett enda fall till en domare med valfusk som case. Inte ett enda. När man ville prata med några vittnen så fanns det inga och advokaterna flydde fältet.
2021-02-10, 22:02
Medlem
Citat:

Jag lovar att du kan inte lägga fram ett enda fall där bevis presenterats.

Det hela är bara ett trams för Donald för att han inte står ut med att ha förlorat och för att det i sin tur leder till att han inte ekonomiskt kan sko sig på samma sätt. Det hela handlar om pengar för hans del. Han samlade ihop över 300 hundra miljoner dollar som skulle läggas på att bevisa valfusk. Tycker du verkligen att han har försökt?

I det finstilta står det att han kan använda pengar till allt annat så det är det han har gjort. Det är konstigt att hans supportrar inte reagerar på att användas som börs till någon som de själva tror är extremt förmögen?
2021-02-10, 22:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Du missförstår mig nu vännen. Har dessa vittnesmål avlagts framför en utredare. Detta eftersom det är straffbart att ljuga inför en federal utredare.
Tex: jag ser valfusk. Jag ringer till polisen och talar om vad jag sett. Dvs att någon dumpat en låda med röster i en rösträkningslokal osv..Polisen utreder detta

Hur kommer det sig att du avfärdar Massmedia som partiska källor och sedan hänvisar till Epoch times( Stor Trump donor) och Mike lindell (rådgivare åt presidenten)
Dessa är inte opartiska källor, kan du väl hålla med om?
Då ber jag om ursäkt.

Men svaret på din (nya) fråga är ja, och dessa har vittnat under ed i så kallade hearings. Men eftersom de flesta juridiska instanser har avfärdat majoriteten av stämningsansökningarna på olika juridiska grunder så har knappast någon tittat på bevisen, vilket visar hur korrput det juridiska systemet är i USA, som jag skrev i mitt förra inlägg.

Suck, i vissa delstater har polisen t.o.m. varit inblandade i att kasta ut observatörerna, så ditt påstående är nog mer en våt dröm än fakta.

Var har jag avfärdat all Massmedia[sic] på de grunder du anger? Att jag anser alternativmedia generellt är betydligt mer pålitliga än JMSM bygger på mångårig erfarenhet och analyser.

Vem som är/blir partisk avgörs av innehållet. Massmedia[sic] kan även dom tala sanning då och då, men när det gäller presidentvalet i USA är de förstås så jäviga de kan, inte minst eftersom Trump har avslöjat deras lögnaktiga metoder, som t.ex. påstå att han ljuger när det i själva verket är dom som ljuger.

Din slutsats är därmed ologisk eftersom du avfärdar vissa källor på de grunder du angett. Man måste analysera en text innan man förkastar den. Vi får alltså avvakta och se om SCOTUS behandlar stämningsansökningarna under konferensen (om det nu är det du undrar över), eller om de avstår och därmed blir medhjälpare till att USA blir en fullfjädrad diktatur (vilket de i princip redan medverkat till).

Vad är det i Lindells sammanfattning som är felaktig, menar du?
2021-02-10, 22:12
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Sigh.

Nu kommer nästa tomte och börjar gapa och skrika om konspirationer.

Då får vi väl ta det igen då.

Om man har så solklara bevis på valfusk varför förlorade man 64 gånger i domstolen då?
2021-02-10, 22:15
Medlem
siisters avatar
Citat:

Kan du ge två exempel på korrupta domare som tittat på alla solklara bevis men avfärdat målen? Jag söker alltså namn
2021-02-10, 22:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag lovar att du kan inte lägga fram ett enda fall där bevis presenterats.

Det hela är bara ett trams för Donald för att han inte står ut med att ha förlorat och för att det i sin tur leder till att han inte ekonomiskt kan sko sig på samma sätt. Det hela handlar om pengar för hans del. Han samlade ihop över 300 hundra miljoner dollar som skulle läggas på att bevisa valfusk. Tycker du verkligen att han har försökt?

I det finstilta står det att han kan använda pengar till allt annat så det är det han har gjort. Det är konstigt att hans supportrar inte reagerar på att användas som börs till någon som de själva tror är extremt förmögen?
Vore förnämligt om du/ni kunde läsa vad man skriver innan du/ni svarar.

Läs mitt inlägg igen så kanske du fattar. Tack på förhand.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
2021-02-10, 22:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Sigh.

Nu kommer nästa tomte och börjar gapa och skrika om konspirationer.

Då får vi väl ta det igen då.

Om man har så solklara bevis på valfusk varför förlorade man 64 gånger i domstolen då?
Ja, jag har tyvärr märkt att det är många tomtar här. Konspirationen är det ju du/ni som tror på.

För skitibyxonde gången:

Ingen har vågat titta på bevisen pga. rädsla eller hot - ja, vittnen, advokater och deras famniljer har blivit hotade - vilket visar hur korrupt systemet är i USA. Att du inte vill begripa det är inte mitt problem.

Senast redigerad av BlizzardKing 2021-02-10 kl. 22:29.
2021-02-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ja, jag har tyvärr märkt att det är många tomtar här. Konspirationen är det ju du/ni som tror på.

För skitibyxonde gången:

Ingen har bågar titta på bevisen pga. rädsla eller hot - ja, vittnen, advokater och deras famniljer har blivit hotade - vilket visar hur korrupt systemet är i USA. Att du inte vill begripa det är inte mitt problem.

Ja Trump har hotat många både republikaner och demokrater sen han förlorade. De talar om det i dag i kongressen som ett bevis på att HAN ville valfuska. Det finns det många bevis på.
2021-02-10, 22:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du ge två exempel på korrupta domare som tittat på alla solklara bevis men avfärdat målen? Jag söker alltså namn
En till som inte läser vad jag skriver!!!

I de allra flesta fall har de INTE tittat på bevisen utan avfärdat dom på juridiska tenikaliteter.

John Roberts lär ju ha skrikit högt när han inte ville att HD skulle titta på bevisen. Han finns med i flightloggen till Epsteins Lolita Express, vilket skulle kunna vara en förklaring.

Tre tomtar på rad som verkar sakna den allra mest grundläggande kunskap om alla incidenter och än värre, att nästan inga domare har vågat ta sig an stämningarna. Med vissa undantag, fler än dom flesta känner till:

http://wiseenergy.org/Energy/Election/2020_Election_Cases.htm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in