2021-02-09, 21:34
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Den senaste uppgiften jag såg är att Sveriges befolkning består av 85 % PK-kärringar!

Det är ju inte bara obildade svenskar som tror att vaccin är bra.

Håller med om att det finns risk att man måste fortsätta att vaccinera sig mot mutationer om man vill slippa bli sjuk.

Jag respekterar de som av olika anledningar inte vill vaccinera sig, men jag vill gärna övertyga dem om att det är en bra idé att vaccinera sig i alla fall detta första år för att minska möjligheten för nya "sämre" mutationer.

Jag tror inte ett ögonblick på att 85% vill vaccinera sig dock. Jag känner typ 5 stycken som överväger att vaccinera sig EN gång.

Hur många gånger tror du att folk tänker vaccinera sig? Det finns sannolikt väldigt många vaccinresistenta mutationer redan nu. Om några månader så har vi ännu fler.

Som sagt, ta fram effektiva mediciner istället för att hålla på och krångla med vaccin.
Citera
2021-02-09, 21:36
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vad är det för läskigt med nedgången i Skåne menar du?

Tyckte det såg ut att vända upp. Fast det nog är för tidigt att säga.

https://c19.se/Sweden/Sk%C3%A5ne
Citera
2021-02-09, 21:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag behöver inte försvara mig, jag har svarat ärligt på dina frågor.
OK.. så vilka sjukdomar/dödsorsaker stod för de resterande 84% av förlorade levnadsår?

Dela gärna med dig beräkningen bakom "förlorade levnadsår".. vore intressant att se den matematiska formeln bakom påståendet.
Länk till ditt inlägg

Jag har gjort en uppskattning utifrån tillgänglig halvårsstatistik på Socialstyrelsen (som jag länkat till tidigare) och det klarar vem som helst av att göra. Eftersom du förvränger det man skriver och hela tiden spårar in på nya märkliga stigar så är det ingen idé att vi diskuterar detta mera.

Vi får se vad Socialstyrelsen kommer med för information om dödsorsaker när hela 2020 finns tillgängligt för oss alla. Den bör ge en tydlig fingervisning om min uppskattning är mera rätt eller mera fel.

Som jag misstänkte... "I call a bluff" uträkningen för påståendet till 1.1 M förlorade levnadsår vågade inte se dagsljus.... undrar varför.

Ett tips... Tona ner lite... vacinivrarnas desperation börjar bli alldeles för tydlig nu.

Antal döda och inlagda på IVA sjunker kraftigt.. glädjande! ... och allt detta utan att ni kan tillgodoräkna er effekterna av vaccineringen på några procent.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som sagt, ta fram effektiva mediciner istället för att hålla på och krångla med vaccin.
Nej tack! Den bästa medicinen är en bra hälsa. Och det får man genom att äta riktig mat och inte äta så jävla ofta. Släng ut allt som är konstgjort och som innehåller kemikalier och socker, så är du på god väg att förbättra din hälsa radikalt.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det dör 20 000 - 25 000 personer av cancer varje år i Sverige. Det innebär att cancer har en mortality rate på drygt 0,2 % per år, korrekt? Det låter ju inte så farligt

Det är i vart fall lite mot för om vi inte hade haft vaccination mot HPV (livmoderhalscancer mm), mammografi, cellprov, PSA-prov...
Citera
2021-02-09, 21:41
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men kan viruset mutera så mycket att Vaccinet blir verkningslöst?

Det finns redan en variant som verkar jobbig för vaccinen så det är fullt möjligt. Det här är varför vi borde ta fram effektiva mediciner istället för att vaccinera, vaccinera och vaccinera. Det kommer att bli en oändlig process som aldrig tar slut.
Citera
2021-02-09, 21:43
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det är helt rätt uppfattat

Trots att Cancer har 100% högre Mortality Rate så skulle det vara lika korkat att köra med kemoterapi på den hela svenska befolkning... i förebyggande syfte... som att vaccinera alla under 70 eller som inte är i riskgrupp.

Likaså att stänga skolor, restauranger mm och "dilla" on "New Normal" "Kemo Pass" reserestriktioner mm
Kemoterapi spelar i en helt annan division än vaccin vilket jag hoppas du känner till. Att vaccinera hela befolkningen mot covid är väl ungefär lika "korkat" som att vaccinera hela befolkningen mot mässling, smittkoppor osv..
Citera
2021-02-09, 21:46
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej tack! Den bästa medicinen är en bra hälsa. Och det får man genom att äta riktig mat och inte äta så jävla ofta. Släng ut allt som är konstgjort och som innehåller kemikalier och socker, så är du på god väg att förbättra din hälsa radikalt.

Mediciner kan dock vara bra för de som blir väldigt sjuka ändå.
Citera
2021-02-09, 21:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peroperomanko
Det är nästan som en religiös kult. Vaccin har självklart sin plats i ekvationen men lite väl ofta får jag intrycket av de som förespråkar det att det ska vara en mirakelkur och lösning på allt. Väldigt svart å vitt tänk. Sanningen är självklart någonstans mittemellan som med allt annat. Förmodligen räcker det med att vi vaccinerar de äldre för att avlasta sjukvården och sen så får vi leva med det här viruset helt enkelt, precis som med alla andra förkylningsvirus.
Det är cirka 21 500 personer under 60 år som hittills vårdats på sjukhus varav cirka 2 500 på IVA.
Det är ungefär 40 % av all vård som går till personer under 60 år.
Antalet på IVA kommer från Intensivvårdsregistret.
Antalet i slutenvård kommer från Socialstyrelsen.

Dessutom blir det många vårddygn. Snittiden är 9 dygn i slutenvård och 23 dygn på IVA.
Med snittider blir det cirka 190 000 dygn i slutenvård och cirka 57 000 på IVA för de under 60 år.
Jag hittar ingen åldersuppdelad statistik så vårdtiden för alla under 60 år kan vara både längre och kortare.
Citera
2021-02-09, 21:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Mediciner kan dock vara bra för de som blir väldigt sjuka ändå.

Det måste ses som en nödlösning. Ska vi lösa pandemin måste folk börja ta tag i sin hälsa på allvar och det helst för ett år sedan då pandemin började.
Citera
2021-02-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
I Manaus (Brasilien) så har man fått en stor andra våg trots 76% som fått naturligt immunitet.

Detta beror sannolikt på mutationen E484K som finns både i den brasilianska och sydafrikanska varianten. Denna mutation finns även i Sverige just nu tyvärr.

Detta betyder att de som redan haft Covid INTE är säkra mot att bli smittade igen. Huruvida något vaccin skyddar mot E484K är ännu okänt. Det pågår dock arbete att ta fram uppdaterade vaccin med sikte på hösten.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00183-5/fulltext

Det är inte alls säkert att 76% av invånarna i Manaus har antikroppar. Det finns en hel del frågetecken kring denna siffra samt kring den analysmetod som användes (som alltmer har övergivits). Står lite om detta i en SvD-artikel för ett tag sedan

https://www.svd.se/ny-virusvag-i-amazonas-forbryllar-forskare
Citera
2021-02-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja det är bevisat och bra nyheter, det blir alltså en rejäl efterfrågan på Pfizer och Moderna

Jaså jag har helt missat att majoriteten i Sverige kommer få tillgång till Pfizer eller Moderna? Det var inte aktuellt för några dagar sedan, hur ska vi få tillgång till så pass många doser? Sputnik är väl större chans då att vi kan få i större kvantitet kanske.
Bra fråga. Just nu läste jag detta https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1BVOmK/vaccinering-av-aldre-kan-paga-anda-till-maj
Hur menar då vår vaccinsamordnare att hela svenska befolkning (de som vill) ska vara vaccinerad innan midsommar? Det känns som att skriverier om vaccin är bara för att lugna ner folket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in