2021-02-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Spektaklet har ännu inte börjat och redan hörs röster och åsikter i nivå med en guldfisk.

Lite svårt att tyda vad du menar. Men du menar alltså på fullaste allvar att flashback styrde utgången? Har du exempel på skandaler och kontroverser som "flashback" fick genomslag för?

Är genuint nyfiken då de senaste årens BB (i princip alla säsonger under 2010-talet) gått stick i stäv med vad gemene flashbacktittare vill se. Minns när "städerskan" vann (som gick och la sig kl 22) och sopade mattan med uttalade partydjur.

Har du exempel som motbevisar detta? Att det inte längre är ett barnprogram utan ytlig skandal-tv på bästa sändningstid där människor ägnar sig åt bråk, fylla, sex och intriger?
Senast redigerad av Kiplagat 2021-02-08 kl. 16:27.
2021-02-08, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Lite svårt att tyda vad du menar. Men du menar alltså på fullaste allvar att flashback styrde utgången? Har du exempel på skandaler och kontroverser som "flashback" fick genomslag för?

Är genuint nyfiken då de senaste årens BB (i princip alla säsonger under 2010-talet) gått stick i stäv med vad gemene flashbacktittare vill se. Minns när "städerskan" vann (som gick och la sig kl 22) och sopade mattan med uttalade partydjur.

Skicka ut Anty först skedde tack vare Flashback och BB-servern på Discord
2021-02-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Skicka ut Anty först skedde tack vare Flashback och BB-servern på Discord

Vet inte riktigt hur det höjde underhållningsvärdet i programmet. De som står för skandalerna i huset brukar i regel åka ut med huvudet först (dvs de som man vill behålla i programmet så länge som möjligt).

Men som jag har förstått det var det extremt sparsmakat med skandaler i huset. Sen är jag fullkomligt övertygad om att "ni" fick genomslag för det för att det var vad den genomsnittliga tittaren också ville.
2021-02-08, 16:38
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat

Kip, chilla lite. BB är inte hela världen vi OGs ser det mer som en kul grej att pula med. Jag har förstått att många tar det på blodigt allvar och börjar sura. Ta det för vad det är, det har genom åren blivit en håla för woke-propaganda. Såg man ju senast förra året och jag har en känlsa av att det blir försurat av BLM. Klart FB och Discord var en stor anledning till Sami tog skiten, har du redan glömt gooses och albanflickorna. De fick för sig att gooses skulle vinna. Vi stoppade det gemensamt.

Vi får helt enkelt se upplägget och vilka stollar som kommer in.
2021-02-08, 16:39
Bannlyst
Tänkte först inte följa Big Brother, men så kom jag på att det var kul att betta på vem som åkte ut vecka för vecka förra året.
Men väntar nog med att beställa C-more tills jag sett deltagarna.
2021-02-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Ta det för vad det är, det har genom åren blivit en håla för woke-propaganda. Såg man ju senast förra året och jag har en känlsa av att det blir försurat av BLM.

I rest my case... Men låter sunt att du sett igenom detta och att jag har fullgod anledning att tjura över programmets utveckling
2021-02-08, 17:05
Medlem
Blir det liknande tittarsiffror eller sämre än förra säsongen så är detta nog det sista vi ser av big brother i Sverige iallafall.
2021-02-08, 17:10
Medlem
Finns en trailer uppe nu i appen där vissa ”deltagare” visas upp. Är det de riktiga och isåfall vilka är de?
2021-02-08, 17:22
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Tänkte först inte följa Big Brother, men så kom jag på att det var kul att betta på vem som åkte ut vecka för vecka förra året.
Men väntar nog med att beställa C-more tills jag sett deltagarna.

Var kan man betta på det då?
2021-02-08, 17:26
Medlem
75Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Ja, nudistvecka med Julia och Jasmine som deltagande mentorer.

Varför begränsa det till en vecka? 100 dagar föreslår jag!
2021-02-08, 17:28
Medlem
75Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson34
Hoppas det blir mindre alkohol i årets säsong av bb2021

Du blandar ihop det, det är årets säsong av bb2020 det blir mindre alkohol i.
2021-02-08, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Var kan man betta på det då?

Förra året var det betson och Nordic bet och unibet som hade spel på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in