Citat:
Ursprungligen postat av
Paponim
Om det är fakta du vill delge så varför inte bara länka till:
https://en.wikipedia.org/wiki/Koreans_in_Germany
Som vanligt friserar du historien så det ska passa dina intressen...
Det förekom en hel del märkligheter från det sydkoreanska diktaturregimens sida. Bortföranden, tortyr och annat smått och gott man kan gotta sig i. Rentav kriminellt, faktiskt! Detta sköttes av sydkoreanska underrättelsetjänsten och ledde bl a till en diplomatisk kris mellan Sydkorea och dåvarande Västtyskland.
En av anledningarna till det sydkoreanska agerandet var att Nordkorea gärna sökte upp arbetarna och berättade att dom kunde slippa fattigdom och slavarbete i exil genom att flytta till det mer välmående Nordkorea istället. En del av arbetarna var egentligen förtryckta intellektuella i syd och därför inte särskilt svåra att övertala.
Och nu börjar jag fatta... Din kontakt inom NIS är alltså helt enkelt en tysk exilkorean som värvats av nuvarande NIS (sydkoreanska underrättelsetjänsten) och sedermera flyttat tillbaka hem och fått ett hus i den tyska byn (독일 마을). Den sortens folk brukar av värdnationen betraktas som kriminella och numera är det väl mest iranier och turkar som begår den sortens brott.
Jag kan bara konstatera att Du inte har en enda aning om sakernas tillstånd och korrekta historik i denna fråga.
Gör nu inte en dålig sak ännu sämre, och Din agenda till ännu större åtlöje än vad den redan är!
Jag säger det igen, man skall inte kasta skit när man sitter i det största skithuset av dom alla, det Nordkoreanska Jucheskithuset.
Att Du inte tagit del av de senaste årens forskning och nya dokument samt vittnesmål, bland annat från Tyska Riksarkivet i Koblenz, är fullständigt uppenbart och diskvalificerar Dig totalt från någon som helst trovärdighet i frågan.
Varje bra och redbar individ bör känna till sina begränsningar, dessvärre tillhör inte Du dom.
————
Att Du heller inte har en susning om hur NIS fungerade då vid denna tidpunkt och gör idag bevisar Du gång efter gång.
Ännu värre är det när det kommer till den Tysk-Koreanska bosättningen i Namhae.
www.goethe.de/ins/kr/de/m/kul/dos/mig/20378546.html
Forsätt med Din smutsiga agenda, den samlar dock endast poäng hos Dina gelikar, de indoktrinerade Juchevännerna, dom uppskattar och är vana vid lögner.