2021-02-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det var alltså inte du som gick ur tiden i veckan, eller delat konto?
rokossovsky skojar bara lite, denne skribent kommer snart med ett seriöst inlägg.
Jag har möjligen en väldigt speciell form av humor men där träffade denne mitt i prick.
Kul med folk som då och då lättar upp tunga diskussioner med lite oseriös humor.
Tumme upp
Citera
2021-02-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nej, dom finns, fast i en modernare tappning.

Den moderna blandningen är en den kontrapunktsfusion jag tidigare nämnt i tråden.

Ta 50% Frank Baude och 25% Nils Flyg och 25% Sven Olov Lindholm, så har Du grundreceptet på 2000-talets variant.
Fniss, missade receptet. Snygg Cocktail. En fjärdedel Nazistisk kommunist också. Tack o lov är de få. Man kan dock finna motsvarande lindholminnehåll hos nordkoreaanhängarna då de älskar och hyllar songbun
Citera
2021-02-06, 20:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Tyst, tyst! Arccosinus kan lätt bli opasslig i magen av sådant där!

Till och med 38North vågar ju skriva sanningen. Väldigt tråkiga nyheter för USA:s strategi:
https://www.38north.org/2021/02/the-fallacy-of-north-korean-collapse/

Samtidigt är det förstås tragiskt att befolkningen ska behöva vara utsatta för utsvältningsförsök från samma stat som anklagar dom för brott mot mänskliga rättigheter.
Exakt, 38north analysen måste svida i armvecket på Narccomanius.
Citera
2021-02-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Exakt, 38north analysen måste svida i armvecket på Narccomanius.
Vad är det för fel på den artikeln menar du?
Det är ju en utmärkt analys.

För övrigt är det så att när gubbarna på 38-north presenterar en analys som kanske inte faller de obegåvade nordkoreaanhängarna i smaken så är de ett jävla imperialistpack, när de presenterar något som faller de obegåvade nordkoreaanhängarna i smaken så är de bra.

Hur är det med analysförmågan? (dum fråga när jag tänker efter...)
Senast redigerad av Arccosinus 2021-02-06 kl. 21:52. Anledning: Staf fel och sär skrivningar
Citera
2021-02-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Fniss, missade receptet. Snygg Cocktail. En fjärdedel Nazistisk kommunist också. Tack o lov är de få. Man kan dock finna motsvarande lindholminnehåll hos nordkoreaanhängarna då de älskar och hyllar songbun

Eller hur.

Vi har åtminstone 3st här i tråden som uppfyller receptet.....
Citera
2021-02-06, 22:18
Medlem
Citat:
Eller hur.

Vi har åtminstone 3st här i tråden som uppfyller receptet.....
Jag saknar tystnaden från den fjärde... de ivriga lögnerna, de ivriga undanflykterna, den mastodontivriga propagandan, som ivrigt verkligen trodde på sina egna lögner, en i många stycken en Paponim i kubik, eller till och med upphöjt till fyra.
Jag saknar denne skribent
Citera
2021-02-07, 11:03
Medlem
Citat:
Om det är fakta du vill delge så varför inte bara länka till:
https://en.wikipedia.org/wiki/Koreans_in_Germany

Som vanligt friserar du historien så det ska passa dina intressen...
Det förekom en hel del märkligheter från det sydkoreanska diktaturregimens sida. Bortföranden, tortyr och annat smått och gott man kan gotta sig i. Rentav kriminellt, faktiskt! Detta sköttes av sydkoreanska underrättelsetjänsten och ledde bl a till en diplomatisk kris mellan Sydkorea och dåvarande Västtyskland.

En av anledningarna till det sydkoreanska agerandet var att Nordkorea gärna sökte upp arbetarna och berättade att dom kunde slippa fattigdom och slavarbete i exil genom att flytta till det mer välmående Nordkorea istället. En del av arbetarna var egentligen förtryckta intellektuella i syd och därför inte särskilt svåra att övertala.

Och nu börjar jag fatta... Din kontakt inom NIS är alltså helt enkelt en tysk exilkorean som värvats av nuvarande NIS (sydkoreanska underrättelsetjänsten) och sedermera flyttat tillbaka hem och fått ett hus i den tyska byn (독일 마을). Den sortens folk brukar av värdnationen betraktas som kriminella och numera är det väl mest iranier och turkar som begår den sortens brott.

Jag kan bara konstatera att Du inte har en enda aning om sakernas tillstånd och korrekta historik i denna fråga.

Gör nu inte en dålig sak ännu sämre, och Din agenda till ännu större åtlöje än vad den redan är!

Jag säger det igen, man skall inte kasta skit när man sitter i det största skithuset av dom alla, det Nordkoreanska Jucheskithuset.

Att Du inte tagit del av de senaste årens forskning och nya dokument samt vittnesmål, bland annat från Tyska Riksarkivet i Koblenz, är fullständigt uppenbart och diskvalificerar Dig totalt från någon som helst trovärdighet i frågan.

Varje bra och redbar individ bör känna till sina begränsningar, dessvärre tillhör inte Du dom.

————

Att Du heller inte har en susning om hur NIS fungerade då vid denna tidpunkt och gör idag bevisar Du gång efter gång.

Ännu värre är det när det kommer till den Tysk-Koreanska bosättningen i Namhae.

www.goethe.de/ins/kr/de/m/kul/dos/mig/20378546.html

Forsätt med Din smutsiga agenda, den samlar dock endast poäng hos Dina gelikar, de indoktrinerade Juchevännerna, dom uppskattar och är vana vid lögner.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-02-07 kl. 11:36.
Citera
2021-02-07, 20:01
Medlem
ingenios avatar
Såg precis den danska dokumentären "Mullvaden", som finns på SVT Play. Mycket intressant. Jag visste inte att det fanns en internationell organisation med kommunister som älskar och stöder Mordkorea. Allvarligt talat: Hur rubbad är man om man som vit europé är med i en sådan?

Vissa, t.ex. ordföranden (spanjoren), var uppenbarligen kriminella och skodde sig på bulvanverksamhet, men de övriga? Jag får bara inte ihop det.

En lustig sak var dock att både han och nordkoreanerna hade gjort samma observation angående negrers "arbets"moral. Där hade de i alla fall rätt...
Citera
2021-02-07, 20:07
Medlem
Citat:
Jag måste bara dela med mig av denna artikel från Radio Free Asia:
https://www.rfa.org/english/news/korea/tint-02042021151256.html

"Crack down on tinted windows" låter ju som om någon velat skoja med dom...
Risken är att inte bara fönstren utan hela RFA:s fasad krackelerar, haha...

Det här är ju Lemmors och Arccosinus förnämsta nyhetskälla, bara så ni vet...

Kan det möjligen vara så att ungdomarna nu fått ta över pappas gamla mossgröna Volvo 144 från 1974 och pimpat den med tonade rutor och videospelare i baksätet? Jag ser framför mig hur dom cruisar genom Pyongyang i skymningen och försöker ragga på polistjejerna i korsningarna. Självklart vill tjejerna kunna kolla in genom rutan så raggarna inte visar "Crashlanding on You" innan dom hoppar in!

Vi har tydligen inte bara lyckats exportera Volvo utan även volvo-raggaren!

Kanske skulle vi även försöka exportera EPA-traktorn?
Bra för jordbruket och bättre skördar, ju!
Dina ord och dina skriverier vittnar om dig själv och det vittnar mot dig.

Är du så förblindad att du inte själv ser innebörden i det du skriver? I så fall är mitt råd att du vaknar ur din slummer så att du kan öppna ögonen

En god självinsikt inträffar ofta då ens syn på sig själv sammanfaller med omvärldens syn.
Dumheter lögner och falsifieringar leder ingenvart och ditt inlägg visar bara hur extremt okunnig du är.
Citera
2021-02-07, 21:05
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dina ord och dina skriverier vittnar om dig själv och det vittnar mot dig.

Är du så förblindad att du inte själv ser innebörden i det du skriver? I så fall är mitt råd att du vaknar ur din slummer så att du kan öppna ögonen

En god självinsikt inträffar ofta då ens syn på sig själv sammanfaller med omvärldens syn.
Dumheter lögner och falsifieringar leder ingenvart och ditt inlägg visar bara hur extremt okunnig du är.
Artikeln i RFA var ju helt galen!
Hur stor andel privata bilar där man kan tona rutor som man vill rullar i Nordkorea? Inte många...
Hur stor andel av dom körs av ungdomar? Ännu färre...
Och om dom nu tittar på förbjuden video från syd på sina mobiler så torde det göra varken till eller från om rutorna är tonade! Skrattretande galet, faktiskt!

Skulle vara intressant att veta vad artikeln egentligen bygger på. Någon ny lag som reglerar hur bilrutor får vara tonade utifrån trafiksäkerhet, kanske?

Både dina och Lemmors inlägg ger rentav sekt-vibbar. Som att argumentera med ett Jehovas vittne... Samma standardsvar hela tiden...
Citera
2021-02-07, 22:03
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Jag kan bara konstatera att Du inte har en enda aning om sakernas tillstånd och korrekta historik i denna fråga.

Gör nu inte en dålig sak ännu sämre, och Din agenda till ännu större åtlöje än vad den redan är!

Jag säger det igen, man skall inte kasta skit när man sitter i det största skithuset av dom alla, det Nordkoreanska Jucheskithuset.

Att Du inte tagit del av de senaste årens forskning och nya dokument samt vittnesmål, bland annat från Tyska Riksarkivet i Koblenz, är fullständigt uppenbart och diskvalificerar Dig totalt från någon som helst trovärdighet i frågan.

Varje bra och redbar individ bör känna till sina begränsningar, dessvärre tillhör inte Du dom.

————

Att Du heller inte har en susning om hur NIS fungerade då vid denna tidpunkt och gör idag bevisar Du gång efter gång.

Ännu värre är det när det kommer till den Tysk-Koreanska bosättningen i Namhae.

www.goethe.de/ins/kr/de/m/kul/dos/mig/20378546.html

Forsätt med Din smutsiga agenda, den samlar dock endast poäng hos Dina gelikar, de indoktrinerade Juchevännerna, dom uppskattar och är vana vid lögner.
Som jag skrev nyss, man får sekt-vibbar av er.

Här visar jag att du har grovt fel när du hävdar att det var USA som gav Sydkorea demokrati och så går du återigen igång med ditt svartvita och rentav förvirrade tänk. Du verkar se dig själv som en det vitas tempelriddare! Som att argumentera med en Livets Ordare... Bara att byta ut Jesus mot USA... Och då blir förstås jag den svarta motpolen, djävulen själv...

Det USA ägnade sig åt i Sydkorea var (och är fortfarande) att stoppa världskommunismen(TM). Och då är allt tillåtet. Stödja diktaturregimen med trupper på plats, inte lyfta ett finger när regimen begår allvarliga folkrättsbrott (maj 1980 etc). I Västtyskland betedde sig NIS (sydkoreanska säkerhetstjänsten) så illa att tyskarna ville lägga de diplomatiska förbindelserna med Korea på is. Man kan bara ana vilka hemliga påtryckningar USA gjorde på Västtyskland i samband med det...

Du är också ett rent hån mot alla koreaner som fått sätta livet till där hemma eller tvingats jobba sig halvt ihjäl i tyska gruvor! Du borde besöka Seodaemun-fängelset i Seoul och ta god tid på dig i minnesrummet med bilder på alla de som avrättades eller dog under tortyr där även efter 1945. Även museet i den tyska byn på koreanska sydkusten har vittnesmål om gruvarbetarnas öden som du skulle må bra av att ta till dig.

Fortsätt du att bekämpa världskommunismen men nyansera både dina uppfattningar och handlingar, tack! Annars blir du ju själv precis en sådan som du hävdar att de du bekämpar är.
Citera
2021-02-07, 22:35
Medlem
Citat:
Artikeln i RFA var ju helt galen!
Hur stor andel privata bilar där man kan tona rutor som man vill rullar i Nordkorea? Inte många...
Hur stor andel av dom körs av ungdomar? Ännu färre...
Och om dom nu tittar på förbjuden video från syd på sina mobiler så torde det göra varken till eller från om rutorna är tonade! Skrattretande galet, faktiskt!

Skulle vara intressant att veta vad artikeln egentligen bygger på. Någon ny lag som reglerar hur bilrutor får vara tonade utifrån trafiksäkerhet, kanske?

Både dina och Lemmors inlägg ger rentav sekt-vibbar. Som att argumentera med ett Jehovas vittne... Samma standardsvar hela tiden...
…och fortfarande inser inte Paponim att utan USA:s och Sydkoreas humanitära hjälp hade Nordkoreas diktaturregim med Kimarna i spetsen förmodligen inte funnits.
Inser du hur fel din propaganda slår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in