2021-02-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Du tänker på Northvolt? Det är också ett utbrott på Rönnskärsverken, men det pratar man tyst om...

Ja, byggarbetsplatsen.

Det har bara rapporterats i media om covid utbrott på Rönnskärsverken, inte att någon variant skulle
vara inblandad.
Citera
2021-02-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Ja, byggarbetsplatsen.

Det har bara rapporterats i media om covid utbrott på Rönnskärsverken, inte att någon variant skulle
vara inblandad.

Jag har fått den informationen via privata kontakter. Kan därför inte gå ed på att det stämmer. Men enligt min uppgiftslämnare så skall det vara det där också.
Citera
2021-02-07, 15:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hittar det inte. Men det är ju också typiskt för myndighetsservrar. NU hittade jag det under rubriken "information på lätt svenska". Misstänkte att de skulle vara prioriterade som inte är så språkbegåvade.

Jag tror alla blev tvångslistade på någon vårdcentral när reformen infördes. Vilket jag upptäckte av en slump några år senare. Hade varit på en vårdcentral i annan kommun vid något tillfälle så då Shanghaiade de mig. Ersättningssystemet bygger på att man ska ha många listade.
Du hittar på. Informationen jag citerade finns på sidan jag länkade. Det är inte information på lätt svenska utan den info som vänder sig till alla.
Att du inte hittar information kanske är typiskt för just dig ?

De äldre som klarar sig själva hemma kommer att få ett brev om vaccinering mot covid-19 hemskickade. Det kommer inte att krävas att de har Bank-ID och internet för att de ska kunna boka tid. Många kommer förmodligen att vaccineras i samband med sitt vanliga läkarbesök på vårdcentralen.
Inget krångligt alls.
Citera
2021-02-07, 15:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har läst om att man testade personal på Rönnskärsverken för ett antal dagar sedan så ingen direkt mörkläggning. Vet dock inte hur det gick.

Många smittade minst 40 har jag för mig flera med den Brittiska varianten. Många ditresta från andra länder för att jobba. Kompetenta att montera specialutrustning reser väl jorden runt för sina företags räkning. Typisk för en spridargrupp.
Citera
2021-02-07, 15:20
Medlem
R-talet i Sverige är snart över 1 igen*. Handlar kanske mest om att mobiliteten stiger igen efter helgerna, än så länge. Men krydda med den engelska varianten som har ca 0.5 högre R0 så kan Sverige nog närma sig 15000 döda under våren.

https://renkulab.shinyapps.io/COVID-19-Epidemic-Forecasting/_w_3ad97a78/_w_f3735ace/_w_bf2c4968/?tab=jhu_pred&country=Sweden

*Länken visar sannolikt ett något överskattat värde (> 1) pga minskade testvolym, men vi ligger nog i trakterna.
Senast redigerad av B.R.Donut 2021-02-07 kl. 15:23.
Citera
2021-02-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Känner en kille som jobbpendlar i Norge. Varje vecka åker han in till gränsstationen vevar ner bilrutan och får ett Covidtest, två timmar senare får svaret på SMS.

Vaccineringen skulle kunna vara lika smidig, veva ner bilrutan kavla upp armen och bli stucken, svårare än så skall det inte behöva vara.

Ja man skulle kunna vaccinera folk på löpande band. När miljontals doser anländer kan man inte gå igenom en detaljerad prioriteringslista och ringa in folk på jobbet för att dom ska komma till sin VC och sitta i ett väntrum. Ingen kan vara så korkad.
Citera
2021-02-07, 15:24
Bannlyst
Har dom lagt ner vaccineringen i Sverige eller? Står typ helt still
Citera
2021-02-07, 15:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Var ser du att det står helt stilla?

Det går sakta kan jag tycka, men helt stilla tycker jag inte det står.
Citera
2021-02-07, 15:35
Medlem
trickydicks avatar
I går fick vi första batchen av AstraZenicas Vaccin,

Nån som vet nått mer?
Hur många doser? Vilka regioner har fått
Har man börjat vaccinera med det än?
Citera
2021-02-07, 15:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Vad grundar du det fullständigt idiotiska uttalandet på?

Regionerna trycker ut allt vaccin de får.
Och Sverige får inte mindre än någon annan i EU.
Mer än en veckas eftersläpning i återrapporteringen dock. Detta är mindre viktigt för mig, då antal satta sprutor i verkligheten är det som betyder något..
Citera
2021-02-07, 15:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
I går fick vi första batchen av AstraZenicas Vaccin,

Nån som vet nått mer?
Hur många doser? Vilka regioner har fått
Har man börjat vaccinera med det än?

Norge och Danmark fick 22.000 tror jag, så det borde innebära 44.000 för oss då.
Dessa kom igår till Sverige, så det är nog ingen som hunnit få det än nej.
Citera
2021-02-07, 15:42
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hur vet du så mycket?
Du är väl inte en av de myndighetsanställda påverkansagenterna?

Då vi vet att FOI utför pro-vaccinationskampanjer på socila medier (enligt deras egna dokument)... så vore det bra och känna till.

Alltid bra att veta om en åsikt kommer från en myndighet eller dig som privatperson

Jag har inget med myndigheter att göra, och kommer aldrig att ha.
Trögheten osv som finns i det offentliga är så fruktansvärd att jag inte skulle kunna se på utan att få panik.

Dock har jag ett väldigt stort nätverk inom den privata sektorn. Några av mina närmare vänner driver bla företag inom ”hälsa”
Dessa har blivit tillfrågade om de vill vara med i upphandlingen kring vaccinationer.
Det är anledningen till att jag är insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in