2021-02-05, 19:06
Medlem
Har tåget gått i Gevo eller finns det uppsida kvar i den?
Citera
2021-02-05, 22:41
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Har tåget gått i Gevo eller finns det uppsida kvar i den?

Kommer flygplan att drivas med hjälp av batterier inom en nära framtid?
Citera
2021-02-06, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Ledningen är för fan korrupt haha. Gjorde riktad emission till Jörns Bullmarknad samt flera andra kriminella blattepumpare som sysslar med pump & dumps.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/08/21/zoomability-zoomabilitys-nya-aktieagare-har-for-avsikt-att-vara-langsiktiga-vd.html

Haha då kan den verkligen dra.
Kolla spectrumone.
Gjorde 2000 procent på ett år.

Bara för du missar raket efter raket och kommer närmare din svanktatuering så behöver du inge skriva skit om mina rekar.

Vi ser ju hur det går själva
Zoomability har precis börjar röra på sig och det finns plas åt dig på tåget också

Man har som sagt precis landat första avtalet i Sverige som innebär att brukaren kan få Zoomen helt kostnadsfritt..
När alla andra kommuner ansluter sig då?
Man säljer ju runtom hela världen.
Detta BV är alldeles för lågt för detta bolag,
IPO var på 10 kr och emissionen på 11.40
Så nu med allt i baggaget är det billigt som fan med 12 -13 kr per aktie
Som sagt.. kolla börsvärde och antal aktie så kanske du vaknar stockis
Citera
2021-02-06, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Kolla spectrumone.

Bara för du missar raket efter raket och kommer närmare din svanktatuering så behöver du inge skriva skit om mina rekar.

Zoomability har precis börjar röra på sig och det finns plas åt dig på tåget också

Man har som sagt precis landat första avtalet i Sverige som innebär att brukaren kan få Zoomen helt kostnadsfritt..

Ledningen i Zoomability är absolut inte korrupt.
En seriösare VD än honom i ett startup bolag går inte o få.
Han levererar, haussar inte och äger själv aktier.
Så kom inte o snacka nån skit stockis.
Citera
2021-02-06, 09:50
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Kolla spectrumone.

Läs avtalet bättre. I flera andra kommuner måste brukaren casha upp en stor del själv.

Jag snackar inte skit om alla dina rekar. Men Zoomabilty har jag faktiskt skrivit om tidigare. Bolaget Pump & Dumpades hårt i slutet på sommaren av blattepumpen som fick RE:n.

Nu ska man väl mjölka ur det sista. Antingen känner du inte till detta och kör sedvanlig klipp & klistra från Aktieraketer eller så har du en förkärlek till korta swings i pumpraketer. Men kanske bra att skriva det i din rek då.

Dina rekar skulle vara top notch om du angav investeringshorisont bättre.
Citera
2021-02-06, 10:09
Medlem
Citat:
Läs avtalet bättre. I flera andra kommuner måste brukaren casha upp en stor del själv.

Jag snackar inte skit om alla dina rekar. Men Zoomabilty har jag faktiskt skrivit om tidigare. Bolaget Pump & Dumpades hårt i slutet på sommaren av blattepumpen som fick RE:n.

Nu ska man väl mjölka ur det sista. Antingen känner du inte till detta och kör sedvanlig klipp & klistra från Aktieraketer eller så har du en förkärlek till korta swings i pumpraketer. Men kanske bra att skriva det i din rek då.

Dina rekar skulle vara top notch om du angav investeringshorisont bättre.

Detta är ett av Börsens billigaste bolag och man har en helt unik produkt och man säljer produkter och står inför en ökande produktion

Jag rekade Zoomability efter IPO
Den har varit nere ja efter sommaren men när mangold lägger en analys om 27 kronor i bas scenario före detta avtal.

Detta är såklart 1 avtal, det första.
Varför ska det vara helt gratis i kalmar men inte resten av sverige ?

Sverige funkar inte så, det kommer naturligtvis att komma avtal med alla sveriges kommuner

Zoomability stå ju inför en galen resa nu
Det är för få aktieägare och för få vet om denna.

Man för diskussioner om en joint venture i Kina där man har en stark kinesisk investerare

Man säljer faktiska produkter och staten betalar.

Vad är det som är dåligt med detta bolag och varför anser du det inte skulle vara värt 100-200 miljoner ?

Marknaden sätter priset
Omsättningen igår var 7 mille med ett snitt på 11.70
Jag blir inte förvånad om denna aktie fortsätter upp på måndag
Citera
2021-02-06, 10:30
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Detta är ett av Börsens billigaste bolag och man har en helt unik produkt och man säljer produkter och står inför en ökande produktion

Jag rekade Zoomability efter IPO
Den har varit nere ja efter sommaren men när mangold lägger en analys om 27 kronor i bas scenario före detta avtal.

Detta är såklart 1 avtal, det första.
Varför ska det vara helt gratis i kalmar men inte resten av sverige ?

Sverige funkar inte så, det kommer naturligtvis att komma avtal med alla sveriges kommuner

Zoomability stå ju inför en galen resa nu
Det är för få aktieägare och för få vet om denna.

Man för diskussioner om en joint venture i Kina där man har en stark kinesisk investerare

Man säljer faktiska produkter och staten betalar.

Vad är det som är dåligt med detta bolag och varför anser du det inte skulle vara värt 100-200 miljoner ?

Marknaden sätter priset
Omsättningen igår var 7 mille med ett snitt på 11.70
Jag blir inte förvånad om denna aktie fortsätter upp på måndag

Nu simplifierar du lite väl mycket. I Kalmars kommun kommer det att vara gratis, i Stockholm kommer man att kunna få ett bidrag på maximalt 26 760 kr. Man får sedan casha upp resten själv. En Zoom Uphill kostar i runda slängar 125 000 kr. Hur många rullstolsbudna är sjukskrivna? Det är mer pengar än vad en sjukskriven får i bidrag totalt på ett år.

Staten betalar inget utan det är kommuner och regioner, nu enbart Kalmar och Stockholms drygt 27k kr. Dessutom måste behovs- och lämplighetsprövning göras.

Majoriteten kommuner, som redan går back, är nog inte supersugna på att subventionera ut rullstolarnas "Land Rover" á 125 000 kr till sina sär. Lägg där till reperationskostnader och reservdelar, det blir en dyr historia.

Ledsen att såga din drömsaga!

Klart den fortsätter upp på måndag, inte alls otänkbart. Pumpen har ju satt igång att spread ze word. Frågan är när den dyker? Tisdag? Sker aborten då?
Senast redigerad av stockcock 2021-02-06 kl. 10:36.
Citera
2021-02-06, 18:22
Medlem
[quote=stockcock|74576100]Nu simplifierar du lite väl mycket. I Kalmars kommun kommer det att vara gratis, i Stockholm kommer man att kunna få ett bidrag på maximalt 26 760 kr. Man får sedan casha upp resten själv. En Zoom Uphill kostar i runda slängar 125 000 kr. Hur många rullstolsbudna är sjukskrivna? Det är mer pengar än vad en sjukskriven får i bidrag totalt på ett år.

Staten betalar inget utan det är kommuner och regioner, nu enbart Kalmar och Stockholms drygt 27k kr. Dessutom måste behovs- och lämplighetsprövning göras.

Majoriteten kommuner, som redan går back, är nog inte supersugna på att subventionera ut rullstolarnas "Land Rover" á 125 000 kr till sina sär. Lägg där till reperationskostnader och reservdelar, det blir en dyr historia.

Klart den fortsätter upp på måndag, inte alls otänkbart. Pumpen har ju satt igång att spread ze word. Frågan är när den dyker? Tisdag? Sker aborten då?[/QUOTE

Lol.
Så du menar på fullaste allvar att kalmar blir ensamt om att helt finansiera zoom till behövande.
Såklart att så inte är fallet.
Detta kan bli apstort och bolaget är i tidig fas men pusselbit efter pusselbit faller på plats för bolaget och en Zoom är fan så behändigare utomhus än dess konkurrenter]

Bolagsvärdet är 33 miljoner och möter en miljardmarknad och staten kommer bidra.
Pfft.

Sen låter en ZOOM fan så mycket coolare än en Permobil
Senast redigerad av Witpo 2021-02-06 kl. 18:25.
Citera
2021-02-06, 18:40
Medlem
Fractal Design

Fractal börsnoteras

Vad gör dom?
(saxxat från Avanza)

Fractal grundades år 2007 av Hannes Wallin och är idag, enligt Bolagets bedömning, ett ledande och väletablerat bolag inom premiumsegmentet av PC gaming-produkter. Fractals produkterbjudande är uppdelat i två produktsegment: Cases och Other. Cases utgör Bolagets största segment och innefattar försäljning av datorchassin. Other innefattar försäljning av nätaggregat, kylningsprodukter och fläktar, primärt inom premiumsegmentet riktat mot gamers.

Sedan Fractal grundandes har fokus varit på design, prestanda och kvalitet i syfte att erbjuda produkter som konsumenter upplever som högkvalitativa. Koncernen har successivt expanderat geografiskt och är nu, enligt Bolagets bedömning, en av de ledande aktörerna på marknaden med global närvaro. Idag säljs Fractals produkter via återförsäljare i fler än 50 marknader världen över. Fractals huvudkontor är baserat i Göteborg och Bolaget har även kontor i Dallas (USA), Dongguan (Kina) och Taipei (Taiwan).

Bolagsinfo:
Artikel från affärsvärlden

Genom Avanza kan vi köpa aktier för 41kr, minsta antal man kan köpa är 250st, och max antal 24,000st.

Första börsdagen är 11 februari 2021.

Samma känsla här som i SKLZ, jag tar det som ett stabilt långtidssparande. Fractal är ett oerhört stabilt bolag som har en fin historia sen deras skapande.
Senast redigerad av Mash08 2021-02-06 kl. 18:46.
Citera
2021-02-06, 19:44
Medlem
stockcocks avatar
[quote=Witpo|74581053]
Citat:
Nu simplifierar du lite väl mycket. I Kalmars kommun kommer det att vara gratis, i Stockholm kommer man att kunna få ett bidrag på maximalt 26 760 kr. Man får sedan casha upp resten själv. En Zoom Uphill kostar i runda slängar 125 000 kr. Hur många rullstolsbudna är sjukskrivna? Det är mer pengar än vad en sjukskriven får i bidrag totalt på ett år.

Klart den fortsätter upp på måndag, inte alls otänkbart. Pumpen har ju satt igång att spread ze word. Frågan är när den dyker? Tisdag? Sker aborten då?[/QUOTE

Lol.
Så du menar på fullaste allvar att kalmar blir ensamt om att helt finansiera zoom till behövande.
Såklart att så inte är fallet.
Detta kan bli apstort och bolaget är i tidig fas men pusselbit efter pusselbit faller på plats för bolaget och en Zoom är fan så behändigare utomhus än dess konkurrenter]

Bolagsvärdet är 33 miljoner och möter en miljardmarknad och staten kommer bidra.
Pfft.

Sen låter en ZOOM fan så mycket coolare än en Permobil

Nej, det har jag aldrig påstått, däremot vet man självklart inte i nuläget vilka mer kommuner som kommer att kunna erbjuda subventionering av en så pass dyr permobil. Just nu är det således en oviss och osäker investering om man planerar att gå in lång i detta bolag.

Sedan vet man inte hur pass hård behovs- och lämplighetsprövningen är. Det är långt ifrån alla som kommer att bli erbjuden en Zoom Uphill. Jag tror mer på att kommuner i.s.f. kommer att kunna köpa in terräng-permobiler som rullstolsbundna sedan kan leasa eller låna, inför turer utomhus där dessa kan behövas. Kundkretsen som är rullstolsbundna kan heller inte ha multihandikapp då man behöver kunna använda sina armar.

Igen, staten kommer inte att bidra. Det är självstyrande kommuner/regioner som bestämmer över subventionering. Stockholm, som är den rikaste kommunen, erbjuder maximalt bidrag på nästan 27 000 kr, då återstår ungefär 100 000 kr att som privatperson betala om man vill ha en Uphill.

Jag tror att du är för korkad för att kunna hålla med om denna analys, men hoppa in du i bolaget.

Alla här vet ju redan att du haussar upp pump & dumps och sedan säljer ut dig efter ett par dagar.
Senast redigerad av stockcock 2021-02-06 kl. 19:46.
Citera
2021-02-06, 19:55
Medlem
Surenas avatar
Citat:
Alla här vet ju redan att du haussar upp pump & dumps och sedan säljer ut dig efter ett par dagar.

Vore det inte bättre med en separat pump n dump tråd? Hade faktiskt varit intressant att följa
Citera
2021-02-06, 20:22
Medlem
[quote=stockcock|74581949]
Citat:

Nej, det har jag aldrig påstått, däremot vet man självklart inte i nuläget vilka mer kommuner som kommer att kunna erbjuda subventionering av en så pass dyr permobil. Just nu är det således en oviss och osäker investering om man planerar att gå in lång i detta bolag.

Sedan vet man inte hur pass hård behovs- och lämplighetsprövningen är. Det är långt ifrån alla som kommer att bli erbjuden en Zoom Uphill. Jag tror mer på att kommuner i.s.f. kommer att kunna köpa in terräng-permobiler som rullstolsbundna sedan kan leasa eller låna, inför turer utomhus där dessa kan behövas. Kundkretsen som är rullstolsbundna kan heller inte ha multihandikapp då man behöver kunna använda sina armar.

Igen, staten kommer inte att bidra. Det är självstyrande kommuner/regioner som bestämmer över subventionering. Stockholm, som är den rikaste kommunen, erbjuder maximalt bidrag på nästan 27 000 kr, då återstår ungefär 100 000 kr att som privatperson betala om man vill ha en Uphill.

Jag tror att du är för korkad för att kunna hålla med om denna analys, men hoppa in du i bolaget.

Okej.
Avstå att investera, jag behöver inte övertyga någon som alltid är kritisk.
Tråden heter Veckans aktietips. Och mitt tips är Zoomability

Jag tror vi kommer röra oss mot nytt ATH nästa vecka och därför tipsar jag den som Veckans aktietips

Om du har en mer långsiktig horisont kan du ju skapa en tråd som heter något annat än just "veckans aktietips"
Tolkningsfråga.
Vem har sagt att det blir pump o dump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in