2021-02-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Läs artikeln som man kommer åt från detta twitterinlägg: https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1357715616053014528

Kontentan av detta står även i tråden av twitterinlägg som startar där.

Annars så kan ni ju länka till studier eller liknande som visar att vaccinet inte hjälper? Att titta på hur många som vaccinerats i Storbritannien och jämföra mot hur många som dör där nu är en något...förenklad...syn på hur saker hänger ihop.

Dom kommer inte länka.
Det är vänsterblivna alarmister. Troll. Idioter.

Vaccinet hjälper och om ca 2 månader är detta över.

Israel. Förenade Arabemiraten. England. USA är alla bevis på vaccin fungerar.
Citera
2021-02-06, 00:06
Medlem
Vasterass avatar
Majoriteten är idioter och det blir till demokratins baksida.
När man sedan genom idioti röstar fram en regering av idioter så får man skörda det som såtts.
Demokratiskt sett så förtjänar idioterna att leva med konsekvenserna, för att de har valt det.

Om man inte tar smittspridning på allvar så skulle jag säga att de får skyla sig själva.
Sedan att lita på ett föga utprovat vaccin som bara räcker en tid kan vara galenskap med tanke på att det inte är fullt ut utprovat.

Mer kommer.
Citera
2021-02-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Och alla vänsterfolk på facebook på sina facebookprofiler med "I will be vaccinated against Covid. Bye bye covid"

jävla får

Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Dom kommer inte länka.
Det är vänsterblivna alarmister. Troll. Idioter.

Vaccinet hjälper och om ca 2 månader är detta över.

Israel. Förenade Arabemiraten. England. USA är alla bevis på vaccin fungerar.

Med tanke på att det skrivs att vänsterfolk har övertro på vaccinets effekter så skulle jag tro att det faktiskt inte är (enbart) "vänsterblivna" som skriver om att vaccin inte ska fungera :P

Misstron mot vaccin verkar f.ö. vara störst på högersidan med SD-väljare som påtagligt mest vaccinskeptiska.

Förhoppningsvis så inser de flesta (oavsett politisk tillhörighet) förr eller senare att vaccinet fungerar allteftersom de länder som ligger långt fram i vaccineringsfasen börjar märka effekterna av detta. Har för mig att jag läste att Storbritannien förväntar sig se påtagliga effekter på sjuk- och dödstal inom någon månad.
Citera
2021-02-06, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Och alla vänsterfolk på facebook på sina facebookprofiler med "I will be vaccinated against Covid. Bye bye covid"

jävla får

Förstår inte hur man kan lita på någon (myndigheter) som ljugit sen dag 1. Som ansträngt sig för att detta ska spridas.
Citera
2021-02-06, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Läs artikeln som man kommer åt från detta twitterinlägg: https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1357715616053014528

Kontentan av detta står även i tråden av twitterinlägg som startar där.

Annars så kan ni ju länka till studier eller liknande som visar att vaccinet inte hjälper? Att titta på hur många som vaccinerats i Storbritannien och jämföra mot hur många som dör där nu är en något...förenklad...syn på hur saker hänger ihop.

Förenklad? På vilket sätt? Det är det enda som verkligen bevisar något.

Att antalet går ner har inget med vaccinet att göra. Det går ner i Sverige också och här har inte ens 1 % fått 2 doser.

Men går det ner så tror alla att det är pga vaccinet. Om det däremot går ner och sen stannar där för alltid så blir ingen gladare än jag.
Citera
2021-02-06, 00:24
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Att antalet går ner har inget med vaccinet att göra. Det går ner i Sverige också och här har inte ens 1 % fått 2 doser.

Men går det ner så tror alla att det är pga vaccinet. Om det däremot går ner och sen stannar där för alltid så blir ingen gladare än jag.
Förstår du inte vart detta är på väg? Coronadödligheten i Israel kommer ha trunkerats i mars, medan vi kommer fortsätta ha en kraftig överdödlighet i Sverige.

Endast 254 patienter sjuka i covid från en grupp bestående av 416 900 Israeler som fick sin andra Pfizervaccindos för mer än en vecka sedan. I kontrollgruppen var det 12 944 av 778 000.

https://www.jpost.com/health-science/covid-just-006-percent-israelis-sick-after-two-shots-no-one-serious-study-657871
Citera
2021-02-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
FY FAAN!!! Jag spyr!

Är ni medvetna om vad Sveriges regering väljer att lägga pengar och resurser på istället för testning och smittspårning?? Jo dom placerar mängder med poliser på gränsövergångar till Norge. Jag arbetspendlar varje dag till Norge. På norska sidan står max 2 poliser och kollar våra uppgifter. På svenska tullen står det 9!!!! Jag har räknat dom varje dag denna veckan. Dragit dit poliser från hela Sverige som står och rullar tummar! Nu idag kom militären, militärhelikoptrar flyger och landar hela jävla dagarna här uti skogen, för att dom ska vakta Sveriges gräns mot Norge!! Vilket jävla skämt! Man skäms för fan.
Och smittan i våran lilla del av Sverige lär dessutom skena nu när dessa ska patrullera, för dom är väl inte testade innan dom anländer till hotellet här i byn.

Pinsamt Sverige. Riktigt jävla pinsamt 🙈

Vad hjälper det att man bevakar gränsen till Norge,,, när man samtidigt låter Coronasmittade utlandsarbetare fritt få passera alla gränser man vill och hur många gånger de vill och fylla våra svenska arbetsplatser till brädden, som typ batterifabriken i Skellefteå!
SVERIGE måste vara Världens byfåne alla kategorier

Men en tröst i bedrövelsen är ändå att så många som,,, 4,8 % av de anställda vid batterifabriken hade antikroppar mot Corona

UPPDATERAD 10 DECEMBER 2020
Arbetsmiljöproblem vid bygget av batterifabriken i Skellefteå

Totalt cirka hundra arbetare vid bygget av Northvolt Ett har bekräftats smittade med covid-19. Men företaget har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att förhindra smittspridning menar nu arbetare och fackförbund. De vittnar om att det är trångt, saknas toaletter och varmvatten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/arbetsmiljoproblem-vid-bygget-av-batterifabriken-i-skelleftea

UPPDATERAD 5 FEBRUARI 2021

De senaste två veckorna har drygt hundra personer med koppling till arbete på Northvolt testats positivt för covid-19. Hittills har 20 personer visat positivt på mutationen av den brittiska virusvarianten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/regionen-brittiska-mutationen-i-covid-19-utbrott-pa-northvolt
Citera
2021-02-06, 00:45
Medlem
Finns det några nya uppskattningar om hur smittsam den brittiska mutationen är? Senast jag lyssnade på den långrandige herr Campbell för ett par veckor sedan så nämndes 55 % mer smittsam än den gamla hederliga sorten. Mina grova beräkningar säger 30-35 % mer smittsam baserat på Danmarks utveckling. Dessutom så är 30-35 % mer i linje med det rimliga för då borde mutationen ha startat i våras medan 55 % indikerar en start i somras när smittspridningen var mycket låg vilket verkar mindre sannolikt. Men som sagt, finns det några färska mer professionella uppskattningar? Hoppas på ”bra siffror” på tisdag.
Citera
2021-02-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Förstår du inte vart detta är på väg? Coronadödligheten i Israel kommer ha trunkerats i mars, medan vi kommer fortsätta ha en kraftig överdödlighet i Sverige.

Endast 254 patienter sjuka i covid från en grupp bestående av 416 900 Israeler som fick sin andra Pfizervaccindos för mer än en vecka sedan. I kontrollgruppen var det 12 944 av 778 000.

https://www.jpost.com/health-science/covid-just-006-percent-israelis-sick-after-two-shots-no-one-serious-study-657871

Dom är obildade idioter.

Vaccinet hjälper som du pedagogiskt förklarar
Citera
2021-02-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Ska du se effekterna av vaccineringen så ska du jämföra den vaccinerade delen mot den icke vaccinerade delen. Precis som du skriver så har det gått ner i Sverige under en period utan att vaccineringarna befinner sig på en nivå där det kan påverka. Det är därför det är fullkomligt irrelevant att titta på total smittspridningen/dödsfallen i Storbritannien och dra slutsatser om hur effektiv vaccineringen är.

Min användning av ordet "förenklad" var ett finare sätt att säga att det är helt idiotiskt att tro att man ska kunna se effekter på smittspridningen i stort innan man når nivåer där flockimmuniteten börjar kicka igång.
Citera
2021-02-06, 01:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det intressanta är att makthavarna har ljugit för oss.

Dessa vaccin skulle vara betydligt säkrare än vaccinet mot svininfluensan.

Det är endast 3% som har blivit vaccinerade mot Covid och vi är redan uppe i 200 fall.

Feber och lite huvudvärk som biverkning och världen rasar samman för en del. En del har blivit curlade för mycket.
Citera
2021-02-06, 01:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Finns det någon tendens på att det vänder i Sverige, eller går det åt helvete som vanligt?

Nej da, inte förrän i mars. Så det är lungt, nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in