Citat:
Ursprungligen postat av
EdKemper
FY FAAN!!! Jag spyr!
Är ni medvetna om vad Sveriges regering väljer att lägga pengar och resurser på istället för testning och smittspårning?? Jo dom placerar mängder med poliser på gränsövergångar till Norge. Jag arbetspendlar varje dag till Norge. På norska sidan står max 2 poliser och kollar våra uppgifter. På svenska tullen står det 9!!!! Jag har räknat dom varje dag denna veckan. Dragit dit poliser från hela Sverige som står och rullar tummar! Nu idag kom militären, militärhelikoptrar flyger och landar hela jävla dagarna här uti skogen, för att dom ska vakta Sveriges gräns mot Norge!! Vilket jävla skämt! Man skäms för fan.
Och smittan i våran lilla del av Sverige lär dessutom skena nu när dessa ska patrullera, för dom är väl inte testade innan dom anländer till hotellet här i byn.
Pinsamt Sverige. Riktigt jävla pinsamt 🙈
Vad hjälper det att man bevakar gränsen till Norge,,, när man samtidigt låter Coronasmittade utlandsarbetare fritt få passera alla gränser man vill och hur många gånger de vill och fylla våra svenska arbetsplatser till brädden, som typ batterifabriken i Skellefteå!
SVERIGE måste vara Världens byfåne alla kategorier
Men en tröst i bedrövelsen är ändå att så många som,,,
4,8 % av de anställda vid batterifabriken hade antikroppar mot Corona
UPPDATERAD 10 DECEMBER 2020
Arbetsmiljöproblem vid bygget av batterifabriken i Skellefteå
Totalt cirka hundra arbetare vid bygget av Northvolt Ett har bekräftats smittade med covid-19. Men företaget har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att förhindra smittspridning menar nu arbetare och fackförbund. De vittnar om att det är trångt, saknas toaletter och varmvatten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/arbetsmiljoproblem-vid-bygget-av-batterifabriken-i-skelleftea
UPPDATERAD 5 FEBRUARI 2021
De senaste två veckorna har drygt hundra personer med koppling till arbete på Northvolt testats positivt för covid-19. Hittills har 20 personer visat positivt på mutationen av den brittiska virusvarianten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/regionen-brittiska-mutationen-i-covid-19-utbrott-pa-northvolt