2021-02-04, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad får Frida för uppdrag? Näringsfysiolog?

Jobbar naturligtvis med PR!
Citera
2021-02-04, 20:14
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Lampic har nästan säkrat sprintcupen. Slog mig nu att Broiler-Eva för göra en insats i teamsprinten för Anamarija.

Blir väl ett smakprov till VM, Jonna och Maja tar startsträckorna.

Kommer Diggins hoppa över skiathlonen på VM till förmån för teamsprinten?
Klart intressant fråga - ska hon åka alla lopp? Blir nog ett väl mastigt program så hon lär stå över en av skiathlon och teamsprint, men när teamsprint är i skate så måste det ju vara hennes bästa medaljchans i hela VM, faktiskt bättre än 10 km skate
Citera
2021-02-04, 20:32
Medlem
14ccKemiskts avatar
Ane och Maiken dömda att förlora – hård dom av Björgens tidigare tränare:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/7KqWMK/naadeloes-dom-for-sprintdamene-foer-vm-ane-og-maiken-er-doemt-til-aa-tape
Citera
2021-02-04, 20:54
Medlem
Tycker det ska bli riktigt kul att se Skistad till helgen och förhoppningsvis har hon hittat tillbak lite grann formmässigt även om jag tvivlar på det. Heaten blir alltid mer spännande med folk som har extrema spetsegenskaper och dom svenska damerna har haft det nästan lite för lätt för min smak.
Citera
2021-02-04, 20:58
Medlem
Citat:
Kommer Diggins hoppa över skiathlonen på VM till förmån för teamsprinten?

Med tanke på att hon bara har en start i skiathlon i VM (DNF 2017), är det definitivt möjligt. Men medaljchansen känns större nu,
så jag tror att hon kör. Om något så borde hon väl hoppa över 3-milen, sämsta medaljchansen och det mest slitsamma loppet. Optimerar samtidigt chansen till att vinna totala världscupen.

Brennan däremot borde stå över skiathlonen och satsa på staffetterna och 10km.
Citera
2021-02-04, 21:13
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Klart intressant fråga - ska hon åka alla lopp? Blir nog ett väl mastigt program så hon lär stå över en av skiathlon och teamsprint, men när teamsprint är i skate så måste det ju vara hennes bästa medaljchans i hela VM, faktiskt bättre än 10 km skate

Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Med tanke på att hon bara har en start i skiathlon i VM (DNF 2017), är det definitivt möjligt. Men medaljchansen känns större nu,
så jag tror att hon kör. Om något så borde hon väl hoppa över 3-milen, sämsta medaljchansen och det mest slitsamma loppet. Optimerar samtidigt chansen till att vinna totala världscupen.

Brennan däremot borde stå över skiathlonen och satsa på staffetterna och 10km.

Tremilen bör skippas, ja. Tror att hon satsar på teamsprinten före skiathlon, tror även jag att det är hennes största medaljchans, (för att inte tala om guldchans) även om den är väldigt stor på intervall skejt och även på skiathlon. På TS är det Sverige, Ryssland framförallt, skeptisk till Sloveniens, Norges och Schweiz lag. Så en öppen gata till ganska säker medalj. Har fått för mig att Jessie graderar en lagmedalj väl så högt som en ind medalj.
Citera
2021-02-04, 21:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Någon som har koll på vad som har hänt med Axel Aflodal? Sågs inte han som väldigt lovande i sprint som junior?

Om det är OK med något icke-VM-relaterat i denna tråd just nu.
Citera
2021-02-04, 22:05
Medlem
Citat:
Tremilen bör skippas, ja. Tror att hon satsar på teamsprinten före skiathlon, tror även jag att det är hennes största medaljchans, (för att inte tala om guldchans) även om den är väldigt stor på intervall skejt och även på skiathlon. På TS är det Sverige, Ryssland framförallt, skeptisk till Sloveniens, Norges och Schweiz lag. Så en öppen gata till ganska säker medalj. Har fått för mig att Jessie graderar en lagmedalj väl så högt som en ind medalj.

Håller med om TS, jag har haft Sverige, Ryssland och USA som klara medaljfavoriter en längre tid. Med Rysslands skadebekymmer känns det som en duell mellan Sverige och USA.
Citera
2021-02-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Ane och Maiken dömda att förlora – hård dom av Björgens tidigare tränare:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/7KqWMK/naadeloes-dom-for-sprintdamene-foer-vm-ane-og-maiken-er-doemt-til-aa-tape
Men jeg tror han er ganske nærme sannheten. Men som det også står i artikkelen så kan "mye" skje i sprint.
Citera
2021-02-04, 22:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Håller med om TS, jag har haft Sverige, Ryssland och USA som klara medaljfavoriter en längre tid. Med Rysslands skadebekymmer känns det som en duell mellan Sverige och USA.

Schweiz? Slovenien är väl en joker också.
Citera
2021-02-04, 22:17
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Falla brukar hitta formen till mästerskapen, så TUW+Falla känns som en rätt stark medaljkandidat. Sverige borde dock vinna så länge som två av våra tre bästa är i någorlunda slag under VM.
Citera
2021-02-04, 22:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Norge skulle kunna köra Johaug och Heidi om dom ville skoja till det också. Jag tror inte dom gör det men det laget skulle kunna ta guldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in