2021-02-04, 19:41
Medlem
Draken55s avatar
Det är ett helt annat ljud i skälllan från FHM numera.
I somras dillade Tegnell om att alla andra skulle drabbas hårdare än vi i en andra våg, nu varnar han för en snar 3e våg...
FHM sysslar också med historierevisionism, de har ju aldrig tagit lätt på pandemin , nejdå, det är bara elakt förtal , säger FHM😀
Citera
2021-02-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu pratar Tegnell om en tredje våg. Tar det aldrig slut?

Spanska sjukan hade också en tredje våg, vi ser fler och fler likheter.

Tegnell verkar lite nervös nu också, då är det nog allvarligt.
Citera
2021-02-04, 19:45
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister

...och det var den som var dödligast, och tog Sveriges blomma... d.v.s. våra unga.
Citera
2021-02-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vi kan ju hoppas för er skräckrunkares skull. Ärligt talat, vad skulle ni fylla er liv med om ni inte kunde sitta här och hetsa upp er hela dagarna?

I mitt fall så kollar jag serier, läser, knullar, promenerar i vinterlandskapet, festar, gottar mig i gamla minnen som världsvan c-kändis, myser och mår gott.
Kan man inte hoppas på en katastrof för det menar du?
Citera
2021-02-04, 19:56
Medlem
Kvastfeningens avatar
Agnes wold har en livechat just nu och jag tycker hennes åsikter stämmer väldigt bra med mina.

På frågan om hur många dom måste vaccineras för att corona ska försvinna svarar hon

"Jag tror aldrig viruset, som heter SARS-Co-V2 kommer att försvinna. Men det gör ingenting. För om vi som är gamla får vaccin så vi inte dör av viruset, så blir det inte värre än en massa andra virus vi har runt oss hela tiden. Influensa och annat. För unga människor är coronaviruset inte farligare än influensavirus. Det förekommer faktiskt enstaka dödsfall i influensa bland barn och unga, fast mest bland äldre förstås

Det är inte riktig vad många här inne tycker gissar jag.
Citera
2021-02-04, 19:58
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och det var den som var dödligast, och tog Sveriges blomma... d.v.s. våra unga.
Det kommer inte att ske med Covid-19
Citera
2021-02-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu pratar Tegnell om en tredje våg. Tar det aldrig slut?

Förutom på sommaren så nej aldrig- inte om inte tillräckligt många tar vaccin/tillräckligt många får sjukdomen. Men det kommer det, misströsta inte. Ingen pandemi har hållt på mer än 2-3 år vad jag vet.
Citera
2021-02-04, 20:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister

Nån borde fråga Tegnell om vi inte uppnått flockimmunitet ännu 😂

Kommer ihåg förra våren när han hela tiden pratade om hur immuniteten ökade o att vi skulle bli skyddade från sånt här pga att vi tog emot covidsmittan med öppna armar.

B117 ökar exponentiellt nu i Sverige o har ökad dödlighet så mars månad kan bli besvärlig.
Citera
2021-02-04, 20:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Viktigt att vi alla nu är jätterädda, hela tiden. Helst för all framtid.

Utan att ha läst artikeln misstänker jag den kommer atg sågas vid knäna. Skulle inte förvåna mig det kryllar av metodfel och dålig metodik. Ska bli spänbande se om den överlever peer reviewn.
Citera
2021-02-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Agnes wold har en livechat just nu och jag tycker hennes åsikter stämmer väldigt bra med mina.

På frågan om hur många dom måste vaccineras för att corona ska försvinna svarar hon

"Jag tror aldrig viruset, som heter SARS-Co-V2 kommer att försvinna. Men det gör ingenting. För om vi som är gamla får vaccin så vi inte dör av viruset, så blir det inte värre än en massa andra virus vi har runt oss hela tiden. Influensa och annat. För unga människor är coronaviruset inte farligare än influensavirus. Det förekommer faktiskt enstaka dödsfall i influensa bland barn och unga, fast mest bland äldre förstås

Det är inte riktig vad många här inne tycker gissar jag.

Vi vaccinerar oss mer för att få tillbaks en fungerande icke överbelastad sjukvård. Och då måste folk mellan 40-60 framförallt vaccineras då det är de som belastar sjukvården. Inte 85åringarna som lämnas att dö på ålderdomshemmen.
Wold har helt enkelt fel som vanligt.
Citera
2021-02-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nån borde fråga Tegnell om vi inte uppnått flockimmunitet ännu 😂

Kommer ihåg förra våren när han hela tiden pratade om hur immuniteten ökade o att vi skulle bli skyddade från sånt här pga att vi tog emot covidsmittan med öppna armar.

B117 ökar exponentiellt nu i Sverige o har ökad dödlighet så mars månad kan bli besvärlig.

Stockholm skulle ha flockimmunitet för 9 månader sedan enligt Tegnell.
Citera
2021-02-04, 20:07
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är nyttigt att inte sola så att vara blek är hälsosammare än att vara brun.

Så är det såklart!

Jag menade inte den typen av blek, utan den osunda blekheten om du förstår vad jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in