2021-02-04, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Efter att ha sett hur dessa hemtester ska gå till så är jag överraskad att det tillåts.

Frugan skulle testa sig - fick hem självtest.

Först skulle man skölja näsan med saltlösning. Sen skulle man ta topsen och föra in den och rulla mot ena halsmandlen i 5-7 sekunder, sedan samma sak med den andra. Sen skulle den tillbaka till svalget (om man klöktes så var man på rätt ställe enligt instruktion) - detta skulle utföras utan att vidröra övriga områden i munnen. Sen skulle man ta samma pinne och direkt föra upp den i näsan och snurra 5-7 sekunder och sedan den andra näsborren. Sedan skulle man spotta 3-4 gånger i ett rör och föra ner topsen där och snurra runt. Sedan ner i provröret och lämna in.

Jag kan tänka mig att många har problem med detta hemma själv eller med hjälp av någon oerfaren partner - eller hur det är tänkt att föräldrar ska göra detta på sina barn.

Det skulle vara intressant att se studier på om personer får göra detta själv och direkt efter eller före ett riktigt test utfört av vårdpersonal för att se om det skiljer mycket.

Har sett folk göra dessa självtester live på Instagram och inte körde dom upp topsen mer än 3-4 cm i näsan och sen var skitnöjda när dom kunde visa upp negativa resultat 🤷🏻‍♂️😷🤷🏻‍♂️😷
Citera
2021-02-04, 15:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varför jämför du precis alla dödsorsaker med en enda?

Då kan vi skita i all form av de som dör av cancer osv enligt din logik...

Troll be trolls.

Ja vi stänger inte ner hela världen och inför totalitär fascism för att folk dör av cancer. Och ja, "vi" eller samhället skiter fullständigt i cancer. Annars skulle t ex socker och andra cancerframkallande ämnen vara förbjudet istället för att som nu utgöra majoriteten av livsmedel i matbutiker.

Men visst, enligt din logik så utgår jag från att du varje dag sitter hemma och upprörs av alla döda i cancer, och att du varje kväll gråter dig till sömns åt faktumet att 90 000 svenskar dör varje år.

Du är under MIND CONTROL, fattar du inte det?

Nej, det är klart att du inte gör. Sektmedlemmar är omöjliga att övertyga.
Citera
2021-02-04, 15:15
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Typ den 4 eller 5 värsta katastrofen som har inträffat i Sveriges historia.

Så ja. Rädd för vem?
Katastrof, på vilket sätt?
Citera
2021-02-04, 15:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det finns alltså människor som fortfarande går omkring och tror att Covid19 är en förkylning?
För vissa är det ju inte så mycket värre, men kanske mera som en influensa ändå.

Sedan har vi haft 45 000 personer på sjukhus för covid-vård det senaste året varav 5000 på IVA, men det har väl ingen betydelse.
Citera
2021-02-04, 15:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vet man något om hur den verkar mot ”mutanterna”?
Jag har bara läst om Pfizer (tror jag)

En till sak som starkt talar för att vaccinerna fungerar bra mot mutanterna också är att inga personer fortfarande har rapporterats sjuka två gånger. Nu borde många miljoner vara smittade av den nya varianten och ingen av dom har tidigare haft infektion.
Citera
2021-02-04, 15:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Katastrof, på vilket sätt?

Pandemi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_katastrofer_efter_antalet_d%C3%B6d a_svenskar
Citera
2021-02-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag ser ungefär lika mycket problem med det som att 90 000 personer dör varje år.

Ledsen att behöva meddela det, men livet varar inte för evigt.

Vi kan i hög grad påverkar hur många som dör i covid eftersom det är en smitta. Sverige har över 20 gånger fler covid-döda än Norge, länderna valde olika strategier.
Citera
2021-02-04, 15:20
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Pandemi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_katastrofer_efter_antalet_d%C3%B6d a_svenskar
En större "katastrof" är livstilssjukdomar som skördar mängder med liv i onödan.
Citera
2021-02-04, 15:22
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Typ den 4 eller 5 värsta katastrofen som har inträffat i Sveriges historia.

Så ja. Rädd för vem?

Katastrof? Eh, nej.

Vadå rädd för vem?
Citera
2021-02-04, 15:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det fattar nog alla, men när och i vilken turordning??.
Om du tillhör fas 1 eller två så vet du nog vad som gäller tror jag.

I fas 3 vaccineras de mellan 60 och 64 år, och sedan de mellan 18 och 59 som har en riskbedömning.

I fas 4 ingår övriga mellan 18 och 59 år.
Citera
2021-02-04, 15:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
För vissa är det ju inte så mycket värre, men kanske mera som en influensa ändå.

Sedan har vi haft 45 000 personer på sjukhus för covid-vård det senaste året varav 5000 på IVA, men det har väl ingen betydelse.

För de flesta är det betydligt mildare än en förkylning.

För de som ägnat sina liv åt att montera ned sina immunförsvar kan det förstås vara lite värre.
Citera
2021-02-04, 15:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Jag anser inte att covid-19 kan klassas om en katastrof.
Dock är det en katastrof att folk i Sverige äter och röker sig till döds.
Vill du att tobak och vissa matvaror förbjuds?
Det är väl bättre att påverka konsumtionen på olika vis så att man kan göra sina egna val, som med covid-vaccinationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in