Citat:
Ruins of Beverast är värre. De är givetvis usla de också, men de provocerar mig på ett annat sätt. Här är det nämligen så oerhört självmedvetet, uttänkt och arrangerat - men ändå helt tomt under ytan. Själva definitionen av form utan substans. Det var ett doomparti i andra låten jag tänkte att nu verkar det hända nåt, sen förstörde de det också med sitt extrema effektsökeri. Jag orkar inte sperga hur mycket som helst men det där var en skiva som verkligen reflekterade allt jag upptäckt att jag ogillar i vissa moderna BM-band. Inte ett enda riff på skivan. Bara "stämning" (som om man kunde skapa den utan bra musik som grund!) och "atmosfär". Jag hade lovat mig själv att lyssna på alla de skivor jag tipsades om och att lyssna på hela skivan. Jag la av efter en knapp timme (givetvis så nöjer sig de här banden inte med att skriva musik utan innehåll - de vill plåga dig så länge som det bara går också) på den här. Jag kunde inte uthärda mer.
Tack också till ThirdEyeRapist för din lista, har inte hört nåt av det du länkar, ska lyssna på det senare i veckan.
Tack också till ThirdEyeRapist för din lista, har inte hört nåt av det du länkar, ska lyssna på det senare i veckan.
Något är fel i skallen om man inte kan se storheten i Rain Upon the Impure.
Sedan när det gäller morderna bm klassiker måste Mglas Exercises in futility nämnas och det måste varit en stor jävla sten du varit under för att ha missat den plattan. Själv svär jag vid att With Hearts Towards None är deras finaste stund men Exercises är helt klart en starkare kandidat för kalla en klassiker. Annars kan man väll slänga in Svartidauðis Flesh Cathedral och Havukruunus Kelle surut soi. Kan man kalla dem klassiker? Fan vet jag men bra modern BM är det och det är väll vad som spelar någon roll
Edit: Slänger in Cobalts Gin med USAs i särklass bästa BM platta