2021-02-03, 09:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Matt Braynard från "the Data Integrity Project" hävdar nu att det finns tillräckligt med bevis om valfusk för att omkullkasta valresultatet i Georgia, Arizona OCH Wisconsin!!!

https://rumble.com/vdica7-ep-699-pandemic-asymmetrical-warfare-w-joey-correnti-iv-matt-braynard-boris.html (runt 40 min in)

https://www.thegatewaypundit.com/2021/02/data-expert-claims-team-identified-enough-fraudulent-ballots-georgia-arizona-wisconsin-overthrow-ele ction

Mäktigt! Då är det bara för Biden att börja rensa ur skrivbordet då.

Är det något nytt Braynard kommer med, eller är det samma trams som han presenterade i Georgia vilket resulterade i att han förnedrades av den pålästa demokraten Nguyen?
Om något nytt, vet du om han lärt sig att olika personer kan ha samma namn och att lägenhetskomplex kan använda "mailboxes" till inkommande post?
2021-02-03, 09:54
Medlem
0rganets avatar
Nu utreds ett röstfuskande i Georgia och den misstänkta röstfuskaren är Lin Wood...

https://www.cbsnews.com/news/pro-trump-lawyer-lin-wood-under-investigation-for-alleged-illegal-voting-2020-02-03/?ftag=CNM-00-10aab7e&linkId=110560742

2021-02-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu utreds ett röstfuskande i Georgia och den misstänkta röstfuskaren är Lin Wood...

https://www.cbsnews.com/news/pro-trump-lawyer-lin-wood-under-investigation-for-alleged-illegal-voting-2020-02-03/?ftag=CNM-00-10aab7e&linkId=110560742

Handlar om att han köpt ett hus i South Carolina, och myndigheterna nu tagit för givet att han bott där och inte i Georgia, men faktum är att han har varit mantalskriven i Georgia (och därmed haft rösträtt där) ända fram till i måndags. Helt klart Raffensperger som okynnesjävlas med Wood i ett patetiskt försök att hämnas.

https://www.wsbtv.com/news/politics/exclusive-attorney-lin-wood-under-investigation-over-whether-he-voted-illegally-november-officials-s ay/FIMPMEJHFFFBBA66O5P5QEY25E
2021-02-03, 11:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Det har verkligen ändrat sig snabbt bara sedan förra valet.

När Trump vann så vägrade vänstern acceptera förlusten och skyllde på Putin, Kina, militären, datahackers och fan och hans moster.

Och nu när vänstern vinner så är det inte bara säkert, utan det säkraste valet någonsin😂
Vad menar du konkret med det fetade?
Vad jag vet så erkände DEMs och Hillary tämligen omgående att Trump hade vunnit?

Att man sedan problematiserar valpåverkan är inte samma sak som att påstå att det har fuskats. Det betyder inte heller att man "vägrar acceptera förlusten".
2021-02-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Inte alls misstänksamt att de hysteriskt upprepar samma talking points t.o.m. redan innan valet (det finns inga bevis, säkraste valet någonsin etc.). Finns absolut inget som tyder på att det är "det säkraste valet någonsin", ändå upprepas det hysteriskt på vartenda MSM-kanal in absurdum. Man beter sig inte så om man har rent mjöl i påsen.

Ja, fast konversationen går ju ungefär så här:
Trumpist: JAG HAR SUPERBRA BEVIS!
Skeptiker: Jaha, får jag se dem då?
Trumpist: NEJ DET FÅR DU INTE
Skeptiker: Så du har alltså inga bevis?
Trumpist: JO DET HAR JAG, TITTA HÄR ÄR EN GRYNIG BILD PÅ EN POSTLÅDA
Skeptiker: Vad ska den bevisa?
Trumpist: DEN BEVISAR ATT DET FUSKADES SÅKLART!!!!!!!!!!!!!!
Skeptiker: Nej
Trumpist: JOHOOIOOOOOO!OOO!!OOO!O
Skeptiker: Nej
Trumpist: DU TROR JUU PÅ VAD SOM HELST, DU ÄR DUM I HUVUDET, BEVISEN ÄR JU GLASKLARA
Skeptiker: Vilka bevis?
Trumpist: HÄR ÄR EN LÄNK TILL TWITTER DÄR NÅGON SÄGER ATT DET HAR FUSKATS, DE HAR TILL OCH MED EN BILD PÅ EN KATTUNGE
Skeptiker: Det är inget bevis.
Trumpist: OM INTE ENS EN BILD PÅ EN KATTUNGE DUGER SOM BEVIS, VAD KRÄVER DU DÅ???????

Det ger inte så mycket....
2021-02-03, 11:34
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Men snälla sluta nu. Ni kan fanimej inte ha missat alla bevis som finns.

Det finns bevis för valfusk. Bevisen är presenterade många gånger om men ingen vill ta i det ens med tång och media vägrar att ens skriva om det.

Men smarta människor som ni med tillgång till ett enormt informationsflöde kan inte ha missat det.

Vad är det som är otydligt och så svårt att förstå? Varför fortsätter ni att låtsas som att inget har hänt när ni vet att det har det?

Joe Biden kanske hade vunnit valet ändå, det vet vi inte men det borde verkligen ligga i allas intresse att det här utreds.

Här är några axplock från Louder with Crowder där dom går igenom fastställda fakta angående valet.

https://m.youtube.com/watch?v=TGYXtXVlekA&t=1557s
https://m.youtube.com/watch?v=Xqcwzi8Onsk
https://m.youtube.com/watch?v=HdvvC5bgaQY
https://m.youtube.com/watch?v=B9UmYZ00DMw
https://m.youtube.com/watch?v=gDb7uQ76oJU

Det är ingen som förnekar dessa fakta utan man bara säger att inga oegentligheter har skett och man vägrar att prata om det eller att ta upp det i media, men ingen förnekar exempelvis att döda har röstat,
Vad menar du med att ingen förnekar det? Vi förnekar förstås kategoriskt alla dessa påhitt som har noll bevis eller grund.
Citat:
att fler har röstat än röstberättigade på en del håll,
Vi förnekar detta helt och hållet. I alla exempel där detta påståtts så har det varit trivialt att motbevisa då det berott på att man blandat ihop olika val, tidpunkter eller countys.
Citat:
att personer som inte är röstberättigade har röstat,
Vi förnekar detta så gott som helt och hållet. Enstaka fall kan förstås ha förekommit men det finns inga bevis för att något relevant antal icke röstberättigade har röstat.
Citat:
att personer har röstat två eller fler gånger,
Vi förnekar detta. Vad jag vet finns inga exempel på någon som har lyckats rösta två gånger (kan ha missat enstaka fall). Det finns ett litet antal Trump-supporters som har försökt, misslyckats och nu ska åtalas för det.
Citat:
att det har röstats från ogiltiga adresser som exempelvis postboxar eller företag,
De få exempel som har getts i dessa fall har för det mesta kunnat avfärdas direkt. Förklaringen har till exempel varit ett större lägenhetskomplex där både företag, boxar och personer har samma postadress. Sen är det inte heller olagligt för hemlösa att rösta och de har ofta blivit tvungna att uppge någon adress där de inte har någon bostad.
Citat:
från adresser där den som ska ha röstat inte längre bor eller aldrig har bott.
Det förekommer såklart att någon glömmer uppdatera sin adress, men det betyder inte att man inte är röstberättigad eller att det är valfusk. Det finns ingenting som tyder på att det varit mer adress-problem bland Biden-väljare än Trump-väljare.
Citat:
Hur mycket ni än försöker så går det inte att bortförklara videobevisen där alla skickades hem för att räkningen skulle sluta över natten men då några personer stannade kvar och tog fram valsedlar från under ett bord som burits in under dagen och fortsatte att räkna.
Det går självklart, eftersom vi har fullt rimliga förklaringar på exakt vad som hände under hela dagen och kvällen. Väskan hade som du borde veta inte burits in under dagen utan packades och sköts in under bordet precis innan den sen packades upp.
Citat:
Det här plus mycket mer har hänt, hur mycket ni än vill sticka huvudet i sanden och hur mycket ni än hatar Trump så har det här hänt och om man bryr sig det minsta om demokratin så borde man vilja att det här utreds, oavsett vad valresultatet blev eller skulle kunna bli.

Vad tjänar ni på att fortsätta ljuga om att inget har hänt?
Ni har hittat på hundratals med olika falskheter som ni presenterar som bevis. Varje incident kan enkelt förklaras bort med publik information och bara för att ni hittar på mycket olika saker tyder det inte på något faktiskt valfusk.
Citat:
I den första länkade videon med Steven Crowder så tar dom även upp att det skett så mycket under detta valet som aldrig tidigare skett, men det har även skett så mycket helt absurda statistiska omöjligheter som inte bara i sig betyder att det beror på fusk, men som helt klart måste utredas.
Det finns inte en enda statistisk anomali. Varje påstådd anomali som tagits upp i tråden har enkelt kunnat avfärdas som trams från folk som inte förstår statistik eller inte förstår hur resultatet rapporteras.
Citat:
Det var tex en nolla för mycket på Bidens röster någonstans, när det uppdagades och påpekades så sa man bara oj, det var visst ett misstag, och så ändrade man tillbaka det.

Hade det verkligen ändrats om inte någon hade sett det och påpekat det?
Självklart hade man inte i slutändan kommit undan med att det var 170 000 röster i ett county där det bor 30 000 personer (eller nåt åt det hållet). Om detta var ett försök till valfusk är det ju så otroligt dumt att köra på någonting där man har 0 chans att lyckas.
Citat:
På hur många fler ställen kan samma sak ha skett men där det inte varit så tydligt att det upptäckts och ändrats?
Vi vet redan om massa andra ställen där det först rapporterats fel och sen korrigerats. Många av dem var till fördel för Trump. Skillnaden är att i de fallen så påstår ni att korrigeringen är valfusket, att man har "switchat röster" från Trump till Biden. Men när man korrigerar från Biden till Trump så är det bara en korrekt korrigering av demokraternas försökta valfusk. Konstigt hur det fungerar...
Citat:
Det finns så mycket som vi redan vet, men sen finns det också en herrans massa oklarheter som verkligen behöver utredas, ja om man vill värna om demokratin då såklart och om man vill att människor i fortsättningen ska ha tilltro till valssystemet och demokratin.
Detta är det överlägset mest undersökta och utredda valet i världens historia, troligtvis har det utretts tio gånger mer än något tidigare val någonsin. Trots att ni nu hållit på med detta i 3 månader så har ni inte hittat en enda gnutta bevis. Kanske dags att lägga ner snart?
2021-02-03, 11:35
Medlem
Citat:
Inte alls misstänksamt att de hysteriskt upprepar samma talking points t.o.m. redan innan valet (det finns inga bevis, säkraste valet någonsin etc..) Finns absolut inget som tyder på att det är "det säkraste valet någonsin", ändå upprepas det hysteriskt på vartenda MSM-kanal in absurdum. Man beter sig inte så om man har rent mjöl i påsen.
Intressant! Har du citat från någon som innan valet sa att det inte finns några bevis för valfusk, för valet som inte skett än? Låter helmysko!
2021-02-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Detta är det överlägset mest undersökta och utredda valet i världens historia, troligtvis har det utretts tio gånger mer än något tidigare val någonsin. Trots att ni nu hållit på med detta i 3 månader så har ni inte hittat en enda gnutta bevis. Kanske dags att lägga ner snart?
Ett problem med att det utretts så himla mycket är att det på sätt och vis bygger vidare på narrativet för de som är oinsatta, alltså de som inte orkar sätta sig in i snömoset som är "bevisen" utan bara ser "oj vad mycket utredningar och rättegångarna det verkar vara, något måste de ju ha annars skulle de väl inte hålla på så här??"

Vilket såklart är en del av deras taktik. Underminera förtroendet genom så mycket rök att det sår tvivel utan eld. Få narrativet att handla om HUR valfusket skett och inte OM. Använd "bevis" som tar tre sekunder att sprida och ta till sig men tio minuter att falsifiera. Få kvantitet att se ut som kvalitet...
2021-02-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Intressant! Har du citat från någon som innan valet sa att det inte finns några bevis för valfusk, för valet som inte skett än? Låter helmysko!

Hmmm jag har för mig en viss president hade börjat prata om valfusk innan valet och då ffa i poströstern i delstater där han låg risigt till. Trots att han inte kunde veta... känns väll lite som ett mönster detta att skrika innan. Media ljuger (förutom när de säger samma sak som mig). Valen ljuger (förutom i de delstater jag vinner). Cruz ljuger (förutom när han håller på mig).
2021-02-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Hmmm jag har för mig en viss president hade börjat prata om valfusk innan valet och då ffa i poströstern i delstater där han låg risigt till. Trots att han inte kunde veta... känns väll lite som ett mönster detta att skrika innan. Media ljuger (förutom när de säger samma sak som mig). Valen ljuger (förutom i de delstater jag vinner). Cruz ljuger (förutom när han håller på mig).
HHah ja, projekteringen är imponerande alltså! Också: Pollsen ljuger, förutom de som jag gillar - en månad efter valet hänvisade Trump till morning consults siffror i Georgia av alla firmor - och vi som minns trumps primärvalkampanj minns ju hur stor del av hans debatteknik var att trycka sina pollsiffror i ansiktet på motståndarna haha
2021-02-03, 12:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ok, du vägrar med andra ord att definiera vad som är ett godtagbart bevis?

Om du förklarar vilka alla dessa vedertagna sätt att applicera Benfords lag är samt hur det visar att Trumps siffror följer lagen medans Bidens siffror indikerar valfusk så kan jag komma med ett fiktivt bevis till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Kan du förklara Benfords lag för mig, varför en tillämpning är lämplig i detta fall, och vad en tillämpning ger?

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Benfords lag? Som ger samma resultat på trumps siffror? Hur menar du att benfords lag applicerar i ett land med en relativt fastsatt distrikstorlek och ett tvåpartisystem som USA?
2021-02-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad menar du konkret med det fetade?
Vad jag vet så erkände DEMs och Hillary tämligen omgående att Trump hade vunnit?

Att man sedan problematiserar valpåverkan är inte samma sak som att påstå att det har fuskats. Det betyder inte heller att man "vägrar acceptera förlusten".

Är inte valpåverkan valfusk?

”Vänstern” är alltså hela vänsterrörelsen. Bara i lilla Sverige så har media tjatat om valfusk under hela mandatperioden.
”Det gick inte rätt till” tänker Svensson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in