2021-02-01, 12:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nu vet vi ju inte säkert om styvmamman i själva verket är Ts riktiga mamma. Men om han har sin riktiga mamma i Irak, så skulle det vara intressant att veta vem hon är och hur hon lever sitt liv. Men det får vi nog aldrig veta.

Enligt tidigare koll i tråden så har T sin pappa med styvmamma i Uddevalla, Sverige och hans biologiska mamma i Kurdistan (osäker vilket land?!) och T var ca 10-12 år väl när han kom till Sverige med pappan. Sedan provades det om T kunde få svensk medborgarskap 2 ggr och från och med 12-års ålder så är T svensk medborgare - då första gången de sökte blev det ett Nej.

Hans biologiska mor har det varit väldigt tyst om både i media och i denna tråd. Jag är rätt förvånad att inte någon/några journalister har nämnt henne och att de inte ens har försökt att kontakta henne.

Vi vet inte ens om T har kontakt med sin biologiska mor för det har ju gått många år sedan T kom till Sverige och pappan har en ny fru. Förmodar (men vet ej givetvis!) att den biologiska modern lever rätt fattigt i sitt hemland och lite undrar iaf jag om hon ens har fått veta vad hennes son är dömd för. Inte riktigt säkert att hon har fått vetskap om några fakta då han är myndig eller att någon ens har berättat för henne vad som har hänt. Tror inte heller hon skulle må så bra om hon vet sanningen så som vi vet för nu.

Märkligt är det i varje fall att det är så tyst om henne och eventuell släkt från hemlandet.
Citera
2021-02-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Enligt tidigare koll i tråden så har T sin pappa med styvmamma i Uddevalla, Sverige och hans biologiska mamma i Kurdistan (osäker vilket land?!) och T var ca 10-12 år väl när han kom till Sverige med pappan. Sedan provades det om T kunde få svensk medborgarskap 2 ggr och från och med 12-års ålder så är T svensk medborgare - då första gången de sökte blev det ett Nej.

Hans biologiska mor har det varit väldigt tyst om både i media och i denna tråd. Jag är rätt förvånad att inte någon/några journalister har nämnt henne och att de inte ens har försökt att kontakta henne.

Vi vet inte ens om T har kontakt med sin biologiska mor för det har ju gått många år sedan T kom till Sverige och pappan har en ny fru. Förmodar (men vet ej givetvis!) att den biologiska modern lever rätt fattigt i sitt hemland och lite undrar iaf jag om hon ens har fått veta vad hennes son är dömd för. Inte riktigt säkert att hon har fått vetskap om några fakta då han är myndig eller att någon ens har berättat för henne vad som har hänt. Tror inte heller hon skulle må så bra om hon vet sanningen så som vi vet för nu.

Märkligt är det i varje fall att det är så tyst om henne och eventuell släkt från hemlandet.
Precis mina tankar. Vi kanske får veta något så småningom. Det är nog synd om henne om hon får veta hur det ligger till eller om hon kanske redan vet det.
Citera
2021-02-01, 21:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Precis mina tankar. Vi kanske får veta något så småningom. Det är nog synd om henne om hon får veta hur det ligger till eller om hon kanske redan vet det.

Möjligen att vi får veta lite om styvmamman och biologiska modern och hur T har växt upp nu på Torsdag kväll? Då startar en kriminalserie med dokumentärer (såg det för några inlägg bakåt sedan) och de kanske går lite djupare in på GM bakgrund. Vet ej - men ska kika på den serien just för detta med att Wilma-fallet tas upp.
Citera
2021-02-02, 08:32
Medlem
Citat:
Möjligen att vi får veta lite om styvmamman och biologiska modern och hur T har växt upp nu på Torsdag kväll? Då startar en kriminalserie med dokumentärer (såg det för några inlägg bakåt sedan) och de kanske går lite djupare in på GM bakgrund. Vet ej - men ska kika på den serien just för detta med att Wilma-fallet tas upp.
Tack för påminnelsen. Det måste vi se.
Citera
2021-02-02, 11:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Tack för påminnelsen. Det måste vi se.

Jag tror verkligen att det blir intressant att se - just därför att vi är många (inklusive mig) som följt fallet från dess början fram till nu. Vi i denna tråd har ju dessutom läst FUP och följt rättegången LIVE mer än vad många andra i Sverige har gjort - som i sin tur har läst kvällstidningarna och Nyheterna - endast.

Kunskapen av fakta kombinerat med våra teorier i tråden är ju inte fy skam precis.
Citera
2021-02-02, 14:43
Medlem
Wilmas usla mamma är nu ute i en dokumentär i P1 och pratar om att hitta sin dotter. Tror att hon kommer göra det. Hade hon bara brytt sig en procent om sin dotter i livet hade hon inte behövt leta efter en styckad dotter.

Fy fan vad hon är patetisk. Eftertankens kranka blekhet gör henne inte till en bättre mamma än den usla hon var.
Citera
2021-02-02, 14:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Wilmas usla mamma är nu ute i en dokumentär i P1 och pratar om att hitta sin dotter. Tror att hon kommer göra det. Hade hon bara brytt sig en procent om sin dotter i livet hade hon inte behövt leta efter en styckad dotter.

Fy fan vad hon är patetisk. Eftertankens kranka blekhet gör henne inte till en bättre mamma än den usla hon var.

Mer patetiskt av dig att skriva att Wilmas mor är patetisk - du känner väl inte henne personligen och vet vad hon har gjort eller inte gjort? Mer än vad som skrivs i skvallermedia och folk i denna tråden tror ... men inte vet med säkerhet.

Det med att hon inte skulle behöva ha en styckad dotter är HELT och FULLT en persons fel och det är GM och ingen annan.
Citera
2021-02-02, 14:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det ens bekräftat att hon är i livet? Hon kanske gått samma öde till mötes som Wilma?
Tycker att pappan till sparrisen verkar komplett galen..

Finns inga artiklar i media om hur den biologiska modern har det eller om hon lever eller är avliden.

Varför skulle modern ha gått samma öde till mötes som Wilma - låter som taget ur luften och överdriven fantasi att ens spekulera i. För i så fall menar du väl att T's pappa skulle ha tagit livet av henne? Eller vad? Släktingar? Varför?
Citera
2021-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Mer patetiskt av dig att skriva att Wilmas mor är patetisk - du känner väl inte henne personligen och vet vad hon har gjort eller inte gjort? Mer än vad som skrivs i skvallermedia och folk i denna tråden tror ... men inte vet med säkerhet.

Det med att hon inte skulle behöva ha en styckad dotter är HELT och FULLT en persons fel och det är GM och ingen annan.

Wilma fick inte bo hemma... Då var hon 15. Mamman är genomusel och patetisk som fan då hon letar en dag i veckan.
Citera
2021-02-02, 16:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Wilma fick inte bo hemma... Då var hon 15. Mamman är genomusel och patetisk som fan då hon letar en dag i veckan.

Jag ser att du har dragit slutsatser av skvaller och inte av fakta. Det finns inga fakta på varför hon inte bodde hos sin mamma men något i FUP tyder på att de inte har gått in på orsaken och faktiskt så kan det vara konfidentiella orsaker då Wilma hade småsyskon och någon orsak kan finnas i det. Sjukdom etc som gjort det omöjligt för Wilma att bo hos sin mor - men det vet vi inte - med fakta.

Däremot har T i rättegång berättat i förhören att W bodde en tid hos sin syster men innan dess så bodde hon hos sin far men det var lång väg till både skola och vänner så hon ogillade att bo där. Efter att ha bott hos sin syster så ordnade T med lägenhet och W flyttade in som hans flickvän i den.

Mer än så vet vi inte - så sluta dra dina egna teorier så som om de vore sanningar om Wilmas mor. Den här tråden handlar mer om fallet Wilma och hur hon blev mördad och att vi försöker se hur det gick till trots att T numera är dömd för mordet. Tråden går inte i stort ut på att smutskasta Wilmas familj.
Senast redigerad av CS128 2021-02-02 kl. 16:11.
Citera
2021-02-02, 16:56
Medlem
Hej!

Jag har några frågor som någon av er kanske har svaret på. Är det någon grupp som fortfarande letar efter Wilmas andra kvarlevor, eller har man lagt det åt sidan? Jag var uppe med vänner och hund kring september oktober och letade men inga konkreta fynd gjordes.

Vad tror ni, finns kroppen dumpad i någon sjö eller i skogen?
Citera
2021-02-02, 17:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Hej!

Jag har några frågor som någon av er kanske har svaret på. Är det någon grupp som fortfarande letar efter Wilmas andra kvarlevor, eller har man lagt det åt sidan? Jag var uppe med vänner och hund kring september oktober och letade men inga konkreta fynd gjordes.

Vad tror ni, finns kroppen dumpad i någon sjö eller i skogen?

Det är väl fortfarande FIKK och Missing People som gör sök emellanåt - seriösa sök alltså. Annars finns det nog lite mindre grupper på Facebook som gör några insatser då och då. En grupp som jag vet att Wilma's syster är med i som moderator heter: till minne av Wilma Andersson. I den lägger systern ut ibland om det ska vara något sök aktuellt.

- - -

Jag vet inte hur det var med vädret i November 2019 i Uddevalla - men troligtvis var väl vattnet fruset? Hur pass hård marken var då vet jag inte heller men i skogen kan det vara mjukare att gräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in