2021-01-31, 13:01
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men kan du inte berätta för mig hur ett bevis för valfusk ska se ut? Vad hade fått dig att tro att valfusk har förekommit?
Som jag ser det är det närmast omöjligt att bevisa att ett omfattande valfusk har ägt rum, så vida inte många av de inblandade erkänner det.

DJT pratade redan innan valet om att han bara kunde förlora valet genom valfusk.
Nästa steg var att; "Count legal votes only".
Steg 3: "Stop the count". Att sen Rudy inte har gått till domstol och hävdat valfusk är bevis nog för mej att det inte förekommit något valfusk. DJT har helt enkelt trollat precis som han gjort från början. I länder där man misstänker valfusk är det alltid makten som fuskat. Det är ju makten som har makt att fuska. Med valfusk menas f.ö. fusk som är avgörande, inte att en död käring lyckats rösta.

Mike Pence
2021-01-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag frågar en gång till: Kan du ge en länk till att både valarbetare och medborgare kollat upp hur en specifik person röstat och det visade sig vara på Biden
Nej, jag minns inte vart jag läste det. Men jag är ganska säker på att du i efterhand kan kolla upp vem du har röstat på. Det spelar heller ingen roll om deras röster lades på Biden eller Trump. Om en massa personer går till vallokaler och får reda på att de redan har röstat trots att de inte har gjort det, då är något fel.
2021-01-31, 13:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Om ni nu är så säkra på att inget valfusk ägde rum, varför försöker ni övertyga oss om det? Jag hade till exempel aldrig lagt ner någon tid på att försöka övertyga folk om att jorden är rund. Jag vet att det är så, och det stör inte mig det minsta att det finns folk som tror på motsatsen. Vill de tro på något så korkat, så tro på. Jag tror personligen att ni innerst inne vet att det troligtvis fuskades under valet, och det går er på nerverna att personen som ni hatar mer än något annat, egentligen inte förlorade, och fortfarande är väldigt omtyckt av väldigt många.

Det är lätt att blanda ihop sig. Många tycker det är givande att diskutera. Lite jobbigt med frihet där man får tycka olika. Ingen hatar DJT, att man väljer den ena i ett val handlar inte om hat mot dem andra. Man kan helt enkelt bara tycka att DJT är en bättre president utan att hata Biden. Jag tror DJT kommer tillbaka, man tycker ju om unga presidenter i USA.

Mike Pence
2021-01-31, 13:15
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Nej, jag minns inte vart jag läste det. Men jag är ganska säker på att du i efterhand kan kolla upp vem du har röstat på. Det spelar heller ingen roll om deras röster lades på Biden eller Trump. Om en massa personer går till vallokaler och får reda på att de redan har röstat trots att de inte har gjort det, då är något fel.

Så gör jag med mej själv i Sverige, jag frågar helt enkelt en vecka efter valet vem jag röstat på. Ofta kommer jag ihåg rätt. Ibland har jag glömt.

Mike Pence
2021-01-31, 13:24
Medlem
siisters avatar
Citat:

Du minns inte var du läste det, men ändå tycker du att vi andra ska ta dig på orden och inse hur mycket fusk det handlade om? Kan du leta rätt på den information du litade på som sa att röster inte är anonyma i amerikanska val och att många i efterhand fått reda på av en valarbetare att dom röstat på Biden?

Citat:
8. I vissa städer hade det "tydligen" kommit in fler röster än vad där fanns röstberättigade. Detta betyder en av två saker. Antingen har en massa människor från andra stater kommit dit och röstat, eller så har det fifflats med datorsystemet, vilket jag tror.

Jag undrar också om du kan säga vilka städer det blev fler röster än röstberättigade.
2021-01-31, 13:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Klippet där valarbetare tar fram en väska från under ett bord efter att de andra har gått hem, vad tycker du om det? Är det republikanska skådespelare?

Nej det var inga skådespelare - det var vanliga rösträknare som plockade fram en låda de strax innan hade skjutit in under bordet (i full åsyn för journalister, valövervakare och andra närvarande). Enda skälet till att klippet alls diskuterats är för att Rudy Giuliani visat en fulklippt version av filmen så man inte fick se när de samlade ihop rösterna och ställde in lådan där...
filmen i sin helhet lades ut av Georgias valmyndighet så alla kan studera den hur mycket de vill.

https://securevotega.com/factcheck/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-31 kl. 13:32.
2021-01-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du minns inte var du läste det, men ändå tycker du att vi andra ska ta dig på orden och inse hur mycket fusk det handlade om? Kan du leta rätt på den information du litade på som sa att röster inte är anonyma i amerikanska val och att många i efterhand fått reda på av en valarbetare att dom röstat på Biden?

Jag undrar också om du kan säga vilka städer det blev fler röster än röstberättigade.
Givetvis är rösterna anonyma. Men du själv kan troligtvis ta reda på vem du röstade på. Jag tror inte att det är något du kan få reda på av en valarbetare. Men du kan nog få reda på det.
2021-01-31, 13:44
Medlem
Citat:
Givetvis är rösterna anonyma. Men du själv kan troligtvis ta reda på vem du röstade på. Jag tror inte att det är något du kan få reda på av en valarbetare. Men du kan nog få reda på det.

Var vänlig ge en länk till fakta. Hur skulle det gå till med anonyma röster?
2021-01-31, 13:45
Medlem
siisters avatar
Citat:

Citat:

18. Det finns mängder med vittnen som påstår att när de skulle gå och rösta fick de veta att de "redan hade röstat", på Biden givetvis.

Jag undrar var du får din information från? Den du stensäkert för fram som fakta. Jag vill inte veta något om "du själv kan troligtvis" utan länkar som beskriver det du påstår
2021-01-31, 14:49
Medlem
Citat:
Det enda jag ville ha sagt var att Trump vann 18 av 19 bellwether countys, och i länken du gav mig står det klart och tydligt att det var första gången dessa gick till "förloraren". Det är det som får mig att misstänka valfusk
Första gången sen 1976 Det har du helt rätt i, men då får du ha i huvudet också att Trump förlorade 16 Bellwethers 2016, så det är kanske inte helt galet att förlora 18 bellwethers i ett val. Definitionen av bellwether står även som "The strongest bellwether counties are those that back the winning candidate in all, or almost all, elections." och det är därför jag menar att man inte helt kan räkna bort de som brändes 2016 (särskilt inte då de uppenbarligen är bellwethers som lutar aningen åt demokratiska hållet). Att haft fel i ett tidigare val tyckte du ju var okej när det handlade om kombinationen stater Ohio+ florida så det kanske kan appliceras på counties med?
Citat:
Aha, okej, nu förstår jag. I ett val tidigare i historien gick Florida och Ohio till förloraren. Jag borde alltså ha skrivit att de har gått till vinnaren i alla val utom ett istället för alla val. My bad, jag är hemskt ledsen.
2021-01-31, 16:10
Medlem
Citat:
Det är sant. Jag menar att de brukar gå till vinnaren. Det har aldrig tidigare skett att de alla utom ett har gått till förloraren.

Jag orkar inte hålla på med dessa teknikaliteter där det handlar om något enstaka faktafel. Bellwether countys brukar gå till vinnaren, och så vitt jag vet har det aldrig skett att nästan alla har gått till förloraren. Detta är väldigt suspekt, och tyder på valfusk.

Det finns inget klockrent bevis eller någon smoking gun för att valfusk ägde rum. Jag har många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för omfattande valfusk se ut?" Jag har aldrig fått något svar på frågan. Det enda vi kan utgå ifrån är en massa saker som tyder på valfusk, och alla dessa saker kan givetvis bortförklaras med en alternativ teori.

Om ni nu är så säkra på att inget valfusk ägde rum, varför försöker ni övertyga oss om det? Jag hade till exempel aldrig lagt ner någon tid på att försöka övertyga folk om att jorden är rund. Jag vet att det är så, och det stör inte mig det minsta att det finns folk som tror på motsatsen. Vill de tro på något så korkat, så tro på. Jag tror personligen att ni innerst inne vet att det troligtvis fuskades under valet, och det går er på nerverna att personen som ni hatar mer än något annat, egentligen inte förlorade, och fortfarande är väldigt omtyckt av väldigt många.

Det är givetvis så att det valfuskas. Flera som röstade republikanskt har redan påkommits. En jeppe ringde till och med till en högt uppsatt person och bad om ”find me 11800 votes. Gimme a break”. Skönt att det försöket till valfusk avstyrdes.

Det är ju snarare du och dina gelikar som påstår att valfusk skedde, och försöker övertyga andra, än tvärtom. Jag har iallafall inte sett någon 18-punktslista med påståenden om tecken på icke valfusk.

Märkligt nog så var det en jeppe som samlade ihop 300 millioner dollar som stöd för att klaga på valresultatet. Pengarna verkade inte räcka längre än till en advokat som i rätten hävdar att ”this is not a fraud case”. Varför inte ta med ett vittne som förnekats att rösta? Du säger ju att det finns mängder.
Senast redigerad av ardathbey 2021-01-31 kl. 16:14.
2021-01-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Men vafan scrollock, anledningen till att du tror att de två revisionsbyråer som skulle granskat maskinerna i Arizona var korrupta är ju bokstavligen för att de är certifierade, enligt länkarna du postade tidigare, och därför genomfört tidigare audits av Dominion (gatwaypundit beskriver det som bevis på att de är "länkade" med Dominion) Vilket ju inte är så konstigt om länken du skickade stämmer och de är de enda i landet som är certifierade - så hur ska du ha det? Vill du ha certifierad granskning eller inte?

De som tas in på nytt nu i Arizona är ju inte certifierade utan enligt din beskrivning"lekmän" då, så du kommer inte ta den auditen på allvar, heller?
Certifierade enligt vem menar du? Dominion själva? Klart som fan att de bara certifierar folk som ger dem frisedel!

Att man ljuger i syfte att vilseleda allmänheten om att man har behörighet är dock synnerligen allvarligt oavsett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in