2021-01-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag har tidigare trott att Bollen är ren. Fram tills förra helgen. Då visade han fram en så uselt beteende att jag tror han är villig att göra vad som helst för att vinna.

Då blev han överkörd av en Finländare som i gårdagens lopp tävlade med en Nigerian om vem som kunde bli sist, det är nog inte så trevligt att bli manglad på upploppet av en sådan nolla
Citera
2021-01-30, 14:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om banorna anses för farliga får väl FIS säga ifrån. FIS har en teknisk delegat i juryn. Det är väl just sådant som är dennes ansvar.

Precis. Envisas man med masstarter på lätta och korta banor så får man anta att man (FIS, aktiva, förbund etc) implicit också accepterar en högre risk för incidenter och skador. Vissa här verkar ha svårt att ta till sig detta enkla faktum.
Citera
2021-01-30, 14:41
Medlem
Halfvarsson 34:a, ett framsteg!
Citera
2021-01-30, 14:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Calle är ett mysterium 34 idag
Citera
2021-01-30, 14:43
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Hetsen mot paret Frida & William når allt högre nivå idag - anorektiker, Epatraktor...

Tror dom skiter i vilket - bägge kommer tjäna mer pengar än de flesta av oss här, så dom kommer skratta hela vägen till banken medans andra sitter på alkisbänken i förorten och är bittra...
ska du inte skriva "ok, boomer!" också?

Jag hetsar inte, men han skulle bara raka av sig moppemuschen 😁
Citera
2021-01-30, 14:44
Medlem
Förhoppningsvis spräcker Therese fältet direkt så vi inte får några fler benbrott.
Citera
2021-01-30, 14:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Jag vill ha rena tävlingar, det är poängen. Ryssland har ägnat sig åt systematisk dopning inom de flesta idrotter. Därför känns den här extrema upphämtningen suspekt. Det kan vara så att han är så pass bra, men jag tvivlar.
I nutid är det nog snarare Norge som visat sig ägna sig åt systematisk doping.
Ljughaug och delvis Sundby har varit osannolikt överlägsna och det bevisades sig sen att de varit dopade. Norge som också har större delen av åkarna som nyttjar inhalatorer.
Citera
2021-01-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Young skal ha knekt lårbeinet!

Rimligt att ha träplankstaket precis intill banan i ytterkurva?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Bekräftat att Young brutit lårbenet, oerhört tråkigt naturligtvis nu kanske karriären är över....
Citera
Medlem
Tur att de inte gör som cyklister kan göra, protestneutralisera hela lopp.
Citera
2021-01-30, 14:48
Bannlyst
Inte ofta man får 1.45 på Johaug, hon måste väl vara jävligt revanschsugen idag, bara rygga lr?
Citera
2021-01-30, 14:48
Medlem
Vi kan minne om opprøret til skiløperne i 2013 på samme sted.

– Alle løperne er enig. Vi driver med langrenn, ikke skicross.

Etter initiativ fra USAs Kikkan Randall ble løperne samlet for å lufte sine meninger. Der ble løperne enige om startnekt hvis det ikke ble gjort endringer av løypa. Randal og svenskenes Emil Jönsson møtte senere på kvelden på lagledermøtet.

Men vi får håpe det heretter ikke blir lov med plankegjerder der løpere kommer nedover i samlet felt i en hastighet på 50-60km/t.

En utøver med to fingre brukket i går, og så en med sannsynlig lårbensbrudd i dag.
Vi får håpe det stopper der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in