2021-01-29, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Så är det nog. Frågan är om/när hennes träningsmängd får henne att krascha likt Sundby. Även om det är svårt att inte imponerad hoppas nog de flesta på att det händer...

”Vi” får vara ”glada” att det inte blev något av Kristine Stavås-Skistad så Norge inte dominerar damsprinten också...

Det får räcka med Dalbygda och fröken Fossesholm...

Dessutom, Ingvild på skadebänken... Men, nu verkar helt plötsligt Ragnhild vaknat till liv!
Citera
2021-01-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Så har ju Settlin alltid åkt, så inget nytt men visst är det patetiskt.

Fast hon hade varit 2:a om hon åkt 3 minuter fortare! 😁
Citera
2021-01-29, 19:20
Medlem
Nä fy vad tråkigt.

Jätteroligt för Diggins förstås, skönt att Johaug blev slagen fastän det krävs att Frida sysslar med obstruktion. Frida är alltid så härligt pepp före och så sött moloken efteråt.

Inget glad alls i hur Norge och Sverige fifflar med sitt deltagande. Och nu bjuder vi väl alla åkare på covid också som det blev för flera av skidskyttarna i Idre.

Med min favorit borta för resten av säsongen åker jag och gräver ned mig i en snögrop på Grönland, Amerika.

https://en.wikipedia.org/wiki/Americas
Citera
2021-01-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Settlin var väl den svenska som överträffade förväntningarna mest idag - öppnade snabbare än någon trott och väggade hårdast av alla!

Settlin följde väl med en slutspurtande Weng till första mellantiden. Helt huvudlös åkning.

Säger dock en del vad som krävs för att slåss om segrar, för Diggins var ju faktiskt ännu snabbare dit.
Citera
2021-01-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jag har varit i Amerika - MEN, när jag berättar detta säger jag ju inte ”jag har varit i Amerika” - jag berättar väl ändå VAR i Amerika jag varit...

Icke-diskussion- Kanada heter KANADA!

Det är som att säga att i helgen går världscupen i Europa, och nästa vecka, och veckan på det, och VM går i Europa, sedan går världscupen i Europa igen efter VM, som också gick i Europa, bra va!!

Ge mig fan på att ni inte visste att Quebec låg i Kanada - ni var tvungna att GOOGLA!!

TREVLIG HELG FÖR FAN! VÄLKOMMEN OCH TITTA PÅ EUROPAS SKIDTÄVLINGAR I HELGEN!

Citat:
Samtidigt, jag misstänker att du är så pass gammal att när du åker till Kanada, världens näst största land, då säger du väl inte till dina vänner att du varit i Amerika?

Likaså om du åker till Cuba? Argentina? Brasilien? Chile?

Amerika för 99,99% vuxna svenskar i Sverige, är USA - resten jobbar på Samhall...

Du sjunker lägre och lägre för varje dag, och det från en låg nivå.
Citera
2021-01-29, 19:50
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Får det till 15-10 om man räknar seniortävlingar (kan även räkna 16-9 beroende på hur man ser på jaktstarter). Frida nästan ikapp innan hon tänkte det var en bra idë att förstöra hotellrum :-)

E
Bruks (F) 2018
Kopparskidan (K)
Quebec (K)
Quebec (F)
SM (F) 2019
Falun (F) 2020
Östersund (F) 2020
Lahtis (K) 2020
Bruks (K) 2020
Ruka (F) 2020
Östersund Nat (F) 2020
Toblach (K) 2021
Toblach (F) 2021
Val di Fiemme (K) 2021
Falun (F) 2021

F
Bruks (K) 2018
VM (K) 2019
VM (F) 2019
Östersund (K) 2020
Holmenkollen (K) 2020
Bruks (F) 2020
Ruka (K) 2020
Östersund Nat (K) 2020
Val Müstair (K) 2020
Val Müstair (F) 2020

Tack för sammanställningen.
Citera
2021-01-29, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Fast hon hade varit 2:a om hon åkt 3 minuter fortare! 😁

Veckans näst bästa inlägg!

Tycker dock synd om fru Settlin - önskar hon kunde komma i balans!
Citera
2021-01-29, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Du sjunker lägre och lägre för varje dag, och det från en låg nivå.

Låg lägstanivå - typiskt svenska herrar! Långt mellan bra resultat!

Ha det gott gullet - ta en bira och tänk på något bra, gå ner i källaren och valla om!
Citera
2021-01-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Snöade det igår i Falun? Det verkade som att det gled lätt dock och många hade det svårt i kurvorna.

Ja det snöade men det är en jävla röra med konstsnö och sparad snö.
Citera
2021-01-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Ebba är grym, har kanske lite dåliga utstickande egenskaper som spurt eller utför, som typ Diggins, men hon är en maskin liknade Dophaug. Så hon måste mala ner motståndet precis som Dophaug, Frida tror jag behöver 2 säsonger till innan hon når en stabil nivå lopp efter lopp, är helt övertygad att hon redan i år kommer att vinna eller ta medalj på VM, inte riktigt lika säker tyvärr på att Ebba tar medalj då många kommer höja sig till VM, och Ebba kommer ligga 4-6, men jag hoppas jag har fel då jag unnar Ebba några medaljer i VM

Kan hon bara lära sig att dra upp byssorna kommer det går fortare.
Citera
2021-01-29, 20:27
Medlem
Citat:
Veckans näst bästa inlägg!

Tycker dock synd om fru Settlin - önskar hon kunde komma i balans!

och jag önskar att lagledningen slutar att satsa på dessa äldre B- och C-åkare. Varför inte ge våra duktiga juniorer chansen när världscupen går på hemmalan istället för att ta ut Settlin (51:a), Nordström (52:a) och Henriksson (61:a). Många av juniorerna åkte jämnt med Louise Lindström som var 31:a idag förra säsongen. Jag tror Settlin hade fått stryk av många av juniorerna idag. En typisk manlig företeelse att diskriminera unga tjejer.
Citera
2021-01-29, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
och jag önskar att lagledningen slutar att satsa på dessa äldre B- och C-åkare. Varför inte ge våra duktiga juniorer chansen när världscupen går på hemmalan istället för att ta ut Settlin (51:a), Nordström (52:a) och Henriksson (61:a). Många av juniorerna åkte jämnt med Louise Lindström som var 31:a idag förra säsongen. Jag tror Settlin hade fått stryk av många av juniorerna idag. En typisk manlig företeelse att diskriminera unga tjejer.

Tyvärr, idag hade Tove Ericsson & Märta Rosenberg varit topp 40 (vild gissning)!

Fast, jag ser inte riktigt vilka dom unga damerna skulle vara som skulle åkt idag, frånsett JVM-klara gänget plus Tove?

Har du några namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in