Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Du var ju helt i mina ledband och när jag väcker dig ur hypnosen inser du att du inte alls gjort det du vill.
Jag ville göra det då när jag gjorde det. Vad jag vill efter och innan du hypnotiserade mig är irrelevant. Och att jag känner innan och efter att din hypnos gör/gjorde mig ofri, det förändrar inte det faktum att jag kände mig fri då under hypnosen. Förutsatt att jag bara ville göra det som du hypnotiserade mig att vilja göra.
Men då måste jag ha haft bara en enda negativ känsla, och du måste ha hypnotiserat mig att vilja göra något som tar bort den negativa känslan. Annars hade jag gjort det som du hypnotiserade mig att göra, samtidigt som jag ville göra något annat för att ta bort den andra negativa känslan, tex äta mat om den andra negativa känslan var hunger. Och då hade jag inte varit fri enligt min definition.
Och hur mycket du än hypnotiserar mig, så kan du inte hypnotisera mig att inte vilja bli av med min hunger när jag är hungrig (tror jag inte iallafall). Och hunger är bara en av de negativa känslor som uppstår då och då hos oss människor och som ger oss viljor.