Citat:
Ursprungligen postat av
airbud
Tack hörni.
Nu har jag gjort min första telefonbeställning. Mäklaren lät så jävla stressad vilket även gjorde mig stressad. Han frågade om vi skulle lägga en marknadsorder, vilket jag svarade ja på, sedan sa han dock att aktierna kommer finnas på mitt konto imorgon, menar han då att marknadsordern läggs imorgon eller att den läggs nu men aktierna kommer synas imorgon? Aktien är jäkligt volatil, så jag hoppas på alternativ två...
Jag fick inte heller ange vilket specifikt konto det gällde, jag har 2 ISK. Vilket konto tror ni den kommer hamna på?
Oj, tråkigt att det missade ett par bitar information. Nog för att desken klassiskt är skrikig och stressig men all info bör förmedlas om det är en kund som ringer in för första gången, är det någon som ringer ofta så är det mer OK att bara häva ur sig det viktigaste och slänga på luren men inte kul om det är första gången. Speciellt ett ställe som Avanza som är inriktade på lite mindre investerare och privatsparare.
Jag skulle bli extremt förvånad om order inte gick till marknaden direkt, vet inte hur det ser ut i Sverige men tror till och med att de har skyldighet att lägga ut order så snabbt de kan i marknaden, men där kan jag ha fel...
Min kvalificerade gissning och hur det skulle ha fungerat här är att ordern gick iväg direkt men att den inte syns förrän imorgon. När du får notan kan du kontrollera datumen så att du vet till nästa gång.