2021-01-27, 18:58
Medlem
Så lätt som Corona sprids i Sverige möter viruset inget motstånd. En hårdare regim av åtgärder utsätter viruset för ett evolutionärt tryck. Mer troligt att muterade virus sprids under en hårdare regim. Därför är jag mer tveksam till hård lockdown. Bättre att totalisolera riskgrupper i detta läge. Kanske inte så populärt men tyvärr det enda bra Sverige gjorde i våras.
Citera
2021-01-27, 18:58
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Haha 😂 Nästan. Fast tyvärr är nog inte butiksanställda representativa för befolkningen. Gissar jag.

Skulle tro att dom är ganska så utsatta jämfört med medelsvennen.
Citera
2021-01-27, 18:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
14 individer dör inte bara sådär och försvinner utan någon vet något.

Vittnet James berättar inte på vilket "nursing home" som det hela skulle ha inträffat.
Så vi kan inte källkolla hans berättelse.

Underligt?

Det finns ett speciellt forum för konspirationsteorier här på Flashback, du bör återvända dit.

Ingen som sagt att 14 människor försvunnit.
Vad får du den konspirationsteorin ifrån?
Citera
2021-01-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Google maps, please
Tåg tammerfors: 89min
https://www.vr.fi/sv/enkelbiljett-utresans-information

Bil Åbo 81min
https://www.fonecta.fi/kartat?lon=23.8458251953125&lat=60.06758154285835& z=9&from=Turun+Yliopistollinen+Keskussairaala-Kantasairaala%2C+Turku&to=espoo&rt=fastest
Din tåglänk visar inget, din billänk tar inte hänsyn till trafikläget.

Men det har ingen betydelse. Oavsett vad du kommer fram till är södra Sverige en mycket mer sammansatt bebyggelse av tätorter där virus sprids enklare än i Finland. Det är lika mycket en no-brainer som att Belgien har tätare bebyggelse än Sverige.
Citera
2021-01-27, 19:07
Medlem
EdKempers avatar
Nu stänger Norge gränsen helt. Endast personer i samhällskritiska jobb som kommer in. Så inga byggjobbare från Sverige mm då antar jag...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41LGpV/regjeringen-strammer-inn-reglene-for-innreise-noen-veldig-toeffe-motbakker
Citera
2021-01-27, 19:14
Medlem
severustheemperors avatar
Biverkningar Pfizer EU Database

Choose how you want to see the number of individual cases identified in EudraVigilance for TOZINAMERAN (up to 23/01/2021)
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Vidriga och vidrigt många biverkningar.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-27 kl. 19:31.
Citera
2021-01-27, 19:14
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det kan inte jämföras med Sverige. Om du är i Oslo, hur snabbt tar du dig till en annan tätort med mer än 100k invånare?

Når har jeg skrevet at det kan sammenlignes? Jeg skriver at du lyver og finner på ting. Det finnes ingen stad i Norge som har isolert seg arbeidsmessig og sosialt pga av avstand i Sør-Norge. Longyearbyen er det eneste stedet som passer din beskrivning. Du undervurderer andre og overvurderer deg selv med slike innlegg. Du blir rett og slettt ikke troverdig. Og en ting til, hadde jeg hatt så dårlige allmennkunnskaper om mine granneland hadde jeg holdt kjeft.

Jeg er ikke din omsorgsperson som skal finne informasjon til deg slik at din diktning kan bli profetisk, men jeg skal hjelpe deg litt siden jeg er i godt humør i dag: https://no.wikipedia.org/wiki/Oslofjorden
Citera
2021-01-27, 19:17
Medlem
tjallepetters avatar
Den här dippen som vi ser nu är enligt Dr Michael Osterholm bara lugnet före tsunamin.

Såg ett inslag där han går igenom de nya mutationerna och är helt övertygad om att fram emot slutet på februari/början på mars så kommer vi få uppleva den värsta vågen av viruset.

Kom ihåg att spanska sjukans andra våg definierades av en mutation av viruset.

Vi har enligt Michael Osterholm inte haft en andra våg utan enbart en första våg som varierat i intensitet. Storbritannien har dock haft sin andra våg och är för tillfället mitt i den.

Alla länder kommer behöva göra som Storbritannien för att inte kollapsa.
Citera
2021-01-27, 19:20
Medlem
Citat:
Det kan inte jämföras med Sverige. Om du är i Oslo, hur snabbt tar du dig till en annan tätort med mer än 100k invånare?

Drammen har väl nästan 100000 inv. 1 timme bort. Till Bergen är det 5-6 timmar med tåg. Trondheim samma avstånd. Med en massa småorter emellan.
Citera
2021-01-27, 19:21
Medlem
pampussas avatar
Citat:

Jeg venter på svar på mitt spørsmål fra deg. 10-20 timer til Bergen fra Oslo..... Krev dine skolepenger tilbake!
Citera
2021-01-27, 19:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Den här dippen som vi ser nu är enligt Dr Michael Osterholm bara lugnet före tsunamin.

Såg ett inslag där han går igenom de nya mutationerna och är helt övertygad om att fram emot slutet på februari/början på mars så kommer vi få uppleva den värsta vågen av viruset.

Kom ihåg att spanska sjukans andra våg definierades av en mutation av viruset.

Vi har enligt Michael Osterholm inte haft en andra våg utan enbart en första våg som varierat i intensitet. Storbritannien har dock haft sin andra våg och är för tillfället mitt i den.

Alla länder kommer behöva göra som Storbritannien för att inte kollapsa.
Redan nu dominerar en annan mutation i Sverige jämfört med vårens våg.
Det handlar om den mutation som hittades I Spanien i början av sommaren.
Så Sverige är redan mitt inne i den andra vågen.
Citera
2021-01-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Nu stänger Norge gränsen helt. Endast personer i samhällskritiska jobb som kommer in. Så inga byggjobbare från Sverige mm då antar jag...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41LGpV/regjeringen-strammer-inn-reglene-for-innreise-noen-veldig-toeffe-motbakker

Tack Norge, svensk polis är för dåligt rustad att bevaka gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in