2021-01-26, 18:33
Medlem
Tammers avatar
Märkligt att större delen av Afrika klarar sig så bra, och även stora delar av centrala Asien. Eller är afrikanerna så sjuka ändå att lite Covid-19 inte gör nån skillnad? Ebola, Aids, gula febern, difteri, kolera, rabies, lite Covid gör varken till eller ifrån.
Citera
2021-01-26, 18:33
Medlem
severustheemperors avatar
Could the new vaccines be causing all those “COVID deaths”? The case of Gibraltar.
https://markcrispinmiller.com/2021/01/could-the-new-vaccines-be-causing-all-those-covid-deaths-the-case-of-gibraltar/

Trots rekordvaccinering dör rekordmånga i Israel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86994d/trots-rekordvaccinering-dor-rekordmanga-i-israel
Citera
2021-01-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracows
Njae, vet jag inte så jag satsade helgen på ett eget experiment.
Tegnell säger att det är svårt att använda munskydd rätt. Läste därför instruktionsboken i några timmar, sedan var det lördagskväll.
Söndag skulle det handlas. Tanter och gubbar (garanterat 40+) nickade gillande när jag gick med mitt munskydd.
De yngre hajjade till och kom på att det var pandemi. De ryggade undan, minst 2 meter.

Så överskattat, nej, det var roligt. Och folk verkade både glada och höll sig undan. Snarare underskattat.

Om de hjälper mot mot hemorojder däremot, tänker på ditt nick, vet jag däremot inte. Du får göra som jag. Prova.
Det är lätt att använda munskydd men däremot jobbigt att andas i dom efter ett tag.
Citera
2021-01-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Her er en beskrivelse af situationen i Manaus:

https://www.berlingske.dk/internationalt/den-blev-kaldt-verdens-foerste-by-med-flokimmunitet-nu-loeber

Fruktansvärt. Hela ideén med "flockimmunitet" med ett för vetenskapen totalt okänt virus är ett mycket sjukt experiment. - Tegnell är farlig. Han är en trollkarl på att ljuga utan att ljuga. Allt han sagt och gissat sedan starten har varit över 95% totalt fel.
Citera
2021-01-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Stockholm tickar vidare neråt

Totalt vårdas just nu 451 patienter med konstaterad covid-19 på akutsjukhus eller geriatrisk vård. Det är 20 färre än i den senaste lägesrapporten 22 januari.

Av dessa vårdas:

57 i intensivvård (-7)
289 på akutsjukhus (-13)
105 i geriatrisk vård utanför akutsjukhus (±0)

Såg även att antalet fall minskade gentemot förra tisdagen. Min starka tro att det finns en stor immunitet i "rätt" grupper befästs allt mer. D.vs inom välfärden. Fallen i regionen började ticka ner redan innan skolorna gick på lov så jag vet inte hur stark den kopplingen är. Bekymret gäller återigen kring potentiella mutationer som kan komma att kringgå den naturliga immunitet regionen har uppnått.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Märkligt att större delen av Afrika klarar sig så bra, och även stora delar av centrala Asien. Eller är afrikanerna så sjuka ändå att lite Covid-19 inte gör nån skillnad? Ebola, Aids, gula febern, difteri, kolera, rabies, lite Covid gör varken till eller ifrån.
Yngre befolkning samt inga gener från neandertalare.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

De äter Ivermectin som "godis" i vissa afrikanska länder, pga. parasitproblem.
Ivermectin, råkar vara det bästa som finns mot Sars.
https://ivmmeta.com/
Citera
2021-01-26, 18:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kanske det, i Afrika lever ingen till 70+ i alla fall. Inga riskgrupper som kan dö i förtid av Covid, för de har redan dött av svält eller annat. Intressant synpunkt.
Citera
2021-01-26, 18:44
Medlem
Citat:

Det sistnämnda är intressant. Framförallt då det är en extrem, alltså fullständigt extrem, överrepresentation bland icke etniska svenskar i behov av sjukhusvård i Sverige. Det var någon användare som lyfte siffrorna tidigare i veckan i denna tråd.
Citera
2021-01-26, 18:44
Bannlyst
Alla som kommer till Norge från så kallade röda länder måste uppvisa*intyg på ett negativt SARS-CoV-2-test*vid ankomst. Testet måste ha gjorts högst 24 timmar före resans avgång. Utan ett negativt test kan du nekas inträde i landet.

Alla som reser till Norge från ett land med hög smittspridning (röda länder) måste göra ett*obligatoriskt covid-19-test vid ankomst. Detta gäller även norska medborgare.

Så visar man upp ett helt färskt intyg så får man köra in i Norge?

Jag ska ut i naturen i Norge och träffa 0 personer öga mot öga
Citera
2021-01-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
För barn?

"At the moment, we believe, both in South Africa and the U.K., that the severity of the disease is similar. But again, it's still an open question. But we have no reason to believe that the disease severity is dissimilar. However, if it is spreading much faster, we end up with much more people, just by the sheer number, sick.

We are quite concerned, not only for South Africa, but also for the rest of Africa. Our health system has been has been affected by 20 years of HIV and TB epidemics, so we are quite concerned that while Africa may have escaped the first wave quite successfully, if it doesn't become more strict and try to control this virus, we may not escape this this second wave as successfully as we did in the first one."

Det är klart att de är oroliga. Det slapp första vågen, men nu inser de att de kanske inte slipper andra vågen och folk har mer underliggande sjukdomar därborta.

SEN kan jag för fan inte förstå att någon överhuvudtaget lyssnar på den här idioten:

"The deadly strain is the most prevalent amongst the young in South Africa and in India a two-year-old and a six-year-old have been infected.

So one possibility is this virus has changed in some way, which doesn't particularly target children, just makes children more like adults, a little bit, even in terms of symptoms or viral replication or transmission or both," said Ferguson. "

Ja, det är alltså just DEN Ferguson man återigen har intervjuad. En bland de största idioterna på jordklotet..

Britain's top medical expert Neil Ferguson, Imperial College in London, says that the symptoms to young people will be the same as seen in adults.

EN 2åring och EN 6åring. Hur långtgående slutsatser kan man dra av den populationen?

Jag fattar om halva befolkningen har TBC eller HIV, men jag hoppas att så inte är fallet i resten av världen. Kanske på Järvafältet, men inte annars i den här delen av världen.
Senast redigerad av sno 2021-01-26 kl. 19:12.
Citera
2021-01-26, 18:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Eller tillgång till solljus (vitamin D) och malaria mediciner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in