2021-01-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det handlar inte om att kvinnor kan dumpa sina befintliga relationer med tanke på den frihet som de har fått. Utan att de till och med har råd att INTE gå in i någon relation och göra sig beroende av en man. Så en tjej kan i stort sett neka alla tills drömprinsen dyker upp.
Precis. Kvinnor precis som män i alla tider, har råd att slippa hamna i beroende av en partner och/ eller tvingas inleda relationer av ex. ekonomiskt nödtvång, fast de inte är kära eller intresserade.
Korrekt.

Vad tycker du vi ska göra åt denna extrema ”orättvisa” att kvinnor idag har samma möjligheter som du ger dig själv som man?
Citera
2021-01-24, 14:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeliaArtemis
Träffar dessvärre på en del män som tänker som dig. Män som är över 40 men ändå prioriterar festande och att rulla omkring med olika unga kvinnor istället för att binda sig. Mycket ledsamt att se. Hur tror Du din ålderdom kommer te sig utan fru, barn och barnbarn? Ni oseriösa män som inte gör er plikt och gifter er och alstrar avkomma, kommer ligga ensamma på Er dödsbädd utan en enda hand att hålla när livet går mot sitt slut. Ingen kommer besöka Er graf eller ta adjö av er då ni lämnar jordelivet.

Hur bra tror Du att somalierna kommer ta hand om Dig på ålderdomshemmet? Vem ska sakna dig, arma stackare!

Må Gud förlåta Dig ditt förvillade sinne.

Och hur hade du tänkt att män ska kunna hitta en fru i dagens feministiska samhälle?

Män som festar och ligger runt är en sak, de tillhör inte majoriteten av män. Det finns massor av män som vill hitta en fru och få barn men som inte kan. Dessa kommer också att dö ensamma, utan fru, barn och barnbarn. Och dessa är betydligt fler än den lilla klick av män som festar och ligger runt.
Citera
2021-01-24, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis. Kvinnor precis som män i alla tider, har råd att slippa hamna i beroende av en partner och/ eller tvingas inleda relationer av ex. ekonomiskt nödtvång, fast de inte är kära eller intresserade.
Korrekt.

Vad tycker du vi ska göra åt denna extrema ”orättvisa” att kvinnor idag har samma möjligheter som du ger dig själv som man?
Har inget emot att kvinnor är självständiga, är ekonomiskt oberoende osv.

Säger bara att det innebär ett skifte från ett monogamt samhälle till hypergamt. Då får vi det samhälle vi fått nu.

Det går inte att göra något åt detta. Det är bara att acceptera. För de snygga männen är det väl kul, mindre kul för de mindre snygga.
Citera
2021-01-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Ni båda förutsätter att män tänker som ni och därför skulle vara givna förlorare. Mycket riktigt är samhället styrt så att de kvinnliga värdena anses vara viktiga för båda könen och därmed ser kvinnan ut att vara den av naturen givna vinnaren eftersom kvinnor har ”sociala kontakter”. Män har också sociala kontakter och när de ingår i ett förhållande är dessa kontakter de första kvinnan börja bryta ner. Mannen ska helst ”växa upp” och sluta hänga med grabbgänget, mannens familj (speciellt mamman) ses som konkurrenter och även umgänge med arbetskamraterna stämplas som suspekt. Kvinnan ska naturligtvis kunna behålla kontakten med alla människor hon någonsin träffat i sitt liv, isoleringen gäller bara mannen som tränas att tänka att han är noll och intet utan sin kvinna.

Att ha ett socialt kontaktnät på hundratals personer är dock oerhört ytligt helt i avsaknad av meningsfullt innehåll och kan faktiskt innebära mindre kvalitet än att spendera sin tid på egen hand, speciellt i dessa digitala tider där omvärlden aldrig sover. Enbart fysisk närvaro är inte nödvändigtvis meningen med livet, detta problem löses väldigt enkelt via tillfälliga kontakter med det motsatta könet utan att det behöver betyda något.

Det är sant att kvinnor kan välja och vraka, men om man ser kvinnans varumärkesbyggande som störande reklam och ignorerar hennes outsinliga möjligheter att erbjuda (eller välja bort) uppstår dock en helt annan situation. Det är ni båda mycket väl medvetna om. Detta är precis vad som är på väg att uppstå nu (med inceldebatter och liknande shaming), speciellt när sådana som Celia här ovan försöker behandla vuxna män som barn i behov av en mor ända till dödsbädden. Så nej, män har ”inte valt detta liv”, det har kvinnor gjort åt männen och nu kan män faktiskt äta kakan och ha den kvar. Dödsbädden skrämmer inte män, den är en naturlig del av livet som vi tränats att förstå sen dag ett.

Vad har Celia för svar på ”Tack, men nej tack”? Kalla mannen loser en gång till?

Människan är oavsett kön ett flockdjur. Vi är beroende av nära sociala band med andra, våra hjärnor och därmed kroppar är konstruerade så. Utan detta blir vi sjuka.
Detta utöver flockens, i nuvarande betydelse samhällets, förmåga att samarbeta och alstra trygghet och resurser till medlemmarna.

Så sorry finns liksom inget mer att tillägga där.

Män är dock självklart inga barn eller äger några sämre förmågor än kvinnor att vara sociala varelser.
Finns en del forskning som tom påvisat en manlig större förmåga till empati.

Men! deras könsroller har ju begränsat mäns träning i detta.
Vilket är idiotiskt och direkt farligt, inte minst för män själva.

När män väl fattat deras vikt för kvinnor, som samarbetspartner, sexobjekt och kärleksobjekt.

När män fattar deras vikt för sina barn. Att nä, barn far faktiskt rejält illa utan närvarande kärleksfulla fäder.

När män fattar sin betydelse för andra mäns trygghet och välmående.

Så kommer denna, vad det verkar, ständiga manliga ängslan för att sakna betydelse och värde i sin egen existens att minska.

Och det är ju dit vi måste gå, inte nån återgång till förtryck och begränsning av kvinnor.
Citera
2021-01-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Har inget emot att kvinnor är självständiga, är ekonomiskt oberoende osv.

Säger bara att det innebär ett skifte från ett monogamt samhälle till hypergamt. Då får vi det samhälle vi fått nu.

Det går inte att göra något åt detta. Det är bara att acceptera. För de snygga männen är det väl kul, mindre kul för de mindre snygga.

Kvinnor är inte lika fokuserade vid yttre skönhet som män är.

Och kvinnor äger precis samma förmåga, och behov, av att ha flera relationer än endast en.
Även ex. kunna ”sätta på en 10 poängare” bara för att veta hur det känns. ”
Så snygga män är inget hot för din möjlighet skaffa en varig relation med en kvinna.Lika lite som dina påsättningar av 10 poängate är ett hot.
Inte heller feminism.
Senast redigerad av Merapi 2021-01-24 kl. 15:14.
Citera
2021-01-24, 15:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Korrekt.

För det första så förstår du inte hur kvinnans hypergami fungerar eftersom du i vanlig kvinnlig ordning bara kan relatera till din egen situation och ingen annans. För det andra så har män också till stor del varit beroende av en partner historiskt. För det tredje så föds kvinnor med ett inneboende partnervärde medan män föds utan partnervärde och därför är tvungna att skaffa sig ett genom prestationer. Ett sätt att jämna ut den naturliga orättvisan är att ge män högre status än kvinnor i samhället. På så sätt får vi jämställdhet. Och det fungerar tack vare kvinnans hypergami och relativa attraktion gentemot män. Utan kvinnans hypergami hade vi dock inte behövt göra detta alls.

Feminism, dvs att ge kvinnor lika hög status som män i samhället, är raka motsatsen till jämställdhet.

Så länge du inte begriper att det finns två kön och att dessa är fundamentalt olika varandra, samt inte förstår den sexuella dynamiken mellan dem, så kommer du aldrig att förstå världen. Inte för att jag tror att du är intresserad av att förstå. Du vill bara sprida hat.

Jag kan dock meddela dig att ingen man i världen kommer låta bli att köpa sex eller använda sina resurser till att få en fru för att vara brölande kärringar som dig till lags.
Citera
2021-01-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
För det första så förstår du inte hur kvinnans hypergami fungerar eftersom du i vanlig kvinnlig ordning bara kan relatera till din egen situation och ingen annans. För det andra så har män också till stor del varit beroende av en partner historiskt. För det tredje så föds kvinnor med ett inneboende partnervärde medan män föds utan partnervärde och därför är tvungna att skaffa sig ett genom prestationer. Ett sätt att jämna ut den naturliga orättvisan är att ge män högre status än kvinnor i samhället. På så sätt får vi jämställdhet. Och det fungerar tack vare kvinnans hypergami och relativa attraktion gentemot män. Utan kvinnans hypergami hade vi dock inte behövt göra detta alls.

Feminism, dvs att ge kvinnor lika hög status som män i samhället, är raka motsatsen till jämställdhet.

Så länge du inte begriper att det finns två kön och att dessa är fundamentalt olika varandra, samt inte förstår den sexuella dynamiken mellan dem, så kommer du aldrig att förstå världen. Inte för att jag tror att du är intresserad av att förstå. Du vill bara sprida hat.

Jag kan dock meddela dig att ingen man i världen kommer låta bli att köpa sex eller använda sina resurser till att få en fru för att vara brölande kärringar som dig till lags.

Fel, män föds självklart med ett inneboende ”partnervärde”.

heterosexuella kvinnor ÄR nu väldigt intresserade av män. Både av att ligga med dem, umgås med dem och bilda familj med dem.
Kvinnor älskar och åtrår män.
Beviset för detta har du överallt i samhället.

Barn är extremt beroende av en far, eller manlig motsvarande manlig förebild.

Män har en enorm betydelse i sina samhällen.

Resten vad du skriver av misogyna floskler, seriöst vem fan orkar ens läsa skiten.
Citera
2021-01-24, 15:52
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Så du tror att det handlar om självkänsla varmed dessa 40-festprissar får knulla i överflöd? Det tror inte jag.

Nej, du har missuppfattat. Att ligga runt tyder på kortsiktigt tänkande, precis som överdrivet festande. Man mår bra för stunden, och lever i nuet, istället för att planera och tänka långsiktigt.

När man är 60 -70 år orkar man inte festa, och då sitter man där ensam. Precis samma sak gäller kvinnor. De festar och gör karriärer, och sedan sitter de ensamma efter 40 med vin och tabletter.

Tror du dessa människor mår bra? Vi människor behöver känna att vi har ett större syfte i livet. Att vi bidrar till samhället och skaffar en familj. Festande, TV-spelande, droger, porr och konsumtion kan inte ersätta sanna värden.

Innerst inne vet ni vad jag pratar om, men ni vill inte erkänna det för er själva. Det finns många idag som lever i förnekelse.

Att "knulla runt" är tidsfördriv tillägnat lägre stående varelser. Människor som lever för dagen, utan att tänka efter och prioritera rätt ångrar sig ofta i slutändan. Jag har stött på många sådana människor i mitt liv, ur alla samhällsklasser. Suttit vid deras dödsbäddar, delat deras ångest och ensamhet.
Citera
2021-01-24, 16:57
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och hur hade du tänkt att män ska kunna hitta en fru i dagens feministiska samhälle?

Män som festar och ligger runt är en sak, de tillhör inte majoriteten av män. Det finns massor av män som vill hitta en fru och få barn men som inte kan. Dessa kommer också att dö ensamma, utan fru, barn och barnbarn. Och dessa är betydligt fler än den lilla klick av män som festar och ligger runt.

Jag kommer själv med största sannolikhet gifta mig med en man som värderar giftermål och familjebildande. Som lägger ned tid på mig och värderar mig. En ordentlig och proper man med konservativa värderingar.

Har försökt dejta festprissar men har insett att de inte kommer ge mig något i längden, trots charm, kapital och goda gener är de ofta ytliga och lättdistraherade. De är heller inte beredda att lägga ner den tid och det engagemang som behövs för att bilda familj.

Söka hustru gör man i kyrkan, nationella föreningar och på universitetet, i min mening. Länder österut har även många vackra villiga damer. (Estland, Lettland, Ryssland, Polen).
Citera
2021-01-24, 17:09
Medlem
Citat:
Jag kommer själv med största sannolikhet gifta mig med en man som värderar giftermål och familjebildande. Som lägger ned tid på mig och värderar mig. En ordentlig och proper man med konservativa värderingar.

Har försökt dejta festprissar men har insett att de inte kommer ge mig något i längden, trots charm, kapital och goda gener är de ofta ytliga och lättdistraherade. De är heller inte beredda att lägga ner den tid och det engagemang som behövs för att bilda familj.

Söka hustru gör man i kyrkan, nationella föreningar och på universitetet, i min mening. Länder österut har även många vackra villiga damer. (Estland, Lettland, Ryssland, Polen).
Du låter ju som klippt och skuren för SD-sympatisörer förutom universitetet då kanske.
Citera
2021-01-24, 17:36
Medlem
Citat:
Nej, du har missuppfattat. Att ligga runt tyder på kortsiktigt tänkande, precis som överdrivet festande. Man mår bra för stunden, och lever i nuet, istället för att planera och tänka långsiktigt.

När man är 60 -70 år orkar man inte festa, och då sitter man där ensam. Precis samma sak gäller kvinnor. De festar och gör karriärer, och sedan sitter de ensamma efter 40 med vin och tabletter.

Tror du dessa människor mår bra? Vi människor behöver känna att vi har ett större syfte i livet. Att vi bidrar till samhället och skaffar en familj. Festande, TV-spelande, droger, porr och konsumtion kan inte ersätta sanna värden.

Innerst inne vet ni vad jag pratar om, men ni vill inte erkänna det för er själva. Det finns många idag som lever i förnekelse.

Att "knulla runt" är tidsfördriv tillägnat lägre stående varelser. Människor som lever för dagen, utan att tänka efter och prioritera rätt ångrar sig ofta i slutändan. Jag har stött på många sådana människor i mitt liv, ur alla samhällsklasser. Suttit vid deras dödsbäddar, delat deras ångest och ensamhet.
Nej de mår inte bra och jag hävdade aldrig motsatsen av vad du säger. Men du måste förstå en sak, kvinnor är hopplöst kortsiktiga. Orkar egentligen inte förklara men de vägrar att slå sig till ro med en man och ta sig igenom svårigheter tillsammans. Du borde prova att vara kille på en dejtingsajt och se hur hopplösa kvinnor är. Många kvinnor hävdar utan reflektion att 99 % av männen är oattraktiva. Hur kan man tycka det? Tänk om männen på allvar frös ut 99 % av kvinnorna och inte ens gav en blick till dem? Kvinnor kan inte relatera till manlig frustration då de alltid lever ovanför molnen i sus och dus utan ansträngning. Att få närhet och en droppe sex har blivit omöjligt, hur fan ska man då skaffa sig en relation och dessutom underhålla den?

Jag är 34 och har så gott som förlikat mig med att aldrig träffa någon, för att kvinnor vill att man ska ha allt, vara etablerad och välbeställd för att överhuvudtaget ha en chans. Att skapa något tillsammans det kommer inte ifråga. Då är jag dessutom snygg och har bra jobb och allt.

Många killar vill ha en relation, men hur ska man skaffa det idag? Allvarligt talat, hur ska man gå tillväga? Säg inte föreningar eller nåt sånt trams.

Mitt sista bekymmer är att vara ensam en timme vid dödsbädden. Fick jag inte någon närhet och bekräftelse under mina finaste år, när jag har den snyggaste kroppen och högsta sexlusten, när jag är välmående, aktiv, engagerad med tro på livet så kan livets sista bekräftelse läggas i komposten tillsammans med alla skräpkvinnor.
Citera
2021-01-24, 17:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Absolut, söker man sig till dessa länder ökar man sina chanser rätt rejält. Det är vad jag själv kommer göra när Covid-1984 är över.

Det pågår ju ett ständigt shame:ande av män som beger sig utomlands för att söka sig en fru, det ser vi inte minst i den här tråden där sådana som Merapi jämställer det med sexuellt utnyttjande och förtryck (), men det är bra om fler svenska män inser att detta alternativ finns istället för att sitta och spamma svenska kvinnors sociala medier med patetiska komplimanger och därmed bara förvärrar problemet med den uppblåsta svenska kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in