2021-01-24, 00:57
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Hur tror du alla andra förkylningar klingat av?
Hade de vaccin på Erik den fjortondes tid?

Riktigt, riktigt konstigt är stollarna som fortfarande jämför covid med förkylning.

2020 ringde och vill ha tillbaka sina stolliga teorier.

Ingen normalbegåvad 2021 köper längre sådana jämförelser.
Citera
2021-01-24, 01:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Mobiltäckningen i Norge är urusel men till sommaren tror jag att norrmännen med sin lockdown+vaccin dräpt smittan så då är det bara att ha ett intyg vid gränsen om det kommer en gränsvakt och säger papieren bitte.

Ja, säkerligen, förstår inte vitsen med att leta obevakade transportvägar till Norge.
Citera
2021-01-24, 01:11
Medlem
Otroligs avatar
Kanske redan tagits upp men det verkar som att fas 3-resultat kommer från Johnson & Johnson nästa vecka.

https://www.drugdiscoverytrends.com/johnson-johnson-vaccine-trial-results-expected-soon/

Förhoppningsvis är datan bra vilket ökar chanserna att tidtabellen för vaccinering kan hållas. Räknar då med att Pfizers ökning kompenserar Astra Zenecas reduktion i första kvartalet.
Citera
2021-01-24, 01:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Hur tror du alla andra förkylningar klingat av?
Hade de vaccin på Erik den fjortondes tid?

Alla förkylningar och infektioner klingar av med tiden behöver inte alls ha med immunitet att göra.
Ta vinterkräk, där är du endast immun väldigt kort tid, kan hinna med flera omgångar per säsong men trots det avtar den på våren
Citera
2021-01-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Alla förkylningar och infektioner klingar av med tiden behöver inte alls ha med immunitet att göra.
Ta vinterkräk, där är du endast immun väldigt kort tid, kan hinna med flera omgångar per säsong men trots det avtar den på våren
Så bra.
Men detta ska bli den första förkylning någonsin som ska lamslå hela världen för evigt?
Citera
2021-01-24, 01:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Så bra.
Men detta ska bli den första förkylning någonsin som ska lamslå hela världen för evigt?

Du har helt missat vad det handlar, lär dig att det inte är en förkylning innan du fortsätter med ditt trams
Citera
2021-01-24, 01:22
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Jag kan väl inte rå för om du inte är normalbegåvad.
Är du över eller under normen?

Tillhör 90:e percentilen.
Så över.

Kul att du jämför förkylning som är en mild infektion i övre luftvägarna med covid.

Extra kul att du inte inser att förkylning plågat mänskligheten hur länge som helst utan att flockimmunitet inträffat på naturlig väg.

Hysteriskt underhållande när du sedan använder förkylning som ett argument för att vi kommer uppnå flockimmunitet för covid på naturlig väg.

Citera
2021-01-24, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har helt missat vad det handlar, lär dig att det inte är en förkylning innan du fortsätter med ditt trams
Är du riktigt säker på vem som missat vad det handlar om?
Hoppas du överlever helgen trots att en så dödlig smitta härjar i vårt land.
Är du inte en multisjuk 85+ så går det nog bra ska du se.
Citera
2021-01-24, 01:25
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Är du riktigt säker på vem som missat vad det handlar om?
Hoppas du överlever helgen trots att en så dödlig smitta härjar i vårt land.
Är du inte en multisjuk 85+ så går det nog bra ska du se.

Adam Alsing hälsar att han inte håller med dig.
Citera
2021-01-24, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Tillhör 90:e percentilen.
Så över.

Kul att du jämför förkylning som är en mild infektion i övre luftvägarna med covid.

Extra kul att du inte inser att förkylning plågat mänskligheten hur länge som helst utan att flockimmunitet inträffat på naturlig väg.

Hysteriskt underhållande när du sedan använder förkylning som ett argument för att vi kommer uppnå flockimmunitet för covid på naturlig väg.

Så kul att du kan ha hysteriskt kul.
Själv är jag rätt balanserad.
Har aldrig haft samma förkylning två gånger, har jag haft en så är jag immun mot den sen.
Skulle det inte vara så kan vi skippa vaccinet och låta de som tål förkylning leva.
Då får vi en stark och motståndskraftig stam.
Citera
2021-01-24, 01:33
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Adam Alsing hälsar att han inte håller med dig.

Det skulle vara intressant att se bevis på att Alsing verkligen dog av corona och inte med corona, nu när media medvetet har vilselett mänskligheten när de lurat många att tro att dö med corona är samma sak som att dö av corona.
Citera
2021-01-24, 02:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så kul att du kan ha hysteriskt kul.
Själv är jag rätt balanserad.
Har aldrig haft samma förkylning två gånger, har jag haft en så är jag immun mot den sen.
Skulle det inte vara så kan vi skippa vaccinet och låta de som tål förkylning leva.
Då får vi en stark och motståndskraftig stam.

Intressant. Arbetar du på något labb, så att du kan sekvensera alla dina förkylningsbassilusker? Om inte - hur kan du veta att du inte haft samma två eller flera gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in