2019-09-17, 03:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePhils
Av de Premium Vodka sorter jag prövat (ett fåtal) så är Russian Standard Imperia tveklöst den lenaste Vodka jag någonsin druckit .... går inte att jämföra med vanliga Russian Standard eller Stolichnaya (ingen ev dem är dock dåliga).

Imperia känns inget i halsen & inte tillstymmelse till mer eller mindre gagreflex reaktion som man kan få av billig skräp vodka.
Dyr...men väl värd sitt pris.

En annan premium Vodka som är len & fin är Beluga Noble Russian.

Jag har tänkt köpa den där Standard Imperia men den är duktigt dyr i Svedala. Just nu testar jag olika sorters vodka, Bols, White lake, Stoli osv. Jag har några olika sorter i spritskåpet och har en lista på ett 40-tal sorter jag ska köpa hem och Russian Standard ska absolut inhandlas såsmåningom. Kanske vore det en ide att köpa den från nån onlinebutik för mindre än halva priset?

Stoli tycker jag är väldigt len och fin. Inte alls som enklare svenskt brånnvin som bränner likt eld i halsen.

Hur är den där Grey Goose förresten? Är den värd sitt pris?
Citera
2019-09-17, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag har tänkt köpa den där Standard Imperia men den är duktigt dyr i Svedala. Just nu testar jag olika sorters vodka, Bols, White lake, Stoli osv. Jag har några olika sorter i spritskåpet och har en lista på ett 40-tal sorter jag ska köpa hem och Russian Standard ska absolut inhandlas såsmåningom. Kanske vore det en ide att köpa den från nån onlinebutik för mindre än halva priset?

Stoli tycker jag är väldigt len och fin. Inte alls som enklare svenskt brånnvin som bränner likt eld i halsen.

Hur är den där Grey Goose förresten? Är den värd sitt pris?

Både Grey Goose och Belvedere är värda sitt pris.
Citera
2019-09-17, 08:32
Medlem
magpies avatar
Purity Vodka Connoisseur 51 Reserve för att dricka, Stolichnaya Elit, Belvedere eller Grey Goose till drinkar.
Citera
2019-09-21, 14:55
Medlem
ThePhilss avatar
Nyligen även prövat Ciroc vodka... Snygg flaska...gjord på frysta druvor... Len & helt ok & i min mening...men, jag hade högre förväntningar på den.
Citera
2019-09-21, 15:54
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur smakar Stolichnaya som vodka? Blev sugen på att köpa den efter att ha sett den konsumeras i ett film.
Den smakar ingenting. Vatten och etanol. Vill man inte riskera några bismaker så är det väl bra, men jag ser inte hur den skulle vara en bättre vodka i sig än dom med en mild smak av annat (t.ex. renat, kronvodka, etc).

Själv skulle jag nog köpa renat eller kronvodka, om jag av någon anledning skulle köpa vodka. Koskenkorva har dock en väl brännande känsla på vägen ner så den kan jag rekommendera emot.

F.ö. så var den Stolichnaya 500ml flaska jag köpte på bolaget tillverkad i Lettland om jag minns rätt.
Senast redigerad av Nume 2019-09-21 kl. 16:07.
Citera
2021-01-07, 22:26
Medlem
Köper sällan vodka, men om jag gör de så blir de Absolut.
Citera
2021-01-10, 23:01
Medlem
Cineastens avatar
Blandat.

Precis som när det gäller öl, whisky och tequila tycker jag om variation. Jag testar mig gärna fram.

Genom åren har det blivit en del Absolut, Bols, nån pava Finlandia etc, även hemkört (inte egen produktion) men de senaste åren har jag utökat repertoaren med både rysk och svensk vodka (annat än Absolut alltså). Det ångrar jag inte ett dugg.

Det är intressant att pröva nya sorter och det finns så otroligt mycket att välja på så det känns tråkigt och korkat att fastna för bara en sort.

Mitt tips är att surfa in på systembolaget.se och sondera terrängen i Beställningssortimentet. Där hittar man mängder med godsaker från hela världen. Tyvärr försvinner ju en del ur sortiment innan man hinner testa men då finns det ju andra kanaler.
Citera
2021-01-14, 04:25
Medlem
CoZeCos avatar
Min go to vodka är dworek men det är pga av att jag ändå blandar groggar på den, var på viking amorella för några år sedan och då hade de russian standard för 149kr/L. Satan vad den är fin att bara sitta och smutta på, tycker dock svenska priset är lite för högt
Citera
2021-01-15, 15:41
Medlem
1. Min egengjorda "vodka"
2. Stolichnaya
3. Koskenkorva

Fina tillbehör, apelsinjuice, päroncider, citronfanta, trocadero.

Släng i ett par isbitar så blir de en drink (drink=3 ingredienser &#128517
Citera
2021-01-22, 19:33
Medlem
XtraXs avatar
Köpte en flaska Crystal head när jag var i Tyskland för 2 år sedan, har ej öppnat den än. Känns som något man inte gör drinkar på utan dricker rent vid nåt speciellt tillfälle.
Citera
2021-01-23, 18:56
Medlem
Codreanu-s avatar
"Abslout" helt klart den absolut bästa vodkan! Ca 180 kr/L på Bordershop!
Citera
2021-01-29, 18:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Den smakar ingenting. Vatten och etanol. Vill man inte riskera några bismaker så är det väl bra, men jag ser inte hur den skulle vara en bättre vodka i sig än dom med en mild smak av annat (t.ex. renat, kronvodka, etc).

Själv skulle jag nog köpa renat eller kronvodka, om jag av någon anledning skulle köpa vodka. Koskenkorva har dock en väl brännande känsla på vägen ner så den kan jag rekommendera emot.

F.ö. så var den Stolichnaya 500ml flaska jag köpte på bolaget tillverkad i Lettland om jag minns rätt.

Köpte Stolichnaja i går på systemet. Jag tycker inte den var något vidare. För frän i min smak. Jag giller vanligt renat men den finns inte på mitt systembolag, märkligt nog. Men den dåliga Dworek finns i både stor och liten flaska. Tycker Smirnoffen på bolaget är ok också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in