2021-01-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Vad är problemet?
Du tycker pedofili är OK. Jävla muselman. Det är ju typiskt för din kultursfär att försvara barnäktenskap och andra jävla avarter.
Citera
2021-01-23, 16:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Skulle detta vara något att bli upprörd över alltså? Är det konstigt att han tycker det är fel att unga tjejer beter sig som luder och dansar till musik där det sjungs att de ska ta sperma i ansiktet, fläker ut sina sköten och dylikt?
Danskarna var först som vanligt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/ddq10o/nakenshow-i-dansk-tv-vacker-ilska

Det finns inget att vara upprörd över utom det faktum att många unga tjejer idag inte fått rätt utbildning vad gäller internetvett och ledsagning när det gäller att lägga ut privata saker på nätet.
Citera
2021-01-23, 16:46
Medlem
Hahah Danskarna är allt bra sjuka!
Citera
2021-01-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Skulle detta vara något att bli upprörd över alltså? Är det konstigt att han tycker det är fel att unga tjejer beter sig som luder och dansar till musik där det sjungs att de ska ta sperma i ansiktet, fläker ut sina sköten och dylikt?
Nej det är klart att pedofiler som du upprörs. Vi andra, normala tycker naturligtvis att det är frånstötande med sexualisering av barn.
Citera
2021-01-23, 22:23
Medlem
Hur skulle du reagera om ditt barn dansade på det sättet ihop till ”sexig musik” och så sitter vuxna män och tittar på henne? Hade du blivit glad?

Det är ju detta som är grejen. Det är farligt att göra sånt här, barn ska inte hålla på med sånt här!

När jag får en dotter ska hon inte få lägga ut sådana utmanande saker förrän hon är 18 år fyllda. Dels för att skydda henne och även för att barn ska vara barn.

Samhället och alla jädra feminister tycker det är helt okej för barn att bete sig sexuellt på internet, eftersom dom ej ska sexualiseras, och absolut, dom ska inte sexualiseras, MEN är ni verkligen så dumma i huvudet att ni tror att pedofiler etc. lyssnar på det?

Det är ju inte så att dom tänker ”nu slutar vi sexualisera barn bara för att det är vad samhället säger”, nej, dom är snarare överlyckliga och just i detta nu befinner dom sig på de sociala medier som ERA barn finns på, och skrollar i hopp om att hitta barn att titta på, eller i värsta fall, försöka få kontakt med.

När erat barn blivit utnyttjad för sexuell fotografering, sexuellt utnyttjade eller liknande, så kommer ni garanterat inte ha samma åsikt om denna sak längre.
Förhoppningsvis så ändrar ni er innan det ens händer.

Jag vet flera personer som blivit utsatta för saker via internet, de flesta har inte ens lagt ut sådana saker men blivit hittade och groomade ändå.

EDIT; jag menar absolut inte att det är barnens fel ifall det händer något, det är föräldrarnas fel eftersom de ska ha uppsikt över sitt barns internet användande.
Sen så blamear jag alla de vuxna kvinnor/män som viker ut sig trots att de är medvetna om att de har massa följare som är barn.
Senast redigerad av ScreamingMustard 2021-01-23 kl. 22:28.
Citera
2021-01-23, 22:25
Medlem
Skulle för övrigt inte bli förvånad om ni som är för att barn dansar i lite kläder till äcklig musik samtidigt som det filmas och läggs ut tycker filmen ”Cuties” är helt okej också.

Riktigt jävla vidrigt. Usch fy fan!
Citera
2021-01-23, 22:43
Medlem
Vlad är vad jag förstått, en man i 30-års åldern. Dessvärre är han fortfarande en pojke, både i sättet att vara och framför allt tänka. Han förstår helt enkelt inte bättre men bör ta det lilla sunda förnuftet som är kvar och lägga ner sin ”karriär” som youtuber.

I hans senaste video där han skulle förklara sig så kom det så mycket lögner och dåliga ursäkter så man undrar om han själv trodde på vad han sa. För dem som är normalbegåvade så var det genomskinligt att han ljög och bara försökte rädda sitt skinn.
Citera
2021-01-23, 22:51
Medlem
cokehyenas avatar
Herregud.

Utan ens att ha kollat på klippet så fattar ju även jag att Vlad Reiser betett sig som en jubelidiot. Han är verksam i skärningspunkten mellan Youtube-kändisskap och riktigt kändisskap. Deltog i Melodifestivalen 2019 t.ex. Främst poppis hos den yngre publiken.

Att som ungdomskändis (och därmed förebild) betygsätta minderåriga tjejers sexuella anständighet är inte ett genidrag.

Sen är jag nyfiken på hur fan det står till med mångas självförtroende här inne. Man kan tycka vad man vill om hur ens dotter eller lillasyster klär sig. Kommer det någon jävla nisse och säger "Ey mannen, din lillasyster klär sig inte halal" är en naturlig reaktion att bemöta detta påstående med intensiv ilska. Har man däremot dåligt självförtroende så lyssnar man till orden och vänder ilskan mot sin lillasyster.

100% babbebeteende att kalla tjejers klädsel för haram. 100% hobbyblattebeteende att ta det i försvar.
Citera
2021-01-23, 23:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Herregud.

Utan ens att ha kollat på klippet så fattar ju även jag att Vlad Reiser betett sig som en jubelidiot. Han är verksam i skärningspunkten mellan Youtube-kändisskap och riktigt kändisskap. Deltog i Melodifestivalen 2019 t.ex. Främst poppis hos den yngre publiken.

Att som ungdomskändis (och därmed förebild) betygsätta minderåriga tjejers sexuella anständighet är inte ett genidrag.

Sen är jag nyfiken på hur fan det står till med mångas självförtroende här inne. Man kan tycka vad man vill om hur ens dotter eller lillasyster klär sig. Kommer det någon jävla nisse och säger "Ey mannen, din lillasyster klär sig inte halal" är en naturlig reaktion att bemöta detta påstående med intensiv ilska. Har man däremot dåligt självförtroende så lyssnar man till orden och vänder ilskan mot sin lillasyster.

100% babbebeteende att kalla tjejers klädsel för haram. 100% hobbyblattebeteende att ta det i försvar.

Undrar om inte det är du som är lite bakom flötet. Att som enskild man diskutera hur gruppen kvinnor beter sig på nätet är ok. På samma sätt som enskilda kvinnor kan diskutera hur gruppen män beter sig på nätet. Detta är nämligen samhällsfrågor och sådana får man diskutera även om man inte hör till gruppen som diskuteras.

Du har dock ingen rätt att påtala hur din lillasyster klär sig då du inte är hennes vårdnadshavare. Hoppas att din syster sparkade dig på testiklarna och fräste du är inte min farsa. Jävla blatte.
Citera
2021-01-24, 00:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Att som enskild man diskutera hur gruppen kvinnor beter sig på nätet är ok. På samma sätt som enskilda kvinnor kan diskutera hur gruppen män beter sig på nätet.
Du skriver självklarheter ej relaterade till ämnet.
Citat:
Detta är nämligen samhällsfrågor och sådana får man diskutera även om man inte hör till gruppen som diskuteras.
Träffade en tjej vars framtidsplan var att skriva en doktorsavhandling om män- och kvinnors selfies ur en genusperspektiv. Varken hennes påtänkta doktorsavhandling eller detta ämne kvalar in som en relevant samhällsfråga. Men för all del, om tonårstjejers selfies och Tiktok-danser påverkar din bild av samhället så är det väl så.
Citat:
Du har dock ingen rätt att påtala hur din lillasyster klär sig då du inte är hennes vårdnadshavare. Hoppas att din syster sparkade dig på testiklarna och fräste du är inte min farsa. Jävla blatte.
Du förstod inte vad jag skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Undrar om inte det är du som är lite bakom flötet.
Citera
2021-01-24, 00:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Träffade en tjej vars framtidsplan var att skriva en doktorsavhandling om män- och kvinnors selfies ur en genusperspektiv. Varken hennes påtänkta doktorsavhandling eller detta ämne kvalar in som en relevant samhällsfråga. Men för all del, om tonårstjejers selfies och Tiktok-danser påverkar din bild av samhället så är det väl så.

Detta är en mycket bra frågeställning den tjejen hade och kvalar definitivt in som samhällsfråga på alla universitet i västvärlden. Men kanske inte på doktorsnivå. Tjejen du träffade heter med största sannolikhet Lassie som du hittar på i ett delirium.

Tjejer/kvinnor är 50% av samhället och påverkar min bild av samhället, det fick du rätt. Har inte du en lillasyster att trakassera din vidriga människa?

Träffade en tjej. Patetiskt. Bara doktorer får diskutera samhällsfrågor. Teknokratsvin.
Senast redigerad av Blundetto 2021-01-24 kl. 00:18.
Citera
2021-01-24, 00:52
Medlem
Ballcancers avatar
de unga tjejerna som beter sig "så fel" gör ju egentligen bara vad samhället lärt dem att göra.. Du blir antingren osynlig eller knullbar. Unga killar och tjejer lär sig det här alldeles för tidigt. För vi lever i ett samhälle där kvinnor ska vara män till lags genom att vara horan eller madonnan beroende på situation. Hur vi än gör blir vi dömda för det. En kvinna som väljer att vara sexig blir kallad för hora samtidigt som det är just de kvinnorna som män vill se i porr och film osv. Det blir idealet. Ingen missar ju den tydliga signalen. Väljer hon istället att vara en kvinna som inte sminkar sig och inte bär sexiga kläder då får hon skit för det. Kanske hon är en tyst liten mus eller en feminist fitta? De män som sitter och klagar på de här sakerna har själva varit med och skapat det här samhället. Åtminstone bibehåller det genom att inte ta ställning och inse vad det riktiga problemet är. Låt flickor vara ifred. Sexualisera dem inte och låt dem växa upp och hitta sig själva utan vuxenvärldens sjuka syn på saker o ting. Om män bara kunde höja sina röster och göra något åt den här smutsiga kulturen som finns bland så många män då vore samhället tusen ggr bättre. Rannsaka först dig själv och hur samhället ser ut innan du sexualiserar och trakasserar unga tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in