2021-01-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Javisst men det var inte det vi diskuterade
Det var exakt det som jag diskuterade, i vart fall. Längre bak i diskussionen framgår det.
Citera
2021-01-22, 16:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det här är alltså något positivt. Många klarat sig med enbart syrgas. Så man väljer det i första hand, eftersom det ger bättre överlevnad och snabbare återhämtning.
Jo, syrgas (och dropp) är jättebra behandling, men
när du skrev "Det är allmänt känt att man övergått mer och mer till att bara behandla covid med syrgas." uppfattade jag det som att man valt bort någon annan behandling som man tidigare använde sig av.
Det är nog det fetade bara som knorvar till det så att jag inte riktigt förstod vad du menade.

Jag vet inte om det stämmer att man inte gav syrgas tidigare, känner flera som var sjuka i våras som fick syrgas och dropp och mådde bra av det.
Citera
2021-01-22, 16:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Ingen skada skedd.
Vaccinet ok efter den extra kylan

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/flera-regioner-tvingas-stoppa-vaccin-efter-fel-pa-transporter/”
Citera
2021-01-22, 17:00
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skaka på huvudet, det kanske hjälper! Om inte så ser jag inget skäl att "diskutera" med dig. Sorry ...
Var inte ledsen för det, du. Fortsätt i stället på det konstruktiva spår du är inne på genom att hitta på fler egna definitioner. Du är verkligen något på spåren.

Likheterna mellan önationerna skandinaviska halvön, Australien och Nya Zeeland är onekligen slående. Jag vill även lägga till önationen iberiska halvön, då blir mönstret än tydligare.

Edit: Jag kom på att ytterligare en önation, nämligen den Apenninska halvön, vore intressant att kika på inom ramen för den här studien du bedriver.
Senast redigerad av sunessensommar 2021-01-22 kl. 17:05.
Citera
2021-01-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, syrgas (och dropp) är jättebra behandling, men
när du skrev "Det är allmänt känt att man övergått mer och mer till att bara behandla covid med syrgas." uppfattade jag det som att man valt bort någon annan behandling som man tidigare använde sig av.
Det är nog det fetade bara som knorvar till det så att jag inte riktigt förstod vad du menade.

Jag vet inte om det stämmer att man inte gav syrgas tidigare, känner flera som var sjuka i våras som fick syrgas och dropp och mådde bra av det.
Jag uttryckte mig slarvigt.

Idag väntar man längre med att lägga folk i respirator, för patientens bästas skull, var det jag menade.
Citera
2021-01-22, 17:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Finland en ö? Har Ryssarna grävt någon kanal senaste tiden längst gränsen? Har du ingen karta i din bunker?

https://www.sydsvenskan.se/2021-01-22/manga-yngre-med-covid-19-inlagda-pa-skanska-sjukhus-men

Undrar vad de menar med "äldre" - folk över 70 år?
Det behövs ingen kanal, varken ryssar eller finnar är särskilt släpphänta när det gäller in- och utresa. Det är inte många vägar som korsar gränsen, men det är klart man kan försöka smita över gränsen om man inte är så rädd om livet.
Citera
2021-01-22, 17:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag uttryckte mig slarvigt.

Idag väntar man längre med att lägga folk i respirator, för patientens bästas skull, var det jag menade.
Jo, tom. jag har börjat förstå det nu.
Citera
2021-01-22, 17:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Var inte ledsen för det, du. Fortsätt i stället på det konstruktiva spår du är inne på genom att hitta på fler egna definitioner. Du är verkligen något på spåren.

Likheterna mellan önationerna skandinaviska halvön, Australien och Nya Zeeland är onekligen slående. Jag vill även lägga till önationen iberiska halvön, då blir mönstret än tydligare.

Edit: Jag kom på att ytterligare en önation, nämligen den Apenninska halvön, vore intressant att kika på inom ramen för den här studien du bedriver.

Iberiska halvön skulle förstås också ha kunnat kalla sig för en "ö" och kapa alla broar till omvärlden. Men dom hann ju inte det, eftersom Spanien var ett av de första länderna som drabbades.
Citera
2021-01-22, 17:08
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Iberiska halvön skulle förstås också ha kunnat kalla sig för en "ö" och kapa alla broar till omvärlden. Men dom hann ju inte det, eftersom Spanien var ett av de första länderna som drabbades.
Hann de inte? Hur lång tid hade de behövt för att genomföra det uppskattar du?
Citera
2021-01-22, 17:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Var är länken?
Vänligen precisera vilken länk du vill ha.

Citat:
Återkom när du har det till den peer-reviewed slutrapporten.
Vad är en "peer-reviewed slutrapport" ?
Kan du ge exempel på läkemedel där det finns någon sådan?

EMA och övriga läkemedelsmyndigheters godkännande process har ingenting med publicering av artiklar I vetenskapliga tidskrifter att göra.
Detta har jag förklarat för dig tidigare, men du tror uppenbarligen fortfarande att läkemedel granskas av vetenskapliga tidskrifter och att den peer review som då görs ligger till grund för godkännandet.

Peer review är en process där vetenskapliga publikationer läses och granskas av ämnesexperter innan de accepteras för publicering. Sammanfattningsvis kan man säga att det är en form av kvalitetsgranskning som säkrar att den publicerade forskningen håller en hög standard.

Citat:
Inte innan.
Det är inte du som bestämmer när jag postar.
Citera
2021-01-22, 17:19
Medlem
500 pund för att man testas positiv?

https://www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/news/health/covid-payment-500-pounds-positive-selfisolate-b1791015.html%3famp
Citera
2021-01-22, 17:21
Medlem
AstraZeneca melder om forsinkede coronavacciner

Allerede inden vaccine fra AstraZeneca er blevet godkendt i EU, melder producenten om leveranceproblemer.
Medicinalvirksomheden AstraZeneca har meddelt EU, at producenten får problemer med at levere de planlagte doser vaccine mod covid-19.

Det skriver den tyske avis Bild uden nærmere kildeangivelse.

https://www.berlingske.dk/internationalt/medie-astrazeneca-melder-om-forsinkede-coronavacciner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in