2021-01-22, 12:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Så prova igen. De som är konstitutionellt konservativa står på Trumps sida.

Trump har ingen sida alls. För inte så länge sedan var han demokrat och frotterade sig med den demokratiska partitoppen.

Och nu har han lurat av sådana som dig på några miljarder kronor och stuckit med pengarna.
Citera
2021-01-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"panik" för dig - du tror han tänkte på människor som skriker och har panik?
Mer troligt - han tänkte på börskurser, ekonomi. Den typen av panik.
Oavsett - faktiskt. Hur kan du försvara det?

"Bara TRE dagar efter det så hade all flyg stoppats från kina, på trumps order. "
1) Två flygbolag stoppade sina flyg INNAN trump la sin order.
2) USA var inte direkt först, ca 40 andra länder la restriktioner ungefär samtidigt.
3) Alla flyg stoppades inte ens heller...

Vad spelar det för om med "stopp" om 440 000 passagerare släpps in utan test? Ingen karantän?
Sett bilderna där ALLA Kina resenärer klumpades ihop i långa köer ut genom terminalen...

Ett stopp utan vidare hantering, värdelöst.

400 000. Det hade varit sjukt många färre om han varit en ledare som tagit tag i hanteringen direkt, satt upp mål och varit tydligt med att detta var en dödligt smitta.

Nu... "this their new hoax" sa han om Corona i relation till demokraterna....

”I relation till demokraterna”. Du kan väl ta fram citatet i fullo istället för att säga så konstiga saker som ”i relation till demokraterna”.

USA hade val-år 2020. BLM hade 25 miljoner som protesterade. Trump och biden hade rally, och folk va ute och kopulerade. Jag tror inte det hade funnits lagar eller kapacitet att stoppa smittspridningen.

Och jo, en ekonomisk panik är lika dålig som ”folk som skriker”. Du säger ordet: ”oavsett”. Vadå oavsett?
Citera
2021-01-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har ingen sida alls. För inte så länge sedan var han demokrat och frotterade sig med den demokratiska partitoppen.

Och nu har han lurat av sådana som dig på några miljarder kronor och stuckit med pengarna.

Du är cancellad. Förvänta dig inga svar från mig sålänge du derailar tråden.

#cancelled
Citera
2021-01-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"panik" för dig - du tror han tänkte på människor som skriker och har panik?
Mer troligt - han tänkte på börskurser, ekonomi. Den typen av panik.
Oavsett - faktiskt. Hur kan du försvara det?

Innan vi ens kan diskutera det så måste vi komma överens om vad han faktiskt sa. Försökte han mörklägga viruset eller försökte han se till att inte panik spred sig?

Du frågar i Princip hur jag kan försvara att han mörkläggde viruset. Jag håller inte ens med dig där. Hur fan ska vi diskutera vad han sa om vi inte ens kan specificera, och hålla med om vad han sa?

Svara först på om han mörkläggde eller om han ville lugna folket. Det är helt olika saker.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-22 kl. 13:03.
Citera
2021-01-22, 13:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Du är cancellad. Förvänta dig inga svar från mig sålänge du derailar tråden.

#cancelled

Sanningen sticker i ögonen ibland. Då bäst att blunda, tycker du nog.

Varför Trump var motarbetad av i stort sett alla sansade och utbildade människor? För att han så ohämmat spelade på de rasistiska/fascistiska strömningar som finns bland underklassen. Längtan efter en stark ledare och att skylla på invandrarna.

Trump spelade på det. Och nu har han dragit med pengarna och kvar står sådana som du, helt desillusionerade.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2021-01-22 kl. 13:03.
Citera
2021-01-22, 13:07
Medlem
Citat:

Varför Trump var motarbetad av i stort sett alla sansade och utbildade människor? För att han så ohämmat spelade på de rasistiska/fascistiska strömningar som finns bland underklassen. Längtan efter en stark ledare och att skylla på invandrarna.

Trump spelade på det. Och nu har han dragit med pengarna och kvar står sådana som du, helt desillusionerade.

Flashbacks mest förvirrande person kallar andra för desillusionerade.
Citera
2021-01-22, 13:08
Medlem
Jag har avskytt karln sedan "The Apprentice". Mitt intryck är att det är en ointelligent egoistisk skitstövel som gillar att vara elak, ljuger konstant och tror att han är en alfahane. En extremt konservativ psykopatisk narcissist. De gånger jag träffat på liknande personligheter har de varit kriminella affärsmän eller fifflare, sådana som inte vill göra en bra affär utan att blåsa någon för sitt eget nöjes skull. En typ som kan vara bra att ha på sin egen sida om han går att tyglas.

Så jag tror att många hatar honom för att de tidigare har träffat på den typen av personlighet och har dåliga erfarenheter.

Men som politiker har han ju fått en saker gjorda och även en del bra saker, även om jag inte tycker att han är lämplig att vara president. Jag har aldrig röstat vänster för övrigt.
Citera
2021-01-22, 13:12
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Jaha. Du sa konservativa profiler. Powell, Bush, Romney är knappast konservativa. Romney gick och marsherade med BLM.

Så prova igen. De som är konstitutionellt konservativa står på Trumps sida.

Edit: såg att Kasich var med i den listan, samt krigshetsaren Bolton. Du lyckades verkligen hitta alla demokrater i republikansk förklädnad. Det är snarare en bra grej att de inte gillar Trump, hade dessa personer gjort det så hade jag oroat mig.
Ok, Romney är kanske mera åt det liberala hållet, men både Bolton och Bush har väl alltid betraktats som neokonservativa? Vad är din definition av konservativ, Mike Huckabee, Ted Cruz eller Steve Bannon?
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-01-22 kl. 13:15.
Citera
2021-01-22, 13:16
Medlem
Antivalents avatar
Citat:

Du röstade SD 2014 enligt egen utsago. Är det någon slags psykotisk projicering vi bevittnar?
Citera
2021-01-22, 13:30
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Trumps treåriga plan för att avveckla CDC:s pandemic response team.

Misslyckandena i Trump-administrationens strategi började inte när pandemin började. Vart och ett av administrationens fyra budgetförslag sågades redan innan detta för att finansiera trumps tax cuts. Han avvlecklade som bekant hela CDC:s externa team i kina vars specialitet är att tidigt upptäcka pandemier.

Då det företag jag jobbar åt har aktivitet (och en del produktion) i Kina, vet jag "first hand" hur hopplöst det är att få ut någonting av värde från en kinesisk "kollega". Dessa jobbar först och främst åt sitt parti, sitt land, sig själv, och sedan kanske åt dig (i den ordningen). Att Trump insåg att det var meningslöst att satsa pengar på ett antal Obama/Clinton-lojalister, några med kopplingar till den farmaceutiska industrin, plus en hoper kinesiska partifunktionärer har jag 100% förståelse för.

Hur många CDC anställda tror du att det behövs för att ta emot ett samtal från kineniska staten om en nalkande pandemi? 1? 4? 47? Att de skulle ha fått "springa fritt" ute på de kinesiska gatorna för att "leta pandemier" kan du fetglömma. Så fungerar inte Kina!

Det där är ett lysande exempel på "whataboutism". Vill Kina meddela sig med ett land vet dom telefonnumret till samtliga regeringar, och vad skulle det ha för betydelse om ditt land har en totalt tandlös "delegation" på plats. Helt irrelevant för hur sent varningen kom till oss i väst, alltså, och ett bra exempel på smutskastning av Trump.

Citat:
Han beordrade att Obamas pandemic playbook skulle brännas. Han installerade michael caputo på cdc så att forskarna inte skulle ges tillfälle att uttala sig om covid19

Ja Obamas fantastiska "playbook". Det är mycket "När ni vet hur sjukdomen smittar, gör så här..." Eller, "fråga WHO" (som i princip styrs av Kina), eller "Vänta på vetenskapligt understödd fakta...". Dock har jag inte hittat sidan med: Ordna snarast gatufester och folksamlingar i områden med mycket människor som kommer från en bevisad smitthärd. På vilken sida kan man läsa om denna revolutionerande metod??

Det måste vara tryggt att leva i en alternativ verklighet där "om inte om hade varit" så hade livet varit perfekt. Det finns många efterkloka "experter" i ämnet Covid. Vart var alla ni i januari 2020?
En sådan här "playbook" finns självklart i de flesta länder, och fanns även i USA efter att "the high and mighty Obama" hade lämnat över till Trump. Eller ska man betrakta en skrift av Obama som muslimerna ser på Koranen, dvs det är ett brott att ändra en enda stavelse?

Citat:
Trots uppmaningar från CDC, US Department of Health and Human Services (HHS),Homeland security och National Security Council att öka finansieringen under budgetåret 2020-budgeten, föreslog Trump-administrationen en nedskärning på 12 procent till HHS och en nedskärning på 10 procent till CDC.
Redan nu, mitt i en av de värsta folkhälsokriserna och fram till hans avgång så har han[/url] vägrat att
1) utfärda ett national dekret som tillåter den federala regeringen att beordra sjukvårdsutrustning genom privata företag.
2)Han vägrade fram till sin avgång att återställa budgeten för CDC:s smittskyddspårning
budgetförslag 2021 för 1,2 miljoner dollar till CDC och 35 miljoner dollar till Infektionssjukdomar samt rapid response team som är expeter på smittspårning.

Det ovan nämnda är bara de vanliga väl utvalda "sanningarna" där man som duktig agendadrivande skribent lägger ut rökridåer och insinuationer, och inte frågar sig:
Skulle det ha haft någon som helst betydelse på coronapandemin?
Vad gjorde Trump istället?

Har man förresten sett om smittspårning fungerat i ett enda land på jorden (förutom möjligen Sydkorea). Smittspårning brukar "balla ur" efter midre än en vecka och vid fler än ett par hundra fall. I princip undantagslöst. Anledningen är att man inbillar sig att det finns något system som kan användas för att beskriva kaosteori. Det finns det inte!

Jag vill fortfarande ha svar på min fråga:

Vad borde Trump ha gjort då han, som första människan på jorden, fick uppenbarelsen om covids verkliga farlighet?
Citera
2021-01-22, 13:39
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Att Trump drog till med överdrifter må vara en sak, men jag hade personligen hellre haft en brysk president som snackar skit och är osmidig i det sociala spelet än en "slick" president som upprätthåller traditionen av att konstant starta nya lättvindiga krig "because reasons". Liberaler är antingen begåvade med oerhört lågt förstående eller bokstavligt talat jordens avskum, de har tagit över rollen hos de klassiska konservativa krigshökarna, storbolagens stövelslickare, de vurmar för olikheter lokalt men med NIMBY om de har pengar samtidigt som de med gusto stöttar bombandet av bruna människor internationellt. Detta parallellt med att de gråter över flyktingars rättigheter (på alla andra ställen än flytkingarnas egentliga hemländer), har till denna dag inte funnit en enda liberal som är upprörd över Lybien, inte en enda, det säger oerhört om hur skeva de egentlinge är och hur lite empati de egentligen har.
Lybia is ok cause those slick mofos Barry n Hillary they do dat. Typ.

Man undrar vad de egentligen går på.
Trump må vara skräp, men idioten bröt åtminstone krigstraditionen,
det måste man ge honom och det är inte en liten sak att ge.
Jag ogillar mannen men det höjer honom något enormt i mina ögon då jag inte misstar hur stort det egentligen är.
Mycket talar än så länge för att Joe inte kommer att göra något bättre än att utöka storebrors kontroll över den våra rättigheter, mina förväntningar är i botten redan.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2021-01-22 kl. 13:44.
Citera
2021-01-22, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Då det företag jag jobbar åt har aktivitet (och en del produktion) i Kina, vet jag "first hand" hur hopplöst det är att få ut någonting av värde från en kinesisk "kollega". Dessa jobbar först och främst åt sitt parti, sitt land, sig själv, och sedan kanske åt dig (i den ordningen). Att Trump insåg att det var meningslöst att satsa pengar på ett antal Obama/Clinton-lojalister, några med kopplingar till den farmaceutiska industrin, plus en hoper kinesiska partifunktionärer har jag 100% förståelse för.

Hur många CDC anställda tror du att det behövs för att ta emot ett samtal från kineniska staten om en nalkande pandemi? 1? 4? 47? Att de skulle ha fått "springa fritt" ute på de kinesiska gatorna för att "leta pandemier" kan du fetglömma. Så fungerar inte Kina!

Det där är ett lysande exempel på "whataboutism". Vill Kina meddela sig med ett land vet dom telefonnumret till samtliga regeringar, och vad skulle det ha för betydelse om ditt land har en totalt tandlös "delegation" på plats. Helt irrelevant för hur sent varningen kom till oss i väst, alltså, och ett bra exempel på smutskastning av Trump.

Ja Obamas fantastiska "playbook". Det är mycket "När ni vet hur sjukdomen smittar, gör så här..." Eller, "fråga WHO" (som i princip styrs av Kina), eller "Vänta på vetenskapligt understödd fakta...". Dock har jag inte hittat sidan med: Ordna snarast gatufester och folksamlingar i områden med mycket människor som kommer från en bevisad smitthärd. På vilken sida kan man läsa om denna revolutionerande metod??

Det måste vara tryggt att leva i en alternativ verklighet där "om inte om hade varit" så hade livet varit perfekt. Det finns många efterkloka "experter" i ämnet Covid. Vart var alla ni i januari 2020?
En sådan här "playbook" finns självklart i de flesta länder, och fanns även i USA efter att "the high and mighty Obama" hade lämnat över till Trump. Eller ska man betrakta en skrift av Obama som muslimerna ser på Koranen, dvs det är ett brott att ändra en enda stavelse?

Det ovan nämnda är bara de vanliga väl utvalda "sanningarna" där man som duktig agendadrivande skribent lägger ut rökridåer och insinuationer, och inte frågar sig:
Skulle det ha haft någon som helst betydelse på coronapandemin?
Vad gjorde Trump istället?

Har man förresten sett om smittspårning fungerat i ett enda land på jorden (förutom möjligen Sydkorea). Smittspårning brukar "balla ur" efter midre än en vecka och vid fler än ett par hundra fall. I princip undantagslöst. Anledningen är att man inbillar sig att det finns något system som kan användas för att beskriva kaosteori. Det finns det inte!

Jag vill fortfarande ha svar på min fråga:

Vad borde Trump ha gjort då han, som första människan på jorden, fick uppenbarelsen om covids verkliga farlighet?

De 20 anställda var amerikaner som fritt får färdas i Kina och jaga pathogener.
Mot att de utbyter info med Kina.
Vill inte göra dig besviken nu men jag ska medge flera saker..

i all ärlighet så är jag uttråkad.
Jag ska medge att jag inte läst hela detta inlägg eller dina tidigare, och att jag medvetet ignorerar dig.
Det är inte särskilt kul att diskutera med en person som jag. Hellre än att du fortsätter bli frustrerad så önskar jag dig lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in