2021-01-21, 18:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är från Västra Frölunda där nekar man in i absurdium ( enligt han själv när han körde minst 146 på 110 väg). Så det var en sprillans ny demobil också. Lär dröja innan han får låna någon ny även om det var rävens fel såklart.
Rävens fel? Det tror jag inte ett dugg på.
Kollar man smhi:s radarbild för lunchtid i dag så var det Kraftigt 4 - Mycket kraftigt 10 nederbörd innan Ulricehamn vid lunchtid i dag och bara en par plusgrader.
Snö eller regn eller snöblandat regn vet jag inte, men kall vägbana var det definitivt.

Men i vilket fall som helst så ligger man inte i påstådda 110 km/tim när det vräker ner så.
Vattenplaning är trolig eller sladd pga halka. Att se en räv med den nederbörden går knappast.
Att bilen följde vajern i 200-300 meter tyder på mycket högre hastighet än 110.

Sen påstår han att han har sett räven i 1 minut som rörde sig fram och tillbaka på vägbanan.
I en fart av 110 km/tim Glöm det!

Från insta
Innan Ulricehamn kom en räv av alla meningslös djur utsteppandes på vägbanan och vips va han rakt framför mig men bestämde sig att ta sig tillbaka där han kom ifrån, detta var en kroppsfint från rävens sida för han fortsatte rakt över vägbanan... Allt detta upplever jag som ungefär en minut och rävens velande fick mig att få beslutsångest så ratten hade gått några varv och bilen sladdade våldsamt och hage börjat skutta då jag bestämde mig att mittfållan mellan motorvägen var alternativet rävjäveln såg jag i ögonvrån glatt skuttandes vidare på andra sidan vägbanan medans jag gjorde allt för att häva farten i gruset och leran intill vägräcket med den där vajern som som jag alltid varit skeptisk till.
https://www.instagram.com/p/CKTrREhnkCc/

Sjöberg i trafikolycka: ”Flög in i mitträcket”
Publicerad 21 jan 2021
"Sjöbergs bil åkte rakt in i vajern i mitträcket. På Instagram beskriver han hur han blev åkande ”som på nån jävla linbana där det slog upp meterslågor över bilen”.

– Jag kom in mot det i en rak vinkel och borde väl ha slungats ut i vägen igen, men vajern tog emot mig på ett behagligt sätt. Den tog upp smällen så att jag bara fortsatte längs vajern. Jag trodde väl att jag hängde med i sex-sju meter men killen i bilen bakom som stannade sa att det nog var 200-300 meter. Det gick snabbt."
https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/just-nu-sjoberg-i-olycka-slog-upp-lagor-over-bilen/
Citera
2021-01-21, 18:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det var en dålig lögn av Patrik.

Från Expressens stillbild från filmen ser man tydligt att han har filmat själv. Såvida inte personen som filmade låg på hans knä.

Dumt att plocka bort videon från insta efter att man krockat. Gjorde inte Anna Book nåt liknande för nåt år sedan?

Ja självklart har han filmat själv. Men varför? Berätta gärna mer om Anna Books krock. Vill veta mer.
Citera
2021-01-21, 18:42
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är från Västra Frölunda där nekar man in i absurdium ( enligt han själv när han körde minst 146 på 110 väg). Så det var en sprillans ny demobil också. Lär dröja innan han får låna någon ny även om det var rävens fel såklart.

Försäkringsbolaget kommer nog granska detta vidare gissar jag? Undrar om de inte vill ha in lite bevis osv.
Jag har svårt att tro att de gärna bara pröjsar för en ny bil sådär utan utredning när det hela låter så osannolikt
Citera
2021-01-21, 18:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Rävens fel? Det tror jag inte ett dugg på.
Kollar man smhi:s radarbild för lunchtid i dag så var det Kraftigt 4 - Mycket kraftigt 10 nederbörd innan Ulricehamn vid lunchtid i dag och bara en par plusgrader.
Snö eller regn eller snöblandat regn vet jag inte, men kall vägbana var det definitivt.

Men i vilket fall som helst så ligger man inte i påstådda 110 km/tim när det vräker ner så.
Vattenplaning är trolig eller sladd pga halka. Att se en räv med den nederbörden går knappast.
Att bilen följde vajern i 200-300 meter tyder på mycket högre hastighet än 110.

Sen påstår han att han har sett räven i 1 minut som rörde sig fram och tillbaka på vägbanan.
I en fart av 110 km/tim Glöm det!

Från insta
Innan Ulricehamn kom en räv av alla meningslös djur utsteppandes på vägbanan och vips va han rakt framför mig men bestämde sig att ta sig tillbaka där han kom ifrån, detta var en kroppsfint från rävens sida för han fortsatte rakt över vägbanan... Allt detta upplever jag som ungefär en minut och rävens velande fick mig att få beslutsångest så ratten hade gått några varv och bilen sladdade våldsamt och hage börjat skutta då jag bestämde mig att mittfållan mellan motorvägen var alternativet rävjäveln såg jag i ögonvrån glatt skuttandes vidare på andra sidan vägbanan medans jag gjorde allt för att häva farten i gruset och leran intill vägräcket med den där vajern som som jag alltid varit skeptisk till.
https://www.instagram.com/p/CKTrREhnkCc/

Sjöberg i trafikolycka: ”Flög in i mitträcket”
Publicerad 21 jan 2021
"Sjöbergs bil åkte rakt in i vajern i mitträcket. På Instagram beskriver han hur han blev åkande ”som på nån jävla linbana där det slog upp meterslågor över bilen”.

– Jag kom in mot det i en rak vinkel och borde väl ha slungats ut i vägen igen, men vajern tog emot mig på ett behagligt sätt. Den tog upp smällen så att jag bara fortsatte längs vajern. Jag trodde väl att jag hängde med i sex-sju meter men killen i bilen bakom som stannade sa att det nog var 200-300 meter. Det gick snabbt."
https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/just-nu-sjoberg-i-olycka-slog-upp-lagor-over-bilen/

Haha, det fanns ingen räv överhuvudtaget. Han vill bara skylla på ett oskyldigt påhittat djur som han mycket väl vet varken existerar eller därför kan hittas, än mindre förhöras av polis!

Man kan ju hoppas att någon annan bil har haft kamera i bilen och filmat hela förloppet. Där lär ju i så fall tydligt synas att där inte är någon räv överhuvudtaget. Med lite tur kanske man t.o.m kan se honom filma för fullt där.

Sedan kan det ju inte vara så svårt att kolla tidsstämpel på videoinspelningen som han gjorde, samt krocken, och jämföra! Om det hände ungefär samtidigt, så är det bevisat att han inte har haft någon annan i bilen som han påstår sig ha lämnat innan han körde vidare för att kvadda biljävel.
Citera
2021-01-21, 18:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Om någon kan få fram den där jäkla videofilmen så kan vi ju kanske kolla tidsstämpel osv.
Citera
2021-01-21, 18:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Haha, det fanns ingen räv överhuvudtaget. Han vill bara skylla på ett oskyldigt påhittat djur som han mycket väl vet varken existerar eller därför kan hittas, än mindre förhöras av polis!

Man kan ju hoppas att någon annan bil har haft kamera i bilen och filmat hela förloppet. Där lär ju i så fall tydligt synas att där inte är någon räv överhuvudtaget. Med lite tur kanske man t.o.m kan se honom filma för fullt där.

Sedan kan det ju inte vara så svårt att kolla tidsstämpel på videoinspelningen som han gjorde, samt krocken, och jämföra! Om det hände ungefär samtidigt, så är det bevisat att han inte har haft någon annan i bilen som han påstår sig ha lämnat innan han körde vidare för att kvadda biljävel.
Nej självklart fanns det ingen räv.
Bilden från filmen finns på Aftonbladet och inte Expressen.
Den filmen är tagen tidigare på dagen, tidsstämplad på hans GPS till kl 10.19.
Olyckan hände vid lunchtid.

Men undrar vad han ligger i för hastighet när varvräknaren ligger på drygt 4... och han ligger i omkörningsfil på motorvägen.
Patrik har raderat filmerna från sitt insta men den här bilden som Aftonbladet har säger ju en hel del. Han körde fort då kl 10.19 och knappast långsammare när han kvaddade bilen.
Att åka 300 meter efter ett vajerräcke säger en hel del.

Sjöberg i olycka – bilen kvaddades
Publicerad 21 jan kl 15.14

Sjöberg i olycka – bilen kvaddades
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/dlLJ4o/sjoberg-i-olycka--bilen-kvaddades
Citera
2021-01-21, 19:07
Medlem
JerryCottons avatar
Vad var det för bil han kvaddade, märke, modell?
Citera
2021-01-21, 19:13
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej självklart fanns det ingen räv.
Bilden från filmen finns på Aftonbladet och inte Expressen.
Den filmen är tagen tidigare på dagen, tidsstämplad på hans GPS till kl 10.19.
Olyckan hände vid lunchtid.

Såg det sen, att det kom med på bild. Likaså var han befinner sig på kartan och att där är 100 km/h hastighetsgräns.

Synd ingen har sparat filmen? För där hade man säkert sett farten också. Men runt 4000 varv borde väl betyda runt 150-160km/h tycker man, om han ligger i 5:an eller 6:an. Förmodligen 6 växlad.
Citera
2021-01-21, 19:20
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja självklart har han filmat själv. Men varför? Berätta gärna mer om Anna Books krock. Vill veta mer.

Jag skrev aldrig att Anna Book krockade.

Däremot om jag inte minns jag helt fel så filmade hon sig själv samtidigt som hon körde bil och la upp det på sociala medier. Det blev ett jäkla ramaskri om detta för något år sedan.
Citera
2021-01-21, 19:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Såg det sen, att det kom med på bild. Likaså var han befinner sig på kartan och att där är 100 km/h hastighetsgräns.

Synd ingen har sparat filmen? För där hade man säkert sett farten också. Men runt 4000 varv borde väl betyda runt 150-160km/h tycker man, om han ligger i 5:an eller 6:an. Förmodligen 6 växlad.
En modern bil behöver upp i en hög hastighet för att komma över 4000 varv speciellt när man inte behöver accelerera speciellt mycket i omkörningsfil på en motorväg.

Kan någon klura ut var han är? Kartan på hans GPS är för otydlig.
Man ser något som är bropelare på bilden.
Var finns såna i Göteborg om han nu var där kl 10.19?
Citera
2021-01-21, 19:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag skrev aldrig att Anna Book krockade.

Däremot om jag inte minns jag helt fel så filmade hon sig själv samtidigt som hon körde bil och la upp det på sociala medier. Det blev ett jäkla ramaskri om detta för något år sedan.

"Dumt att plocka bort videon från insta efter att man krockat. Gjorde inte Anna Book nåt liknande för nåt år sedan?"

I så fall anhåller jag dig strängt för syftningsfel. Men ok, du skriver "något liknande", det tolkar jag som i alla fall en olycka medan man filmat i bilen. Den enda krock jag minns är att hon krockade med kundvagn på Ica och stukade ett finger. Tyvärr filmade hon inte det. Men jag ska kolla om jag kan hitta något om att filma i bilen med henne.

Edit... Det gick fort. Hon hade kört "live" på mobilen medan hon körde. Inget hände, men många av hennes "fans" lackade på det och roligare än så blev det inte.
Senast redigerad av Magictrix 2021-01-21 kl. 19:32.
Citera
2021-01-21, 19:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Försäkringsbolaget kommer nog granska detta vidare gissar jag? Undrar om de inte vill ha in lite bevis osv.
Jag har svårt att tro att de gärna bara pröjsar för en ny bil sådär utan utredning när det hela låter så osannolikt

Ja det är ingen liten slant om bilen är totalkvaddad. Vi har ju lite bevis med tanke på filmerna att det nog inte gick lagligt till gällande både fart som att han alltså använder mobilen under körning. Återstår att se om han lyckas komma ur detta. Tror inte det räcker med att det fanns en person i bilen just då som filmade. Var det ens ok att köra hela vägen mellan Stockholm och Göteborg med en demobil ens? Ja det kommer nog bli utredning.

Utöver detta med räven som låter extremt osannolikt om han ens bara kört i 90. Det är ett par sekunder det i så fall se bara en liten punkt som är räven. Inte redogörelser hur denna betett sig med att finta och hålla på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in