Citat:
Rävens fel? Det tror jag inte ett dugg på.Kollar man smhi:s radarbild för lunchtid i dag så var det Kraftigt 4 - Mycket kraftigt 10 nederbörd innan Ulricehamn vid lunchtid i dag och bara en par plusgrader.
Snö eller regn eller snöblandat regn vet jag inte, men kall vägbana var det definitivt.
Men i vilket fall som helst så ligger man inte i påstådda 110 km/tim när det vräker ner så.
Vattenplaning är trolig eller sladd pga halka. Att se en räv med den nederbörden går knappast.
Att bilen följde vajern i 200-300 meter tyder på mycket högre hastighet än 110.
Sen påstår han att han har sett räven i 1 minut som rörde sig fram och tillbaka på vägbanan.
I en fart av 110 km/tim
Glöm det!Från insta
Innan Ulricehamn kom en räv av alla meningslös djur utsteppandes på vägbanan och vips va han rakt framför mig men bestämde sig att ta sig tillbaka där han kom ifrån, detta var en kroppsfint från rävens sida för han fortsatte rakt över vägbanan... Allt detta upplever jag som ungefär en minut och rävens velande fick mig att få beslutsångest så ratten hade gått några varv och bilen sladdade våldsamt och hage börjat skutta då jag bestämde mig att mittfållan mellan motorvägen var alternativet rävjäveln såg jag i ögonvrån glatt skuttandes vidare på andra sidan vägbanan medans jag gjorde allt för att häva farten i gruset och leran intill vägräcket med den där vajern som som jag alltid varit skeptisk till.
https://www.instagram.com/p/CKTrREhnkCc/
Sjöberg i trafikolycka: ”Flög in i mitträcket”
Publicerad 21 jan 2021
"Sjöbergs bil åkte rakt in i vajern i mitträcket. På Instagram beskriver han hur han blev åkande ”som på nån jävla linbana där det slog upp meterslågor över bilen”.
– Jag kom in mot det i en rak vinkel och borde väl ha slungats ut i vägen igen, men vajern tog emot mig på ett behagligt sätt. Den tog upp smällen så att jag bara fortsatte längs vajern. Jag trodde väl att jag hängde med i sex-sju meter men killen i bilen bakom som stannade sa att det nog var 200-300 meter. Det gick snabbt."
https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/just-nu-sjoberg-i-olycka-slog-upp-lagor-over-bilen/