2021-01-21, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du menar pga. åldersskillnaden? Du fick det att låta som att det är aldrig okej att kommentera om någon är snygg eller ej, vilket givetvis är helt befängt.

Sen tror jag du har missförstått videon. Han kommenterar inte hur snygga tjejerna är, utan hur pass sexuella de är i deras klipp på en skala 1 till 10, där 1 är något som skulle kunna ses av tjejens pappa och 10 mer liknar en strippklubb.

Vad betyder detta ens?
Du har inte fattat att det är just det som är problemet.
Citera
2021-01-21, 16:24
Bannlyst
I vilket annat land som helst så skulle ingen brytt sig om hans video.
Han kommenterar unga tjejer som dansar på TikTok, ja gillar man inte det han gör, sluta följa honom.
Vi har större och viktigare problem än vad nån idiot sagt om dansande tjejer på TikTok på youtube.

Tiktok verkar ju vara en dröm för pedofiler, så stäng ner skiten.
Citera
2021-01-21, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Mitt behov handlar om att försvara principer och att gå emot mobbing helt oavsett könet på den som drabbas. Allt annat vore sexistiskt.

Kvinnokroppen är sexuell det kan du inte ändra på.
Det var tonåringar med kvinnokroppar på filmerna.
Ingen var vad jag såg under 15 då lagen ser kvinnor som sexuella varelser.

Menar du att lagen är sjuk?
Detta är ju lögn -- hade du den hållningen så hade du INTE försvarat Vlads påhopp på flickorna.
Citera
2021-01-21, 16:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
I vilket annat land som helst så skulle ingen brytt sig om hans video.
Han kommenterar unga tjejer som dansar på TikTok, ja gillar man inte det han gör, sluta följa honom.
Vi har större och viktigare problem än vad nån idiot sagt om dansande tjejer på TikTok på youtube.

Tiktok verkar ju vara en dröm för pedofiler, så stäng ner skiten.
Det Vlad gör är en del av det större problemet för flickor och kvinnor.
Citera
2021-01-21, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror Vlad just upptäckte att det inte fungerar så.

Jo, det fungerar så. Att det sen finns ett överflöd av lättkränkta människor idag, speciellt på internet, är kanske något som han borde ha räknat ut. Upp till honom om han vill ta åt sig av kritiken eller inte.
Citera
2021-01-21, 16:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Förklara rent konkret på vilket sätt jag är manshatare och sparkar på män? Och vem fan är det som ligger? Kan du berätta vem det är som "ligger ner"? Ge ett enda exempel. Du visar tydligt att du tycker att det är helt rimligt att småtjejer ska kunna objektiferas av en vuxen man? På riktigt? Vad är du för människa egentligen? Det här handlar om att kvinnor har rätt till sin egen kropp och inte ska bedömas och få sitt människovärde bedömt utifrån hur de ser ut? Vill du tillbaka till den tiden då kvinnor inte hade rösträtt? Då kvinnor var förpassade till hemmet och inte kunde skilja sig? Då det var lagligt att våldta inom äktenskapet?

Varför är du så svagbegåvad att du placerar din text fel?

1 Din retorik är hatisk och onyanserad och riktas mot vloggaren i synnerhet och män i allmänhet.
2 Manliga oskulder ligger ned, att ge sig på dem är bara ondskefullt och har inget med ämnet att göra se 1.
3 De är alla lovliga. Det är svårt att inte objektifiera människor som beter sig som ett objekt. Det finns inget i de här filmerna som visar en personlighet drömmar eller vardagsliv. De visar endast upp könsattribut. Då är det inte konstigt att åskådaren ser könsattribut. Du förväntar dig att åskådaren ska vad? Blunda? Sticka ut ögonen?
Hålla käft för att den är man?
4 befängt och som jag sa du är en papegoja som upprepar slagord som inte är applicerbart på sammanhanget.
De har rätt till sina kroppar ingen har rört dem eller hindrat dem så vad går du igång om egentligen
Menar du att ingen ska få ha en åsikt som går emot det feministfascistiska narrativet?
För det är så det ser ut.
5 Folk har rätt att få ha prefernser. De har också rätt att vara bekymrade över samhällsutvecklingen
6 Dina sista kommentarer ser ut som ett psykbryt. Håll dig till ämnet.
Senast redigerad av Gertrud1 2021-01-21 kl. 16:33.
Citera
2021-01-21, 16:30
Bannlyst
Citat:
Det Vlad gör är en del av det större problemet för flickor och kvinnor.

Ja, det var inte så bra gjort och nu har han bett om ursäkt och insett att det var fel, vad mer begär folk?
Idioter kommer alltid finnas och killar kommer alltid bedöma tjejers kroppar.
Jag gör det hela tiden, även killars kroppar, men jag spelar inte in det och lägger upp på nätet.
Citera
2021-01-21, 16:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Detta är ju lögn -- hade du den hållningen så hade du INTE försvarat Vlads påhopp på flickorna.
Kritik är inte ett påhopp.
Särskilt inte när diskussionen berör ett fenomen.
Du verkar ha svårt att hålla isär saker.
Du har givetvis rätt till din skeva subjektiva upplevelse men du har inget tolkningsföreträde här.
Dina hjärnspöken avgör inte vad som är sant och inte.

Filmen finns och därmed Vlads ord. Tar man av sig känsloglasögonen så hör man vad människan säger istället för att associera fritt.
Citera
2021-01-21, 16:38
Medlem
Houslers avatar
Du babblar om personangrepp men kallar mig svagbegåvad.

1. Den är inte hatisk utan fullständigt rimlig med tanke på allt som flickor och kvinnor har fått stå ut med och står ut med på grund av män.

2. Sex är inte en mänsklig rättighet. Du kan aldrig äga rätten till en annan människas kropp, aldrig någonsin.

3. Det finns en anledning till att minderåriga inte har rösträtt, får köra bil eller köpa alkohol. Sex får de ha, detta betyder dock inte att vuxna män ska ha några sexuella rättigheter till dem. Låt för fan barn vara barn. Låt vuxna män ta sitt jävla absvar. Som sagt, kan man inte hålla pitten i styr hur fan är det rimligt att man åtnjuter samhällsrättigheter?

Har ärligt talat inte mer att säga dig. Du verkar vara en sorglig typ som kryper för äckelmän.

QUOTE=Gertrud1|74398791]Varför är du så svagbegåvad att du placerar din text fel?

1 Din retorik är hatisk och onyanserad och riktas mot vloggaren i synnerhet och män i allmänhet.
2 Manliga oskulder ligger ned, att ge sig på dem är bara ondskefullt och har inget med ämnet att göra se 1.
3 De är alla lovliga. Det är svårt att inte objektifiera mönniskor spm beter sig som ett objekt. Det finns inget i de här filmerna som visar en personlighet drömmar eller vardagsliv. De visar endast upp könsattribut. Då är det inte konstigt att åskådaren ser könsattribut. Du förväntar dig att åskådaren ska vad? Blunda? Sticka ut ögonen?
Hålla käft för att den är man?
4 befängt och som jag sa du är en papegoja som upprepar slagord som inte är applicerbart på sammanhanget.
De har rätt till sina kroppar ingen har rört dem eller hindrat dem så vad går du igång om egentligen
Menar du att ingen ska få ga en åsikt som går emot det feminisyfascistiska narrativet?
För det är så det ser ut.
5 Folk har rätt att få ha prefernser. De har också rätt att vara bekymrade över samhällsutvecklingen
6 Dina sista kommentarer ser ut som ett psykbryt. Håll dig till ämnet.[/quote]
Citera
2021-01-21, 16:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ja, det var inte så bra gjort och nu har han bett om ursäkt och insett att det var fel, vad mer begär folk?
Jag uppfattar Vlad som ärlig i sin ursäkt och tror han lärt sig av sitt misstag. Min kritik i tråden är inte riktad mot Vlad, utan mot dem som försvarar sexualisering och objektifiering av barn.

Citat:
Idioter kommer alltid finnas och killar kommer alltid bedöma tjejers kroppar.
Jag gör det hela tiden, även killars kroppar, men jag spelar inte in det och lägger upp på nätet.
Jag tror alla inför sig själva gör bedömningar av människors utseende och beteende - skillnaden är ju att göra det privat jämfört med att göra det publikt och/eller att trycka sina åsikter på personen det gäller.
Citera
2021-01-21, 16:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kritik är inte ett påhopp.
Särskilt inte när diskussionen berör ett fenomen.
Du verkar ha svårt att hålla isär saker.
Du har givetvis rätt till din skeva subjektiva upplevelse men du har inget tolkningsföreträde här.
Dina hjärnspöken avgör inte vad som är sant och inte.

Filmen finns och därmed Vlads ord. Tar man av sig känsloglasögonen så hör man vad människan säger istället för att associera fritt.
Vlad har tagit bort den för länge sedan. Den film som finns är där har säger att han gjort fel och ber om ursäkt.

https://www.youtube.com/watch?v=G9iZ95SDCqg&ab_channel=VladReiser
Citera
2021-01-21, 16:42
Avslutad
Citat:
Du har inte fattat att det är just det som är problemet.

Jag förstår helt ärligt inte problemet. Vill någon kommentera hur unga tjejer sexualiserar sig själva genom att t.ex. bära hotpants och ligga i sängen och sära på benen så kan man göra det, vad är problemet?

Jag har inga problem med båda företeelserna egentligen. Vill man som ung tjej visa upp sin kropp för allmän beskådan så kan man göra det. Jag menar, det är ju så porr fungerar. Jag är inte emot porr. Varken mjuk eller hård sådan. Dock borde man vara tillräckligt gammal när man sysslar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in