Citat:
Ursprungligen postat av
Hamleys
De där priserna är mycket försiktigt satta. Min gissning är betydligt mer.
Det är dom i någon mån. Det är mycket svårt att säga exempelvis vad en Ferrari 250 är värd (om det är en TDF är det naturligtvis lättare, d.v.s. S K I T M Y C K E T) eftersom det beror på modell, karossbyggare (i vissa fall) skick, proviens m.m. mer som en antikvitet än en "vanlig" dyr bil. En del är säkert skräpigare än vad man kan tro och annat mer värt. Jag landar, med ett blött finger i luften, på att 200 miljoner som safe, 300-400 inte omöjligt, 500 miljoner är nog i dagsläget väl högt om det inte finns stora mängder typ f1 bilar som inte är reggade.
Den dagen hans arvingar ska sälja kan priserna ha gått hus som helst, gamla racingbilar var en gång i tiden mer eller mindre värdelösa och sekelskiftsbilar värdefulla, när generationen som hade levt med Brass Cars i sin ungdom dog dog också värdet på bilarna. Något liknande är väl att förvänta med dussin-muskelbilar i amerikat och här, 80-90 talare kommer att sticka uppåt eftersom dom (vi i mitt fall) som var såååå sugna på dom i ungdomen nu börjat tjäna pengar på bred front och kommer så göra en 20 år till. Dom riktiga rariteterna i Ajes samling, typ 540 K, kommer nog att fortsätta uppåt men resten av samlingen, vem vet.