2021-01-21, 01:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Vlad släppte en video på förmiddagen och efter ha fått massvis med kritik både från sina egna fans och influencers har han nu tagit bort videon.

Som tur har någon sparat själva Youtube- klippet och den finns att se.

https://www.youtube.com/watch?v=Ic5WW6wZsIk

HUR FAN TÄNKER HAN?
Som en pappa.
Han sitter ju inte där och dräglar. Han säger att det är fel eftersom de är så unga.

Egentligen en bra diskussion där en man sätter ned foten med ett omsorgsperspektiv. Ger mig fan på att det var kvinnor som trakasserade honom.
Har inte sett hela videon. Gjorde stickprov här och där.
Senast redigerad av Gertrud1 2021-01-21 kl. 01:10.
Citera
2021-01-21, 01:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Svag comeback. Du förstod mycket väl vad jag skrev, men tyvärr är det så att sanningen ofta svider. Faktum är att äldre kvinnor alltsomoftast är väldigt dåliga på att analysera och yttra sig om yngre tjejers sexualliv, då deras objektivitet grumlas av sexuell avundsjuka. Det är därför du och andra i tråden så ondgör er över att tjejer kan ha ett sexliv. Du vill bara att detta ska va lite oskyldig dans som ni höll på med på 50-talet, typ.

Vlad "sexualiserade" ingen. Tvärtom. Han kommenterade och kritiserade ett nutida fenomen, där unga tjejer försöker testa hur långt deras sexuella attraktivitet sträcker sig. Han gjorde klart att han ingalunda är attraherad av det där. På det sättet skickar han en viktig signal.
Det var bara svammel du hade med andra ord .. ok.
Citera
2021-01-21, 01:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Den här YouTubern är knappast ensam i Sverige om att ha såna här stenålder mentalitet och syn på saker.

Det är bara öppna ögonen, kolla inte långt bort utan börja med titta igenom i den här tråden och även på Flashback och alla andra plattformar hur svenska män sitter och håller med han youtubern dessutom kallar dessa tjejer för horor eller som nån skrev ”12 åringar ska inte hora sig på nätet”. Även sett vid flera tillfällen på tiktok kommentarer skriver svenska killar till andra tjejer som visar lite urringat såsom ”Gud ge mig aldrig en dotter” eller ”Era föräldrar måste vara stolta över er”.

Det är exakt samma svenska killar som beklagar sig för hur massinvandringen påverkat svensk samhälle hit och dit, eller beklagar sig vart sverige är på väg med dessa våldtäkter så är det exakt samma killar som skriver och har såna åsikter. Oftast är de också incels.

Samma killar som sitter och snackar skit om hur invandrare beter sig eller allt skit ni skriver i trådarna om vad invandrare tar med sig till Sverige är det ni också som har samma mentalitet som dem. Ni är inte ett dugg bättre.

För Sveriges skull hade ni stenålders invandrare tillsammans med svenska män kunnat lämna och bosätta era i Mellanöstern för det är där era åsikter och syn tillhör.

Dubbelmoralen går inte beskriva.
Kan du försöka formulera en sammanhängande tanke om vad du menar med stenåldersmentalitet.

Skulle du vilja att din icke lovliga dotter i oförstånd kåtade upp sliskiga gubbar på nätet?
Senast redigerad av Gertrud1 2021-01-21 kl. 01:11.
Citera
2021-01-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet om att han själv kastar av sig kläderna va?

Jag har allvarligt talat inte bra koll alls på honom för övrigt. Har sett någon avklädd bild som jag uppfattat som oseriös. Men han kanske vill uppmana män att slänga av sig sina kläder och be kvinnor sluta sexualisera
Citera
2021-01-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som en pappa.
Han sitter ju inte där och dräglar. Han säger att det är fel eftersom de är så unga.

Egentligen en bra diskussion där en man sätter ned foten med ett osorgsperspektiv. Ger mig fan på att det var kvinnor som trakasserade honom.

Exakt.
Citera
2021-01-21, 01:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag fattar från inläggen att det sitter en hel drös med unga män här inne som inte har hunnit förlorat oskulden än.

Jag sexualiserade mig ganska duktigt som ung tonåring med magtröjor, kjolar och hot pants, men det var absolut inte för att jag önskade uppmärksamhet av vuxna män närmare 30, utan pojkarna i min egen ålder. Det var spännande, utvecklande, en process som jag tror att många tonåringar går igenom. De som missar den här fasen kan nog inte relatera eller förstå. Det var fester, hångel, fummel, en jävla massa kråmande och det enda som fattades var sociala medier.

Flickorna i klippen gör det många flickor i den åldern alltid har gjort, det har bara inte gjorts i den formen det gör idag och därför inte uppmärksammats på samma sätt.

Nu till Vlad. Det är ju ingen hemlighet att män närmare 30 och över suktar efter alldeles för unga tjejer. Det är dock skitäckligt och jävligt omoget, det är idiotiskt att skylta med det som Vlad gör för han målar upp sig själv som ett jävla peddo inför hela Sverige. Pinsamt. Lågt. Peddigt
Jag är av med oskulden och vuxen kvinna.
Jag kan se skillnad på en upphetsad man och en man som reagerar för att det är tabu.

När du hetsade upp dina klasskamrater hur gjorde du för att hindra äldre att titta?

Vi är nu biologiska varelser vars enda uppgift är att föra våra gener vidare.
Yngre kvinnor är friskare och starkare och ett bättre kärl för det än tanter som jag själv. Det är därför naturligt för män att dras till det som verkar fertilt.
Vad de unga flickorna gör är att skicka signaler till alla män i hela världen.
Jag är ett bra kärl för dina spermier.
Hon kommer dra till sig män som söker just det.

Det är till nackdel för henne själv. Så små barn har inget konsekvenstänk. De vet inte hur män fungerar. De vet inte hur världen fungerar.
Citera
2021-01-21, 01:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det var bara svammel du hade med andra ord .. ok.
Det var det väl inte
Citera
2021-01-21, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som en pappa.

Egentligen en bra diskussion där en man sätter ned foten med ett osorgsperspektiv. Ger mig fan på att det var kvinnor som trakasserade honom.

Exakt. Jag försvarar ingalunda killen förbehållslöst, då hela hans schtick verkar rätt vulgärt. Men en sak som är klar det är att han inte visar något sexuellt intresse för de här tjejerna. Som du säger, han sitter inte och dreglar. Han uppträder lite chockat och så, och visst ska män som är 28 år generellt inte göra kommentarer om "braless" och annat, men vet man hur män kollar och beter sig då de verkligen känner sexuell attraktion så vet man att Vlad inte betedde sig så.

Så på det sättet "sexualiserade" han dem inte, utan precis tvärtom. Han intog ett vuxet perspektiv gentemot ungdomar som beter sig lite väl brådmoget.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaIsabelle1992
Det hade varit roligt att testa att män helt ignorerade kvinnor från och med nu, vad för absurt kvinnor skulle ta till för att få mäns uppmärksamhet. Dubbelmoralen idag.

Precis, tänker att det lite är det som är så provocerande: de här tjejerna försöker utöva sexuell dragningskraft. Han demonstrerade att det inte fungerade på honom, utan att de mest såg löjliga ut. På detta sätt visade han också för de allra flesta tjejer som inte vill bete sig på det viset, men som känner press från TikTok och Insta-folket att göra så, att det är ok, och att de kommer älskas och åtrås ändå. Empowering, som jag sa.

Men vissa tjejer blir alltid fruktansvärt kränkta när en man säger nej till en kvinna. Hell hath no fury...
Citera
2021-01-21, 01:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Det här är ju intressant, tiktok lär ha en algoritm som automatiskt väljer ut videon på unga unga tjejer som viker ut sig för massa män, när en annan tiktokare belyser det som ett problem så får han skit.

Det är väl paradoxerna som finns då vi både lever i en överdrivet sexualiserad verklighet och samtidigt så finns en moralpolis som i princip förbjuder folk att tala om vad som egentligen sker. Unga flickor viker ut sig med erotiskt laddade klipp online, det är ett sätt för dem att få uppmärksamhet och status. De kändisar till idoler som de har har ju också fått status och uppmärksahmet genom att sexualisera sig själva. Män får erotisk stimulans när de tittar på dessa klipp, finns ingen som helst i många av dessa videon som säger att de får uppmärksamhet för något alls förutom att män ska dreggla över deras kroppar.

Självklart ska en pappa (eller mamma) säga åt dessa minderåriga tjejer att det inte är acceptabelt för dem att vika ut sig igenom internet, det är ju självklart att det är vad som egentligen behövdes. Någon kommer nu säkert att börja fråga ifall man inte bör moralisera istället för deras söner att inte titta på skitet, det går nog också bra att göra det, pojkar ska inte sitta och porra ner sin ungdom.

Men kvinnor ska visst få göra vad de vill, även minderåriga tjejer. Det är ju underbart.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-01-21 kl. 01:18.
Citera
2021-01-21, 01:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Han gjorde å andra sidan en av de mest korkade videorna på länge, en video som dryper av sexism och unken kvinnosyn -- sen blir HAN (och likasinnade likt dig själv) upprörd över att andra ger han skit för hans uppenbara skitbeteende ...
Va?
Citat:
Det är faktiskt tvärtom -- för var dansande barn helt okej, ungar prövade sina gränser utan att det satt vuxna och sexualiserade dem och dräglade över dem.
Det sjuka som uppstått är att vuxna inte längre kan låta bli sexualisera barn - inte att barn är bekväma med sina kroppar och testar sina uttryck.
Vi är biologiska varelser och unga tjejer har sexuella attribut.
En del visade upp dem på ett sexualiserat sätt. Det lockar till sig fel män.
Det är ju för tjejernas egen skull de inte bör.hålla på så.
Särskilt eftersom internet never forgets.
Vilken 12 åring är medveten om att hebefilerna använder deras filmer att runka till?
Vilken 12 åring vill att filmerna ska användas så?
Har du några moderliga instinkter alls?
Citera
2021-01-21, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Exakt. Jag försvarar ingalunda killen förbehållslöst, då hela hans schtick verkar rätt vulgärt. Men en sak som är klar det är att han inte visar något sexuellt intresse för de här tjejerna. Som du säger, han sitter inte och dreglar. Han uppträder lite chockat och så, och visst ska män som är 28 år generellt inte göra kommentarer om "braless" och annat, men vet man hur män kollar och beter sig då de verkligen känner sexuell attraktion så vet man att Vlad inte betedde sig så.

Så på det sättet "sexualiserade" han dem inte, utan precis tvärtom. Han intog ett vuxet perspektiv gentemot ungdomar som beter sig lite väl brådmoget.

Precis, tänker att det lite är det som är så provocerande: de här tjejerna försöker utöva sexuell dragningskraft. Han demonstrerade att det inte fungerade på honom, utan att de mest såg löjliga ut. På detta sätt visade han också för de allra flesta tjejer som inte vill bete sig på det viset, men som känner press från TikTok och Insta-folket att göra så, att det är ok, och att de kommer älskas och åtrås ändå. Empowering, som jag sa.

Men vissa tjejer blir alltid fruktansvärt kränkta när en man säger nej till en kvinna. Hell hath no fury...

Exakt. Han såg detta ur ett vuxet perspektiv och som om han vore en förälder. Alltså uppfostran. Men kvinnor framförallt klarar inte av att bli nekade, precis som du säger. Dessutom är de allra flesta känslostyrda och reagerar utan att tänka efter. Det kanske är läge att dem slutar sexualisera sig själva och utvecklar sig själva, som kan ge välbefinnande och inre lugn, istället för att söka uppmärksamhet av så många random män som möjligt. Men det är bara en tokig tanke.
Citera
2021-01-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Vet inte vad jag tycker är värst, att han sitter och kommenterar skiten eller att unga tjejer lägger upp filmklipp där dom med kamel-tå och bröstvårtor synliga genom plaggen dansar så tuttarna studsar och försöker vara så sexiga dom kan blir kränkta över att någon kommenterar och sexualiserar dom?

Lite som när dom fixat hår, naglarna eller köpt nya skor men ändå lyckas få med både pattarna och plast-läpparna när dom tar kort på det sen..
Eller som när dom klagar på att folk tittar på deras bröst och dom har sådan jävla urringning att man tittar av oro för man är rädd att en tutte ska ploppa ur och välta något glas eller något.
Dom gör sig sexiga men blir förbannad om någon tycker dom är sexig (förutsatt att det inte är en snygg kille som tycker det då.. duh)

Går jag med spandex-brallor så att man ser konturerna av kuken och nötterna skulle jag ju inte precis bli förvånad om tjejer kollade.. Endast en idiot skulle bli det..

Endast en jävla idiot skulle tro att detta var oskuldsfulla danser.
Varför skulle man dansa omkring i underkläder och dansa sexigt om det inte vore en viss målgrupp ska kolla det? Vem gör dom sig sexig för?
Nu har jag inte sett alla tjejerna som var med och vet ej ålder på dessa tjejer, men tvivlar starkt på att någon av dom inte vet vad som upplevs som "sexigt".
Speciellt inte när dom utan behå står och hoppar så tuttarna håller på att knocka henne..

Tänker själv när jag var tonåring, tjejerna hade full koll på vad killarna tyckte var sexigt osv.. Svarta string under vita tajta brallor.. (nää, hur ska dom veta att trosorna syns igenom?! Man kan ju missa sånt ÄVEN om man står och snurrar framför spegeln 25 varv för att ens kunna lämna huset. )
Man var väl inget geni när man var ung men man var lååångt ifrån så dum och oskuldsfull som endel får dessa brudar att låta som.

Sluta idiotförklara brudarna, dom har full koll på vad dom gör och hur det uppfattas när dom trycker upp klykan i kameran..
Folk gör tjejerna till offer även här och låtsas att "dom bara skulle göra en oskyldig dans framför kameran men den uppfattas som sexig av äckliga män"
-VARFÖR MåSTe DesSA MäN ALLtID SexUaLiSER KvinNoR?!?!" osv

Tvivlar ju att dom tar fram mobilen och visar skiten för farsan..

MeN GUd VAd ÄCKLIgT, HaN SExuAlISERAr MIG!!

Hade det varit min dotter på något av dom där klippen hade jag tagit telefonen från henne...
Så länge dom är minderåriga är det förälderns ansvar att se till att dom inte slampar sig på internet..

Visst snubben är en idiot men det är även brudarna i det här fallet( och kanske även föräldrarna)..

Haha så spot on! Många tror att kvinnor alltid är oskyldiga och aldrig vet vad dem gör. Tro mig, de vet PRECIS vad dem gör och vad som lockar män. Det är verkligen att idiotförklara både män och kvinnor, som att de inte förstår någonting när det är så löjligt uppenbart. Kvinnor är inte automatiskt offer i alla situationer, det är snarare dags att lära sig ta eget ansvar och sluta spela på sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in