2021-01-20, 17:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så vad en sinnesförvirrad människa uppskattar förvandlas till sanning bland er alarmister? Idioter

Inte snällt att kalla någon idiot. Men jag förstår din frustration. Jag gissar på
att din Swan sitter kvar fast i medelhavet.

Men se positivt på det hela. Mer och mer kommer ut om att PCR testerna är rena scamen, och
ger positivt utslag på nästan vad som helst.

Det betyder med stor sannolikhet att inte så många Svenskar haft viruset.
Och att det sprids långsamt.

Om resten av Europa listar ut det, så kan du åka ned till medelhavet och segla i
stället för att spendera din tid till att kalla andra idioter.
Citera
2021-01-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Den uträkningen är fullständigt värdelös, sunt förnuft säger naturligtvis mycket högre mörkertal. Herregud den absoluta majoriteten känner ju för bövelen knappt eller alls av viruset, det inkluderar ett hundratal bekanta som inte orkat testa sig men sedermera har antikroppar. Nä gör om gör rätt

Du har många bekanta (100) som du har ingående kännedom om. Inte riktigt rimligt, du kanske ljuger? Testerna är bristfälliga det är känt men varför går alla dina 100 bekanta och testar sig trots att de inte har symptom? Det är knappt någon som gör om man inte tror det.
Citera
2021-01-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Hörde att de hade hittat nån mutation i Japan som vaccinen inte skyddar mot. Nån som vet mer?

Ursprungligen postat av Saundra
Misstanke om att Astra Zenicas vaccin gjorde att viruset muterat:

(översättning)
https://twitter.com/mariporris/statu...75416805875715
Tillfällighet? De tre mest smittsamma varianterna med farliga mutationer som den brittiska N501Y eller den brasilianska eller sydafrikanska E484K kommer från de länder där Astrazeneca gjorde fas III i Oxford-vaccinet, Storbritannien, Sydafrika, Brasilien och Japan

AstraZenica vaccinet har en effektivitet på 62%. För att få ett virus att mutera så ska man utsätta den för svaga antikroppar så att några virus överlever, dessa muterar då och blir resistent. Utsätter man den för starka antikroppar har viruset inte en chans att mutera utan allihop dör direkt. Lite enkelt förklarat.

UK har börjat använda ap-skitvaccinet på sin befolkning nu.

Sverige kommer börja vaccinera med Astra snart.

----------------------------------------

Om du vill veta vad som pågår så hittar du mer i: (FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2021-01-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Inte snällt att kalla någon idiot. Men jag förstår din frustration. Jag gissar på

Men se positivt på det hela. Mer och mer kommer ut om att PCR testerna är rena scamen, och

Om resten av Europa listar ut det, så kan du åka ned till medelhavet och segla i
Det (av mig) fetade: Nej. PCR-tester är mycket tillförlitliga.
Citera
2021-01-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Över 100,000 långtidssjuka också.

Varför sitter du och sprider lögner i tråden? Sitter och slänger ur dig siffror tagna ur luften, blir mest pinsamt. Men du får ju likes av några som vill att detta ska vara så eländigt som möjligt.

Vid en uppföljning i Sverige i höstas gjordes en bedömning att 2,5% KAN ha/haft symptom (hosta, luktbortfall, trötthet o s v) 8 veckor efter infektion, då bedöms man ha/haft långidscovid. Det är i dagsläget ca 14.000 i dagsläget (räknat på ca 550.000 smittade) som har/haft symptom minst 8 veckor. Merparten av dessa personer repar sig på egen hand.
Citera
2021-01-20, 17:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Du har många bekanta (100) som du har ingående kännedom om. Inte riktigt rimligt, du kanske ljuger? Testerna är bristfälliga det är känt men varför går alla dina 100 bekanta och testar sig trots att de inte har symptom? Det är knappt någon som gör om man inte tror det.

Naturligtvis för att kunna vara nära sina kära under julen, så tänker många i sholm eftersom det är gratis. I november hade 3 av 10 hade antikroppar, närmar sig säkert 40% nu och effekten syns tydligt
Citera
2021-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Om bla. Harward kallar dem skit, så tror jag mer på dem än dig. (Ej oartigt menat)
Och de är ej ensamma om ståndpunkten.
Det är bara att konstatera att fler och fler säger det. Inte färre och färre.
Citera
2021-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Om bla. Harward kallar dem skit, så tror jag mer på dem än dig. (Ej oartigt menat)
Och de är ej ensamma om ståndpunkten.
Det är bara att konstatera att fler och fler säger det. Inte färre och färre.
Har du någon länk som bekräftar det du påstår?
Citera
2021-01-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Tyvärr är de mindre tillförlitliga än vad du tror.
Citera
2021-01-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Tyvärr är de mindre tillförlitliga än vad du tror.
Inte vid låga antal cykler. Då är de mycket träffsäkra.
Citera
2021-01-20, 17:56
Medlem
Citat:

Ja, det er sandt. Når man sekventerer dem, viser det sig at der ikke er spor af virus.
Derimod viser de positivt resultat på alt fra hypokondri til lystløgner.
Citera
2021-01-20, 17:56
Medlem
tjallepetters avatar
shit 1820 döda i UK.

Helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem