Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Vuxna människor i tillverkningsindustrin och byggindustrin - som du nämner - borde väl klara att hålla avstånd och tvätta händerna? Byggnadsarbetare arbetar dessutom för det mesta utomhus, där det är nästan riskfritt, så det var ett dumt exempel av dig! Man kan inte hålla den disciplin på barn, och det finns även moment i fysisk undervisning där läraren t.ex. böjer sig över eleven för att se hans arbete, visa hur han ska göra o.s.v.. Väldigt olyckligt att ha detta nu. Men det allra värsta är de små, trånga skoltoaletterna med dålig ventilation. De är äckliga i vanliga fall, men nu blir luften dessutom mättad med aerosoler, när alla ska gå på dem under loppet av tio-femton minuter på rasten.
Tja, i Kina fick de ju ordning på pandemin i alla fall. Många fick leva, som skulle ha dött om de hade bott i Sverige, och nu blomstrar deras ekonomi igen. Det finns saker att säga för det också.
Du är inte vidare insatt i byggbranchen om du tror att man kan bygga ett hus enbart utifrån
50-100% av jobben sker av naturliga skäl inomhus.
Jag tror jag skrivit det förut men det verkar som att du inte hade en trevlig skoltid.
För mig var skolgången och idrotten det som utbildade och tränade mig kunskapsmässigt, socialt och fysiskt och det var bland den bästa tiden i livet.
Toalettproblemet som du så målande beskriver finns precis lika mycket på varenda industri och lager för och inte tala om en trång byggbarrack.
Men vi stänger inte industrier och andra arbetsplatser trots att den största smittspridningen finns där.
Miljontals svenskar åker fortfarande till jobbet varje dag även om många här verkar tro att alla jobbar hemifrån och där tror jag den största smittspridningen sker inte i skolan.
Och du, hyllar du en diktatur som bryter mot varenda mänsklig rättighet.