2021-01-18, 19:33
Medlem
Vet någon om man Kommer lätta på restriktionerna gällande universiten och högskolor kommer det vara campusförlagd efter 24 januari?

Vi har ju en fortsatt hög spridning.

Skulle uppskatta om någon kunde svara på min fråga. Dä jag har sedan mer än 1 månad tillbaks slutat följa corona viruset i sverige.
Citera
2021-01-18, 19:34
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Har bekanta som är lärare, de gör inget annat än att testa sig, inte så konstigt att de uppvisar mer smitta Har lärare också högre dödlighet än andra yrkesgrupper? Finns antagligen ingen statistik eftersom nästan alla dödsfall är pensionärer...

Ja men hur menar du då? Blir de positiva ju mer de testar sig? Borde ju vara tvärtom isåfall. Att de testar negativt efter genomgången infektion.
Citera
2021-01-18, 19:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Vet någon om man Kommer lätta på restriktionerna gällande universiten och högskolor kommer det vara campusförlagd efter 24 januari?

Skulle uppskatta om någon kunde svara på min fråga. Dä jag har sedan mer än 1 månad tillbaks slutat följa corona viruset i sverige.
Bästa är väl att kolla med din högskola. Eller ivart fall säga vilken det är.
Citera
2021-01-18, 19:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja och ännu mer förbannad blir man när FoHM säger att de ska "analysera" sina egna siffror för att återkommer i mitten av februari. Alltså detta är ett hot emot både en yrkesgrupp och de barn som riskerar få långtidscovid. Såg igår ett klipp där föräldrar berättade om sina barn med långtidscovid som varit på undersökningar på Astrid Lindgrens sjukhus mottagning för långtidscovid för barn.
Där fick en flicka dipp vid aktivitet (gång promenad) på så låg som 40 i puls. Det är ju allvarligt och något som inte stämmer i dessa barns kroppar. Jag blev alldeles förtvivlad. Det andra barnen hade också en dipp i puls men inte lika kraftigt.

Varför får man så? Dipp i pulsen - vid aktivitet? Den borde ju gå upp istället.

Jag vet inte. Det förbannade viruset verkar ju kunna sätta sig på alla vitala organ. hjärta, njurar, lungor osv. Vet inte vad det är för skit, men man undrar ju om ett sådant här konstigt virus är skapat i ett lab eller inte. WHO ska ju undersöka saken i Kina. Undrar vad de kommer fram till. Jag tycker ju fortfarande att man borde stänga ned allt, speciellt nu när vi är så nära med vaccin och allting. Att hålla öppet som vi gör nu kommer ju ofrånkomligen att leda till ytterligare tusentals döda, samt då alla med dessa långtidssymtom. Många får kanske skador för livet. Så himla tragiskt och så onödigt.
Citera
2021-01-18, 19:39
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Om man vill bibehålla immunitet mot covid-19 ja.
Vad är konstigt med det?

Är du möjligtvis idiot i hela huvudet?

Titta på hela videon Bertil.
Citera
2021-01-18, 19:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det siffror på hur många som har haft inklusive har smittan i Sverige, och hur många uppskattas ha haft smittan?
529 208 verkar ha testat positivt hittills i Sverige.

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-total-cases
Citera
2021-01-18, 19:42
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten

Sannolikt blir det ingen campusförlagd undervisning under våren. Vart fall har inget säte tänkt att lätta på restriktionerna efter den 24 januari.
Citera
2021-01-18, 19:48
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Japp 1 av 10 kommer ändå bli sjuka, vaccinet kommer vara en falsk trygghet.

Många kommer säkert råka ut för detta...

Man kanske borde göra ett antikroppstest efter att man fått sina doser...
Citera
2021-01-18, 19:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
529 208 verkar ha testat positivt hittills i Sverige.

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-total-cases

Tackar!

Ja, det är de som är testade men alla testar sig sannolikt inte. Det vore intressant att få se siffror på hur många som uppskattas ha haft smittan. I min värld en siffra som kan säga något om när kurvorna kan tänkas vända nedåt.

Det måste inte råda fullständig flockimmunitet för att spridningstakten skall minska, någonstans blir det glesare mellan osmittade och då avtar spridningstakten tänker jag.
Citera
2021-01-18, 19:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vet inte om detta varit upp i tråden?

Undra vad Anders Tegnell kommer säga om denna nyhet i morgon? Läraren kommer garanterat ställa frågor kring det.

https://www.tv4.se/artikel/2GOCpM8MDn5tDIagY7Iv9W/laerare-mycket-mer-smittade-aen-oevriga-yrkesgrupper

Perfekt, då är lärarna skyddade för ett tag och skolan kan vara öppen så att vi föräldrar slipper ta tjänstledigt med full betalning av staten för att ta hand om våra barn på skoltid.
Citera
2021-01-18, 19:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Många kommer säkert råka ut för detta...

Man kanske borde göra ett antikroppstest efter att man fått sina doser...

Det borde ju egentligen ingå - det gör det för flera andra vaccinationer. Även för sjukdomar som inte är så smittsamma i samhället, som denna. Tycker mig minnas att det var så för Hepatit B-vaccinet, t.ex.. Man tog två doser, sedan gjordes antikroppstest. Hade man inte antikroppar då, så fick man en tredje dos. Sedan gjordes antikroppstestet igen. Var man immun då, så var det för livet.
Citera
2021-01-18, 20:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Titta på hela videon Bertil.

Ja, det är på youtube som den riktiga faktan finns..
Jävla pajasar.
Som någon annan skrev. Hade det varit så fantastiska nya rön, hade det funnits på andra platser än youtube.
Men ni foliebeklädda antiwaxxers tror väl att det är ni mot världen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in