2021-01-17, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
https://skidresultat.se/ eller http://ta.skidor.com/EventCalendar.aspx?orgid=80

Ha! Fantastiskt!

Tack tusen gånger tack!!

Hur kan jag ha missat dessa sidor på nätet - där finns ju allt!!

Kollade lite på min ”idol” Linn Svahn bakåt i tiden sedan hon var 15 år - och hon har ju alltid legat i topp, i både sprint och i distans - var väl bara Frida Karlsson som var bättre på distans, men Linn var ju tvåa i sin årskull i Sverige i distans och vann alla U-SM-guld i sprint...
Citera
2021-01-17, 23:58
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Ha! Fantastiskt!

Tack tusen gånger tack!!

Hur kan jag ha missat dessa sidor på nätet - där finns ju allt!!

Kollade lite på min ”idol” Linn Svahn bakåt i tiden sedan hon var 15 år - och hon har ju alltid legat i topp, i både sprint och i distans - var väl bara Frida Karlsson som var bättre på distans, men Linn var ju tvåa i sin årskull i Sverige i distans och vann alla U-SM-guld i sprint...

Varsågod!

När släpps Errkap´s hyllningsepos till Linn Svahn? Vill gärna förhandsboka ett exemplar.
Citera
2021-01-18, 01:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Kan våra åkare ha placerat sig nåt så här?

Emma Ribom (med viss formtopp)
8 5 THEODORSEN Silje 1994 NOR 41:04.9 +2:35.0 113.94
9 16 HUSTAD Sofie Nordsveen 1996 NOR 41:06.0 +2:36.1 114.61
10 18 MOGSTAD Berit 1993 NOR 41:06.5 +2:36.6 114.91
11 26 BERGANE Margrethe 2001 NOR 41:07.1 +2:37.2 115.28
Jonna Sundling
Charlotte Kalla

Jag kan inte riktigt se Jonna och Charlotte ta stryk av Hustad, Mogstad och Bergane, som alla är utanför topp-200 på distansrankingen. Skulle svenskorna tvingas släppa den gruppen, eller tänkte du att norskorna är starkare i en spurt?
Citera
2021-01-18, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Varsågod!

När släpps Errkap´s hyllningsepos till Linn Svahn? Vill gärna förhandsboka ett exemplar.

Ha! Jobbar på detta - Titeln blir ”Lyckseleflickan som blev QUUENIE Linn med en hel nation”...

😎😎😎😍😍😍🥰🥰🥰
Citera
2021-01-18, 06:57
Bannlyst
Hur går det ikväll på idrottsgalan för Frida Karlsson & Linn Svahn?

Frida nominerad till Årets Prestation och Linn nominerad till Jerringpriset och Årets Idrottskvinna...

Armand Duplantis lär väl vinna Jerringpriset - men, kan häststollen vinna Jerringpriset kan allt hända!

Längdskidåkning berör svenska folket, så jag tror det finns en liten chans till topp-3 för Linn Svahn...

Årets Prestation - Armands 6.18 lär väl smäll högre än allt annat...
Citera
2021-01-18, 08:42
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Vem blir Sveriges fjärde Skiathlondam på VM efter Ebba, frida och Kalla ? Tycker man borde ge Dahlqvist chansen att testa i Lahtis om hon vill.

Sen har ju Sverige fem platser på Os i Skiathlon (om Kalla ställer upp) Rätta mig om jag har fel angående friplatser på OS.
Citera
2021-01-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vem blir Sveriges fjärde Skiathlondam på VM efter Ebba, frida och Kalla ? Tycker man borde ge Dahlqvist chansen att testa i Lahtis om hon vill.

Sen har ju Sverige fem platser på Os i Skiathlon (om Kalla ställer upp) Rätta mig om jag har fel angående friplatser på OS.

Inga friplatser i OS

Maja kommer inte åka i Skiathlon i VM så länge hon är topp tre av sprintåkarna, så därför tror jag inte det prioriteras att testas
Citera
2021-01-18, 09:19
Medlem
Røthe åker till VM och droppar (eventuellt) att vara med vid förlossningen, som är planerad till samma dag som femmilen.
Citera
2021-01-18, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Jag tycker nog trion Moa Lundgren-Emma Ribom-Linn Svahn är dom tre närmaste vi satsar på i första hand på distans efter Frida Ebba & Charlotte...

Maja & Jonna får vänta...

Moa bäst i skate, Emma i klassiskt, Linn Svahn mest allround....
Citera
2021-01-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jag tycker nog trion Moa Lundgren-Emma Ribom-Linn Svahn är dom tre närmaste vi satsar på i första hand på distans efter Frida Ebba & Charlotte...

Maja & Jonna får vänta...

Moa bäst i skate, Emma i klassiskt, Linn Svahn mest allround....

fast Linn kan man utesluta till VM Skiathlon
Citera
2021-01-18, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
fast Linn kan man utesluta till VM Skiathlon

Jo, Linn vill nog vara pigg till Teamsprinten - hon har bara ett mål där också...
Citera
2021-01-18, 12:33
Bannlyst
Ser att både Fossesholm & alla Weng:arna stod över dagens 5km C i NM i Trondheim...

Men inte Therese, som lullar runt och vinner med 16 sekunder mot tvåan Harsem (äntligen lite framgångar igen för Kath)...

Fossesholm satsar på att knäcka Therese och Heidi i morgon enligt källor från TT...
😎😎😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in