2021-01-17, 21:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Grannländernas ekonomi har inte tagit någon större skada (än Sveriges) trots att de haft tuffare restriktioner.

Hur går Oslos börs? Danmark och Sveriges börser går de facto bäst i världen
Citera
2021-01-17, 21:55
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Såg nu att du redan svarat på min fråga. Jamen här håller jag med. Det är klart att man inte kan hålla samhällen helt nedstängda i flera år. Men det var ju inte tanken heller - vi behövde bara leka "hammaren och dansen" tills vaccinet kom. Och det fanns ingen anledning att tro, att det inte skulle komma. Man kunde väl försöka med nedstängningar i ett år i alla fall (man behöver som sagt inte ha stängt hela tiden, bara tills smittan gått ner. Sedan kan man ha öppet ett tag igen, o.s.v.). Och sedan - om verkligen inget vaccin varit i sikte nu, efter ett år - tagit ett nytt beslut om nivån på restriktionerna.

Eventuellt om Ebola eller böldpest gör comeback. Helt sinnesjukt att diskutera i dina termer inom ett föga dödligt virus.
Citera
2021-01-17, 21:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag har inte avbrutit mitt medlemskap utan låtit det rulla på i flera månader, de borde räcka åt dem.
Sedan riskerar man att bli sjuk när man vistas ute, tex att springa i kylan orsakar förkylning vilket jag helst vill skippa få, då jag säkerligen kommer bli nojig.

Har funderat att köpa en löpband men de är fan dyra, och det finns inga på blocket.

Hur skulle du kunna bli förkyld NU? Du håller väl avstånd, tvättar händer och aktar dig för att stoppa fingrarna i munnen? Då blir man inte förkyld. Det är ju inte kylan i sig man blir sjuk av.

Varför inte köra lite isometrisk träning hemma? Alltså använda sin egen kropp som vikt, på olika sätt. Det finns säkert sådana övningar på nätet - googla, vettja!
Citera
2021-01-17, 21:56
Medlem
Tegnell och FoHM räknade inte med att vaccin skulle komma på åtminstone ett par år. Hela strategin med att låta smittan spridas "lagom snabbt" byggde på detta. Tyvärr för Tegnell så kom prognoserna om när vaccin skulle finnas framme efter det att han redan låtit det gå för långt.

Tegnell och Löfven kan ju inte berätta sanningen, då idiotförklara de ju sig själva.
Citera
2021-01-17, 21:56
Medlem
Vilken underbar finsk människa om svenskar. Vad heter han?
Citera
2021-01-17, 21:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag har inte avbrutit mitt medlemskap utan låtit det rulla på i flera månader, de borde räcka åt dem.
Sedan riskerar man att bli sjuk när man vistas ute, tex att springa i kylan orsakar förkylning vilket jag helst vill skippa få, då jag säkerligen kommer bli nojig.

Har funderat att köpa en löpband men de är fan dyra, och det finns inga på blocket.
Löpband har jag också tänkt på. Vad med att testa att springa med en sån där grunka som värmer upp luften man andas in?

Du verkar påhittig så det där kan du säkert lösa.
Citera
2021-01-17, 21:58
Medlem
tjallepetters avatar
Det är helt ofattbart att Tengele kan häva ur sig sådan här skit u direktsändning.
Citera
2021-01-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men den gränsen når de inte, om inte det brasilianska eländet visar sig vara vaccinresistent, och sedan ytterligare en variant, och ytterligare en... Men med stor sannolikhet är pandemin över till sommaren, och då kommer dom att ha några hundra döda var, medan vi kommer att ha 15 000. Och ingen bättre ekonomi heller.

Är det över eller nästan över till sommaren, så kommer de andra nordiska länderna absolut ha lyckats bättre än Sverige. Men det kommer finnas länder med lockdown som lyckats sämre än Sverige, Belgien, Tjeckien etc. Så det är inte lika självklart att lockdown är framgångsrikt som större delen av denna tråd försöker få det till.
Citera
2021-01-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det är helt ofattbart att Tengele kan häva ur sig sådan här skit u direktsändning.

Jag får närmast hjärnblödning varje gång jag ser honom. Han bara slingrar sig. Han erkänner aldrig begångna fel.
Citera
2021-01-17, 22:02
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vad sade han?
Citera
2021-01-17, 22:02
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

SVT följer sina förberedda frågor, därför kan han ljuga fritt. Det kommer ju ändå inga följdfrågor.

Sorgligt att se.
Citera
2021-01-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mika Salminen. Har har ju jobbat i Sverige i några år och har haft mycket med Tegnell & co att göra redan innan pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in