2021-01-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
"känd"?

Kanske för barnen i Husby men inte för någon annan.

Dree low är känd, inget snack om den saken. Han har streamat mer än 100 miljoner på spotify. PIPPI som han släppte 2019, har streamats mer än 50 miljoner lyssningar.
Citera
2021-01-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LallishB
Joo Dree Low blev dömd tidigare iår för att de hade hittat en Kalashnikov i hans lägenhet. Han var efterlyst och var på rymmen ett tag då också men överlämnade sig sedan till polisen. Tror att det också är Dree Low som den här artikeln handlar om.

Hur vet du att Dree low var efterlyst. Har du någon källa till detta. I sådana fall om han lämnade sig själv till polisen. Varför har han inte dömts för brott?
Citera
2021-01-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Nä, knappast i Husby.
Dree Low, P.J, Adel och Macky är väl ifrån Husby. Så någon av dessa är väl sannolikt.

Så artikeln enklare hittas på google när man söker på Yasin gissar jag. Journalister är sliskiga.

Macky är inte från Husby. Han är från Skarpnäck.
Citera
2021-01-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Hur vet du att Dree low var efterlyst. Har du någon källa till detta. I sådana fall om han lämnade sig själv till polisen. Varför har han inte dömts för brott?

Har även jag hört att de hittade en ak i hans bostad för ett par månader sen. Varför han inte är gripen kan man ju undra. Varför blev inte thai/ polacken gripen när han rymde från rättspsyk? Han hann vara ute i 3 veckor innan han dödade ytterliggare en och då minsann tog det mindre än 24h att hitta honom. Så dessa frågor borde du rikta mot länsman.
Citera
2021-01-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Har även jag hört att de hittade en ak i hans bostad för ett par månader sen. Varför han inte är gripen kan man ju undra. Varför blev inte thai/ polacken gripen när han rymde från rättspsyk? Han hann vara ute i 3 veckor innan han dödade ytterliggare en och då minsann tog det mindre än 24h att hitta honom. Så dessa frågor borde du rikta mot länsman.

Man kan höra mycket, men bara folk som snackar. Om du har en häktningsframtställan, visa den gärna.
Vapenbrott är fängelse i Sverige.
Citera
2021-01-17, 21:48
Medlem
Citat:
Man kan höra mycket, men bara folk som snackar. Om du har en häktningsframtställan, visa den gärna.

Frågan är hur aktivt polisen letar. Flertalet fall indikerar på att de letar när något väldigt grovt har hänt.

Detta avser handla om tjockisen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dOXjoq/uppgifter-kand-rappare-misstanks-for-grovt-vapenbrott
Citera
2021-01-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Kan det vara Blizzy?

Dock vet jag inte om han är dömd för grovt vapenbrott sedan tidigare, någon som vet?
Blizzy håller sig borta från sånt skit
Citera
2021-01-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Frågan är hur aktivt polisen letar. Flertalet fall indikerar på att de letar när något väldigt grovt har hänt.

Detta avser handla om tjockisen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dOXjoq/uppgifter-kand-rappare-misstanks-for-grovt-vapenbrott

Hur vet du det?
Citera
2021-01-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Nä, knappast i Husby.
Dree Low, P.J, Adel och Macky är väl ifrån Husby. Så någon av dessa är väl sannolikt.

Nu har jag inte släktforskat på Drelow men en snabb okulärbesiktning så säger min slutledningsförmåga att han .......

- Inte är från husby.
Citera
2021-01-17, 23:27
Medlem
30Lugers avatar
Citat:

Efter dom är det ett par månaders väntetid innan det är dags att krypa in i finkan. En av de som misshandlade pojkarna på kyrkogården i Solna väntade på att avtjäna sitt straff. Alltså, att ha blivit dömd för grovt vapenbrott för ett par månader sedan betyder inte att du sitter i fängelse. Det är så världen ser ut.
Citera
2021-01-17, 23:38
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/polisens-nodrop-barn-far-vapen-i-nya-konflikten/

Citat:
En känd svensk rappare pekas också ut som en av de ledande inom Husbynätverket. Han har miljoner spelningar på Spotify och har prisats som artist men i en färsk kartläggning av Husbynätverket pekas han ut som en av sex ledande personer inom nätverket.

Han är också misstänkt för vapenbrott efter ett polistillslag i slutet av maj. Det var en del av kampen mot de kriminella nätverken runt Järvafältet och det har visat sig att det handlade om ett skarpt vapen som hittats hemma hos rapparen.

Men trots att han nu också pekas ut som en ledande gängaktör har han inte gripits.

Polisen har inte haft utredningsresurser att ta hans fall vidare, enligt en polis jag talat med, och jag ska återkomma till resursbristen som har varit slående i skuggan av tjusiga namn på nya polisoperationer och politikerbesök i det drabbade området."

Vill du att jag ska fortsätta hitta på?
Citera
2021-01-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analpiss
Den här gången borde det vara Dreelow, om det är kopplat till Husby tänker jag.
Dree low e redan efterlyst för grovt vapenbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in