2021-01-17, 11:58
Medlem
Trolltestets avatar
I Michigan planerar högern att ställa till med så mycket kaos att civila överväger att fly..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnX9P5/fruktar-maximalt-kaos-det-ar-galet
Citat:
Här uppmanas folk att hålla sig undan efter att högerextremister enligt uppgift planerar ”maximalt kaos”.

– De är terrorister. Vad är det för fel på folk?, säger Matt Ferguson, 44, som bor i närområdet.

Lansing blir det nya Mosul, enligt högerns högsta önskan?

Citat:
– Någon sa att jag kanske borde ta bort Biden-skyltarna i trädgården inför protesterna. Men nej, det vägrar jag, säger Matt.

Ja, det återstår att se om högern accepterar yttrandefrihet eller ej. Ett eldprov för hela deras rörelse.
Får folk problem bara för att de har Biden-skyltar i sin trädgård så faller hela högerns offer-argument över den censur de själva råkat ut för å sistone.
Citera
2021-01-17, 13:01
Medlem
Den stora skillnaden här är att trump tar avstånd och tar i med hårdhandskarna.

När trump svors in var det kaos. Minnet kanske är kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I Michigan planerar högern att ställa till med så mycket kaos att civila överväger att fly..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnX9P5/fruktar-maximalt-kaos-det-ar-galet

Lansing blir det nya Mosul, enligt högerns högsta önskan?

Ja, det återstår att se om högern accepterar yttrandefrihet eller ej. Ett eldprov för hela deras rörelse.
Får folk problem bara för att de har Biden-skyltar i sin trädgård så faller hela högerns offer-argument över den censur de själva råkat ut för å sistone.
Citera
2021-01-17, 13:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
...
När trump svors in var det kaos. Minnet kanske är kort.

Berätta lite mer om detta kaos är du snäll.
Citera
2021-01-17, 13:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Berätta lite mer om detta kaos är du snäll.

Det var upplopp i DC dagen Trump svors in, ganska färskt minne om man inte är född igår. Fönsterkross, bilbränder med de sedvanliga Antifaaktörerna. Detta är väkdokumenterat, kan hittas på Youtube med en enkel sökning och de har inte censurerat dessa upplopp ännu (kommer snart antagligen).
Citera
2021-01-17, 13:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det var upplopp i DC dagen Trump svors in, ganska färskt minne om man inte är född igår. Fönsterkross, bilbränder med de sedvanliga Antifaaktörerna. Detta är väkdokumenterat, kan hittas på Youtube med en enkel sökning och de har inte censurerat dessa upplopp ännu (kommer snart antagligen).

Länka gärna är du snäll
Citera
2021-01-17, 13:36
Bannlyst
Läser nu på twitter att flera svärjevänner menar att antifa ligger bakom alla oroligheter den 6e januari. Men att Trumps supportrar är helt oskyldiga. Trots att de fångats på bild och film.

Det är liksom omöjligt att fortsätta försvara att det inte var ett enormt kuppförsök från hela alt-högern. Deras stora dag, det de så länge planerat.

Och sällan har den svenska högerns whataboutistiska reflexsvar ekat så desperata o tomma.

Och jag njuter av att påminna om det ständiga hyckleriet från dessa vänner av lag och ordning.
Dessa som tror att de äger tolkningsföreträde.
Och som spenderat ansenlig mängd tid på propaganda genom sociala medier.

Jag är nu fullständigt övertygad om att Trump kan skjuta någon på 5th Avenue utan att förlora en enda alt right väljare.
Så berätta nu. Vem av oss lever i förnekelse?
MAGA sekten eller vi övriga?
Citera
2021-01-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Läser nu på twitter att flera svärjevänner menar att antifa ligger bakom alla oroligheter den 6e januari. Men att Trumps supportrar är helt oskyldiga. Trots att de fångats på bild och film.

Det är liksom omöjligt att fortsätta försvara att det inte var ett enormt kuppförsök från hela alt-högern. Deras stora dag, det de så länge planerat.

Och sällan har den svenska högerns whataboutistiska reflexsvar ekat så desperata o tomma.

Och jag njuter av att påminna om det ständiga hyckleriet från dessa vänner av lag och ordning.

Jag är nu fullständigt övertygad om att Trump kan skjuta någon på 5th Avenue utan att förlora en enda alt right väljare.

Jo, det var knappast en chock att de skulle skylla på AFA när saker sket sig. Det finns alltid en bortförklaring och folk köper dessa desperata bortförklaringar en masse. Varje gång.
Citera
2021-01-17, 14:06
Medlem
Citat:

Så du menar att dom som Trumpen uttryckte sin kärlek till, i sitt inspelade tal, var Antifa och BLM? Jag trodde inte han gillade dem. Tänk vad fel man kan ha.
Citera
2021-01-17, 14:13
Medlem
Citat:
Länka gärna är du snäll

Inte så värst svårt att hitta. https://www.google.se/search?q=dc+riot+2017&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari
Citera
2021-01-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det finns vittnen som hävdar att det var alt-right aktivister som hade infiltrerat en helt fredlig demonstration som i själva verket var pro-Trump och bara ville lämna blommor vid Vita huset.
Citera
2021-01-17, 14:20
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Länka gärna är du snäll
Råkade se det här så tar mig för att länka i HipToBeSqare's ställe så länge.

https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-inauguration-protests-idUSKBN1540J7

Citat:
JANUARY 20, 20177:29 AMUPDATED 4 YEARS AGO
Violence flares in Washington during Trump inauguration
By Jonathan Landay, Scott Malone

WASHINGTON (Reuters) - Black-clad activists among hundreds of demonstrators protesting Donald Trump’s swearing-in on Friday clashed with police a few blocks from the White House, in an outburst of violence rare for an inauguration.

https://pjmedia.com/news-and-politics/matt-margolis/2021/01/07/flashback-liberals-started-rioting-right-after-trumps-election-even-during-his-inauguration-n1312876
Citat:
FLASHBACK: Liberals Started Rioting Right After Trump's Election, Even During His Inauguration
BY MATT MARGOLIS JAN 07, 2021 3:32 PM ET

I have had enough of the left pretending to have some moral high ground when it comes to political violence. After the storming of the Capitol on Wednesday, there are several Democrats calling for Trump to be “removed from office” despite having nothing to do with what happened.

Nothing at all.

The Democratic Party has zero moral high ground on this issue. They’ve done nothing to quell the violence and unrest on their side, which started right after Trump won the presidency.

The media won’t bring this up, but in the aftermath of Trump’s election in November 2016, the left began protesting—and those protests typically ended in violence.

https://www.cbsnews.com/pictures/donald-trump-inauguration-protests/
Citat:
Trump inauguration protests
BY FOX VAN ALLEN

JANUARY 20, 2017 / 1:06 AM / CBS NEWS

gettyimages-632183048.jpg
PATRICK SMITH/GETTY IMAGES
1/56

Inauguration protests
While supporters celebrated President Donald Trump’s inauguration, Democrats, activist groups, celebrities, and more took to the streets this week in worldwide protest.

Here, a protester is dragged away from a public access point to the National Mall on Inauguration Day, Jan. 20.

Dessa var de första jag hittade vid en sökning, finns mer.
Citera
2021-01-17, 14:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Såg en intervju där CNN samlat ett gäng Trumpsupportrar och frågade dem hur de skulle reagera om han faktiskt sköt någon på 5th avenue. De svarade ungefär som jag:

Om Trump skulle skjuta någon på 5th avenue, ja då skulle han nog ha skäl att så göra. Man har ju faktiskt rätt till självförsvar i USA (än så länge).

DU lever i verklighetsförnekelse och det visar sig i allt fler trådar. I takt med att ni blir informerade av oss som faktiskt har koll på Bidens och DNCs politik, kommer ni sjunka djupare och djupare ner i verklighetsförnekelseträsket.

Hittills har vi sett det i ett antal trådar om allt från att Biden lovar att omfördela jordbruksmark från vita till svarta, till att Biden vill införa en ny mänsklig rättighet för transor att byta om i flickornas badrum och få rätt att misshandla dem i diverse olika kampsporter.

Denna verklighetsförnekelse lär nå sitt crescendo när Biden bombar Syrien igen. Fast då kanske det blir hyllningar över att han dödar elaka muslimer. Svårt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in