Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Läser nu på twitter att flera svärjevänner menar att antifa ligger bakom alla oroligheter den 6e januari. Men att Trumps supportrar är helt oskyldiga. Trots att de fångats på bild och film.
Det är liksom omöjligt att fortsätta försvara att det inte var ett enormt kuppförsök från hela alt-högern. Deras stora dag, det de så länge planerat.
Och sällan har den svenska högerns whataboutistiska reflexsvar ekat så desperata o tomma.
Och jag njuter av att påminna om det ständiga hyckleriet från dessa vänner av lag och ordning.
Dessa som tror att de äger tolkningsföreträde.
Och som spenderat ansenlig mängd tid på propaganda genom sociala medier.
Jag är nu fullständigt övertygad om att Trump kan skjuta någon på 5th Avenue utan att förlora en enda alt right väljare.
Så berätta nu. Vem av oss lever i förnekelse?
MAGA sekten eller vi övriga?
Såg en intervju där CNN samlat ett gäng Trumpsupportrar och frågade dem hur de skulle reagera om han faktiskt sköt någon på 5th avenue. De svarade ungefär som jag:
Om Trump skulle skjuta någon på 5th avenue, ja då skulle han nog ha skäl att så göra. Man har ju faktiskt rätt till självförsvar i USA (än så länge).
DU lever i verklighetsförnekelse och det visar sig i allt fler trådar. I takt med att ni blir informerade av oss som faktiskt har koll på Bidens och DNCs politik, kommer ni sjunka djupare och djupare ner i verklighetsförnekelseträsket.
Hittills har vi sett det i ett antal trådar om allt från att Biden lovar att omfördela jordbruksmark från vita till svarta, till att Biden vill införa en ny mänsklig rättighet för transor att byta om i flickornas badrum och få rätt att misshandla dem i diverse olika kampsporter.
Denna verklighetsförnekelse lär nå sitt crescendo när Biden bombar Syrien igen. Fast då kanske det blir hyllningar över att han dödar elaka muslimer. Svårt att säga.