Citat:
Ursprungligen postat av
Tveskaeg
De gule veste har jo været i gadekampe med politiet inden nogen havde hørt om Corona, så jeg tror ikke de bliver brugt på grund af frygt for bøder.
Selvklart kommer nedlukningerne til at kunne mærkes, men i modsætning til dig tror jeg at pandemien eksisterer og vil kunne mærkes i mange år.
Du tror ikke det ville kunne mærkes hvis ingenting var blevet gjort? I DK anser mange erhverv i øvrigt at de vil komme styrket ud af pandemien. De er blevet tvunget til at fokusere mere på hjemmearbejde og internetsalg.
Du har ret i at gruppen der dør primært er syge og meget gamle, men det er ikke for at redde dem, man indfører restriktioner.
Ingen sundhedssektor i verden vil kunne følge med, hvis man lader virussen få frit spil og så begynder alderen på de døde hurtigt at falde.
Det er ikke kun de ældre multisyges operationer, der bliver udskudt. Det rammer også børnehospitaler.
Jeg ved godt at læger og sygeplejersker bliver anset som mindre troværdige end Hugotalks, men jeg er ikke enig.
Jeg tror gruppen der ikke kan tolerere lidt indskrænkelser på den personlige frihed, er den samme som kører spritkørsel, efterlader deres lort på strande og i skove og gør alt for at komme forrest i køen. Me me me.
Tack för ett välargumenterat svar.
Du har rätt, de gula västarna har hållt igång ett bra tag nu och det är här jag menar att vi måste se helheten. Viruset har kommit väldigt lägligt för att krascha det nuvarande ekonomiska systemet. Är inte rätt tråd, men virushysterin körde igång direkt efter WEFs årliga möte i Davos förra året.
Vården måste vara förberedd för sådana här "katastrofer". Sverige har under 30 år nedmonterat den och det är helt och hållet politiska beslut som de ansvariga måste stå tilll svars för. Nu har man dessutom haft nästan ett år på sig sedan virustoppen 2020. Har svårt att tänka mig att de står där helt handfallna.
Det sista du skriver kan jag absolut inte hålla med om. Jag har genom mitt jobb väldigt mycket kontakter i framförallt södra Europoa och det handlar inte om människor som inte kan tolerera lite inskränkelser utan det handlar om människor som fått sina livsverk förstörda. Många överväger faktiskt självmord, tyvärr. Detta har vi i Skandinavien inte sett ännu, men det kommer.