2021-01-16, 09:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Det krävs en viss mängd iq för att kunna ta sig igenom träsket av propaganda och hjärntvätt.

Har den del bekanta som är korkade rent generellt och dom fattar ingenting (enkelt byte för t.ex. svt). Sedan känner jag en del smarta personer och dom är med rätta misstänksamma mot msm.
Tror inte det har så mycket med iq att göra. Vet flera med högt iq som lever i sina bubblor och andra med lågt iq som letar upp information innan dom bildar sig en uppfattning.
Kritiskt tänkande är nog den egenskap som passar bäst. Jag har varit totalt ointresserad av USAs presidenter men när svt, AB m.fl. gör tusen raka inslag för att dissa Trump så triggar det något i mig och jag vill veta sanningen. Vi har ju även tiotalet användare här på fb som jobbat heltid sedan valet och skrivit tusentals inlägg för att visa sitt hat mot Trump.
Citera
2021-01-16, 09:33
Medlem
Jenna Ryan, Frisco real estate broker who was part of Capitol mob, arrested on criminal charges

https://www.dallasnews.com/news/politics/2021/01/15/criminal-charges-filed-against-jenna-ryan-frisco-real-estate-broker-who-was-part-of-capitol-mob/
Citera
2021-01-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag beundrar folk som på så enkelt vis kan avfärda sanningar de inte tycker om.

Lita inte på
Domstolarna
På massmedia
På universitet.
På statliga institutioner
Lita inte på något politiskt parti.
Lita inte på säkerhetstjänsten eller polisen.

Men lita på en bankrupt reality TV stjärna med 6 konkurser bakom sig.
Lita på en foliehatt på nätet som kallar sig för Q.
Lita på random Swish journalister som sitter på youtube och skriker in i kameran och vädjar efter clicks.

Vänta nu.

Du ser alltså själv inte bristerna i dina egna resonemang? Är du så jävla hjärndöd?

För det första - alla de exempel du tar, där generaliserar du. Vi talade om media och korruption, inget annat. Intressant ändå att du nämner andra ämnen som är "under fire" för tveksam moral och intention.

Man gick inte till lagstiftare innan valet utan till sina demokratiska allierade för att få igenom hur granskning av ballots skulle gå till. Det är fakta. Skiter i vad du tror. Så är det.

Att vara skeptisk är i princip definitionen av att vara intelligent och nyfiken. Att hacka upp samhället i 7, sammanhängande block och sen säga att jag inte litar på de är högst obegåvat. Det är typ snabbmat, tv, "jag orkar inte städa mitt rum" - nivå.

Är mamma och pappa seriöst inte trötta på ha dig boendes hemma när du passerat 30?
Citera
2021-01-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Så du menar att den planerade stormningen aldrig hade ägt rum om inte Trump i talet sagt att dom skulle marschera mot kongressbyggnaden och fredfullt göra sin röst hörd där? Du får välja 1 av sakerna. Antingen har Trump inget med stormingen att göra eller så var den inte planerad. Vad väljer du?
Nej man behöver inte välja endast det ena. Världen är inte endast svart eller vit. Stormningen hade definitivt inte skett med den kvantitet av människor, om Trump inte hade hållit sitt tal och uppmanad moben till att marschera till kapitolium. De som verkligen hade planererat en attack hade därutöver mycket väl kunnat avstå om Trump aktivt tog avstånd från dessa planer. Det fanns heller aldrig någon betoning rakt igenom talet på att det hela skulle ske fredligt.
Citera
2021-01-16, 11:26
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnipedYou
Vänta nu
Du ser alltså själv inte bristerna i dina egna resonemang? Är du så jävla hjärndöd?
För det första - alla de exempel du tar, där generaliserar du. Vi talade om media och korruption, inget annat. Intressant ändå att du nämner andra ämnen som är "under fire" för tveksam moral och intention.
Man gick inte till lagstiftare innan valet utan till sina demokratiska allierade för att få igenom hur granskning av ballots skulle gå till. Det är fakta. Skiter i vad du tror. Så är det.
Att vara skeptisk är i princip definitionen av att vara intelligent och nyfiken. Att hacka upp samhället i 7, sammanhängande block och sen säga att jag inte litar på de är högst obegåvat. Det är typ snabbmat, tv, "jag orkar inte städa mitt rum" - nivå.
Är mamma och pappa seriöst inte trötta på ha dig boendes hemma när du passerat 30?

Vad är det för sanningar man missar om man bara använder MSM? Vilka sanningar har man missat, historiskt? Hur påverkas mitt liv av det jag missat?

Mike Pence
Citera
2021-01-16, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnipedYou
Vänta nu.

Det finns inget logiskt sammanhang i något av det du skrev.
Men du fick in två förolämpningar utan hinder.
Grattis
Citera
2021-01-16, 12:04
Bannlyst
Fbi har haft en undercover agent i proud boys.
Som nu vittnar att han hört dem uttala dödshot mot Pelosi och pence den 6 januari.

https://www.newsweek.com/proud-boys-intended-kill-mike-pence-nancy-pelosi-fbi-witness-says-1562062

Newsweek är i sedvanlig ordning ochså fake news. Vänta o se sektens respons
Citera
2021-01-16, 12:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jenna Ryan, Frisco real estate broker who was part of Capitol mob, arrested on criminal charges

https://www.dallasnews.com/news/politics/2021/01/15/criminal-charges-filed-against-jenna-ryan-frisco-real-estate-broker-who-was-part-of-capitol-mob/

Förnekelsesyndromet är stort i henne.
https://www.youtube.com/watch?v=pa65Ssvs-wY&ab_channel=CBSDFW

Hon pratar precis som en islamist.
Citera
2021-01-16, 12:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Fbi har haft en undercover agent i proud boys.
Som nu vittnar att han hört dem uttala dödshot mot Pelosi och pence den 6 januari.

https://www.newsweek.com/proud-boys-intended-kill-mike-pence-nancy-pelosi-fbi-witness-says-1562062

Newsweek är i sedvanlig ordning ochså fake news. Vänta o se sektens respons
Pelosi borde såklart hängas, men denna udda fixering vid en öldrickande hulliganklubb är bara konstig. Det är ett fabricerat hot.
Citera
2021-01-16, 12:32
Medlem
Oj killen med hornen hade tydligen tjänstgjort ett par år i US Navy.

Citat:
One of the men arrested after last week's violent attack on the U.S. Capitol was kicked out of the Navy two years into his enlistment for refusing to take a required vaccine.

Jacob Anthony Angeli Chansley, a 33-year-old Navy veteran from Arizona who was arrested and charged after last week's siege at the U.S. Capitol, refused to take the anthrax vaccine while in the Navy, ending his two-year career, a Navy official confirmed to Military.com. Task and Purpose first reported the circumstances that led the Navy to boot Chansley from the ranks.

https://www.military.com/daily-news/2021/01/12/navy-career-of-qanon-shaman-ended-after-he-refused-anthrax-vaccine.html
Citera
2021-01-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förnekelsesyndromet är stort i henne.
https://www.youtube.com/watch?v=pa65Ssvs-wY&ab_channel=CBSDFW

Hon pratar precis som en islamist.

Samma försvar, ”Trump ville ha oss där”, och samma förhoppning, ”Trump bör benåda oss”, som Quanon Shamanen Chansley med flera. Vad dom inte fattar är att dom därmed också omöjliggör Trumps nuvarande hållning och försvar, dvs ”jag hade ingenting med stormningen att göra” och ”jag har aldrig anstiftat stormningen”. Jag gissar att förhören av Chansley, Jenna Ryan mfl kommer att användas både i Riksrätten mot Trump och efterkommande rättsliga prövningar av honom.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-01-16 kl. 12:38.
Citera
2021-01-16, 12:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Oj killen med hornen hade tydligen tjänstgjort ett par år i US Navy.

https://www.military.com/daily-news/2021/01/12/navy-career-of-qanon-shaman-ended-after-he-refused-anthrax-vaccine.html
Han tjänstgjorde 2 år mellan 2005-2007 som förrådsarbetare och den andra lägsta graden Seaman Apprentice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in