2021-01-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Men ändå vill du att staten ska gå in och stifta lagar som säger vem- och hur länge man ska vara ihop med någon.

"Att sparka alla kvinnor idag och införa lagstadga livslångt äktenskap skulle leda till att båda män och kvinnor finner mening i sina"

Det låter, om du ursäktar, lite efterblivet i mina öron....

Staten behöver inte gå in och diktera alla mellanmänskliga relationer. Det kan människor själva diktera. Man kan komma överens om att hålla ihop livet ut och leva upp till sitt ord. Men jag antar att "leva upp till sitt ord" är förtryck.

Om du ursäktar mig, om allt du inte håller med om låter efterblivet, ska du nog titta i spegeln och ställa dig själv ett par svåra frågor.

Jag kommer inte svara vidare på dig om du inte kan argumentera sakligt och sluta bete dig efterblivet.
Citera
2021-01-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Staten behöver inte gå in och diktera alla mellanmänskliga relationer. Det kan människor själva diktera. Man kan komma överens om att hålla ihop livet ut och leva upp till sitt ord. Men jag antar att "leva upp till sitt ord" är förtryck.

Om du ursäktar mig, om allt du inte håller med om låter efterblivet, ska du nog titta i spegeln och ställa dig själv ett par svåra frågor.

Jag kommer inte svara vidare på dig om du inte kan argumentera sakligt och sluta bete dig efterblivet.

Då ska jag göra sig helt lyrisk. Uppfylla dina djupaste drömmar. Vara som en fé i ditt liv!

Folk kan göra detta redan idag. De kan kära ner sig, bli ihop, förlova sig, gifta sig, tröttna, skilja sig och göra slut. Finns ingenting att ändra på där imo.

"Att sparka alla kvinnor idag och införa lagstadga livslångt äktenskap skulle leda till att båda män och kvinnor finner mening i sina" = ditt förslag = efterblivet.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-01-15 kl. 16:48.
Citera
2021-01-15, 17:02
Medlem
Citat:
Vi lever i en mänsklig rått-utopi.

Överlevnad i sig är inte längre ett problem och det finns inget meningsfullt att göra. Vi har fler arbetare än jobb. Att sparka alla kvinnor idag och införa lagstadga livslångt äktenskap skulle leda till att båda män och kvinnor finner mening i sina. Män jobbar för nåt annat än att betala interneträkningen för att kolla på porr och kvinnor kan ägna sig åt den mening deras liv har, att föda barn och sköta om familjen.

Vi har bytt ut uttråkade hemmafruar mot sönderstressade feminister som inte kan åka tunnelbana utan att känna sig våldtagna av hur män sitter.

Finns många kvinnor som trivs väldigt bra med att arbeta. och en hel del män som trivs med att vara hemma och ta hand om familjen.

Så det kanske vore bättre då om familjen själva får lägga upp hur de vill ha det? Du var ju för att staten inte lägger sig i. Då kanske man heller inte ska sparka alla kvinnor. Utan se hur var och en familj önskar ha det.

Vissa kvinnor kanske vill jobba, medans deras män vill vara hemmamän. Då kommer inte kvinnorna vara "sönderstressade", eftersom mannen deras har tagit hand om hushållet och lagat middagen etc., så att kvinnorna kan ägna sig åt barnen och maken helt när de kommer hem efter arbetsdagens slut. Och männen skulle finna mening i att vara hemma och ta hand om barn och hushåll och hjälpa frugan.

I vissa familjer kanske mannen vill jobba och kvinnan vara hemmafru. Här skulle det, precis som du skriver även underlätta för både män och kvinnor.

I vissa familjer kanske maken jobbar halva dagen och frugan halva dagen och den andra halvan tar de hand om barn och hushåll. Man delar 50/50 eller 60/40 etc. beroende på vilka önskemål paret har. Även här skulle det underlätta för både män och kvinnor.

Problemet med allt detta är att det inte skulle gå ihop samhällsekonomiskt. För som samhället är uppbyggt nu behöver både män och kvinnor jobba. De behövs på sina arbeten. Och det är förmodligen långt ifrån alla familjer som har råd att försörja sig på bara en lön.

Så vad ska man göra då för att män ska finna mer mening i sina liv och kvinnor inte stressa sig sönder och samman? Ja, hur vore det om varje familj själva fick svara på den frågan och sedan jobba på efter det. Lyhört och fint mot varandra. Tex. kanske kvinnorna skulle känna sig mindre stressade om männen tog mer ansvar hemma än kvinnorna. Och männen kanske skulle känna mer meningsfullhet av att känn att de hjälper sina kvinnor mer, så att kvinnorna inte behöver känna sådan fasansfull stress. Detta skulle kanske också leda till mer kärlek paren emellan, vilket i förlängningen kanske skulle leda till: livslångt äktenskap.

man får hitta en lösning som går att få till i det samhälle vi nu lever i. En lösning som vardera familj får finna själva och som de mår bra av.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-15 kl. 17:04.
Citera
2021-01-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Problemet med allt detta är att det inte skulle gå ihop samhällsekonomiskt. För som samhället är uppbyggt nu behöver både män och kvinnor jobba. De behövs på sina arbeten. Och det är förmodligen långt ifrån alla familjer som har råd att försörja sig på bara en lön.

Var var du när man försvarade slaveriet?
Citera
2021-01-15, 18:45
Medlem
Citat:
Var var du när man försvarade slaveriet?

Vilket slaveri menar du?
Citera
2021-01-15, 18:56
Medlem
Citat:
Finns många kvinnor som trivs väldigt bra med att arbeta. och en hel del män som trivs med att vara hemma och ta hand om familjen.

Så det kanske vore bättre då om familjen själva får lägga upp hur de vill ha det? Du var ju för att staten inte lägger sig i. Då kanske man heller inte ska sparka alla kvinnor. Utan se hur var och en familj önskar ha det.

Vissa kvinnor kanske vill jobba, medans deras män vill vara hemmamän. Då kommer inte kvinnorna vara "sönderstressade", eftersom mannen deras har tagit hand om hushållet och lagat middagen etc., så att kvinnorna kan ägna sig åt barnen och maken helt när de kommer hem efter arbetsdagens slut. Och männen skulle finna mening i att vara hemma och ta hand om barn och hushåll och hjälpa frugan.

I vissa familjer kanske mannen vill jobba och kvinnan vara hemmafru. Här skulle det, precis som du skriver även underlätta för både män och kvinnor.

I vissa familjer kanske maken jobbar halva dagen och frugan halva dagen och den andra halvan tar de hand om barn och hushåll. Man delar 50/50 eller 60/40 etc. beroende på vilka önskemål paret har. Även här skulle det underlätta för både män och kvinnor.

Så vad ska man göra då för att män ska finna mer mening i sina liv och kvinnor inte stressa sig sönder och samman? Ja, hur vore det om varje familj själva fick svara på den frågan och sedan jobba på efter det. Lyhört och fint mot varandra. Tex. kanske kvinnorna skulle känna sig mindre stressade om männen tog mer ansvar hemma än kvinnorna. Och männen kanske skulle känna mer meningsfullhet av att känn att de hjälper sina kvinnor mer, så att kvinnorna inte behöver känna sådan fasansfull stress. Detta skulle kanske också leda till mer kärlek paren emellan, vilket i förlängningen kanske skulle leda till: livslångt äktenskap.

man får hitta en lösning som går att få till i det samhälle vi nu lever i. En lösning som vardera familj får finna själva och som de mår bra av.

Ja, tänk om det fanns typ föräldraledighet? Vilket paradis!
Citera
2021-01-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, tänk om det fanns typ föräldraledighet? Vilket paradis!

Haha! De dagarna tar tyvärr slut väldigt fort.

Fram tills mina och exets barn var fyra år hade det känts bra och rätt om någon av oss varit hemma med dem. Eller helst delat upp det (jag behöver min lön, då jag tjänar lite bättre än exet och är förste försörjare, men jag vill också få vara hemma en hel del med barnen!). Exet var hemma i cirka 6 månader när barnen var nyfödda, sedan var jag hemma med barnen tills de började förskolan. Då var de kring 1.5-2 år. Kändes alldeles för tidigt. Men vid 4-års åldern händer det någonting, då börjar kompisar betyda en hel del och då känns det mer rätt att de får går på förskola och där leka med kompisar och förberedas inför skolstarten. Hade föräldradagarna räckt till 4 års ålder hade vi kunnat lägga upp det som så, att barnen hade kunnat vara hemma till 4-års åldern.

I övrigt skrattade jag gott när jag läste din och Jenny9s diskussion.
Citera
2021-01-15, 19:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag är svensk. Jag är kvinna. Jag vill ha mer!!

Exakt. Det är så vi feminister måste resonera för att ta över landet. Det duger inte med att vara trevlig, utan utskällningar och välriktade pungsparkar är vad som biter på kukarna. (Gudrun Schyman håller med)
Citera
2021-01-15, 21:24
Medlem
Citat:
Vilket slaveri menar du?

Jag försökte hänga med i din tankegång och dra paralleller som att "avskaffar vi slaveri kommer hela ekonomin att kollapsa", man kan också dra paralleller till Nazityskland "dödar vi inte alla judar kommer hela ekonomin att kollapsa", själv tror jag inte på slaverimyten.
Citera
2021-01-15, 21:29
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Själv så pratar jag inte med män och gubbslem i mitt vardagliga liv, undviker att bli betjänad av manlig personal i butiker osv. En anledning är att inte bli sedd som objekt eller riskera bli våldtagen. Det känns tryggare att undvika män. En behöver inte vara otrevlig mot dom dock.

Du verkar ju mentalt sjuk
Citera
2021-01-15, 23:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Skön fantasi, om du inte tramsar och är seriös kan man undra om du går på PCP. Var finns dessa stora och breda män du beskriver i verkligheten? De huserar på varje gym och MMA klubb med skrattretande resultat, dessutom så kan man inte bygga upp en sådan fysik på ett svenskt fängelse. Dessutom så är de flesta utav dessa killar småväxta.

Hade du ni provat lyckan på mig så hade ingen av er vaknat igen. Ta upp försvarslösa svaga män som inte har någon ärlig chans att försvara sig.

PCP?! Fentanyl uppblandat med lite heroin är den nya svarta darling.
Hört talas om steroider?

Såklart hade vi inte haft en chans på dig.... sååklart, du har ju kollat på MMA och kan citera Bruce Lee. Du är väl landsbygdens Martin Jonsson? Vilka substanser går du på då?

Majoriteten män som är ute efter bråk går på en svagare individ. Har du sett naturfilm någon gång. Hanarna står först och mäter varandra med blicken, är de jämnstora/jämnstarka blir det oftast inte fight.
Majoriteten "fighters" bland människorasen är bara uppblåsta korkade kräk.
Citera
2021-01-15, 23:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Exakt. Det är så vi feminister måste resonera för att ta över landet. Det duger inte med att vara trevlig, utan utskällningar och välriktade pungsparkar är vad som biter på kukarna. (Gudrun Schyman håller med)

Fast jag är inte feminist, jag är negerknullare. Lär dig skillnaden annars är det din pung vi sparkar på nästa gång....

Dessutom vill vi svenska kvinnor inte ta över landet, det räcker att vi röstar hit negeraraber och får knulla. Det är som om du inte lärt dig något som helst från långvarig medverkan på flashback. För då hade du vetat att vi svenska kvinnor är det värsta packet i hela världen och det enda vi vill är att parasitera på de vita mesiga cismännen och knulla araber vid sidan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in