2021-01-13, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Kunde inte utläsa några belägg för att judarna aldrig har existerat.

Såg faktiskt en livs levande jude för några dagar sedan.

Hur såg den ”juden” ut? Hur ser en jude ut?

Blondinerna Owen Wilson och Woody Allen är judar. Jag träffade en ”judisk” kvinna en gång från Tel Aviv. Hon var ganska brun och hade afroliknande hår.

Beskriv en typisk jude så ska jag beskriva en typisk Japan, finne eller aborigin.
Citera
2021-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Har du några belägg för att judarna aldrig har existerat?
Jag är själv inget fan av judarna men din tankegång fascinerar mig.
Jag orkade inte läsa all den sörjan TS skrev men jag tror att han menar på att Judar är inget folk utan en grupp som är bunden genom deras ideologi. Han kanske inte alls menade det, men vad fan bryr jag mig.
Citera
2021-01-13, 22:29
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att de flesta judar som bor i västvärlden är så Kallade Ashkenazi-judar är välkänt sedan gammalt. De härstammar troligen från dessa Khzarer.

Detta står om Khazarer på Wikipedia:

Men det finns ju andra judar, till exempel sefardiska och etiopiska.

Hatet mot Ryssland (Novgorod) och Iran. (Persien) går med all
sannolikhet tillbaka till att det var just de som "förintade" det Khazariska riket.

Det khazariska riket måste haft handelstationer över hela den kända världen.
Bla. ett kryddhandelshus som fortfarande finns. Hävdas vara uppåt 2000 år gammalt. (nog en liten överdrift) När riket slogs sönder spreds Khazarena över den kända världen.

Etiopiska "judar" kan vara Hebreer. Dvs. äkta.
Citera
2021-01-13, 22:33
Medlem
Jösses vad folk "hittar på",,, Judar är ju ingen ras eller folkslag,, det är en påhittad religion (som alla religioner).

Tycka och tro får man väl göra ..
Att Israel tyvärr är ett stulet stycke öken är dessvärre olyckligt eftersom det skapade så mycket lidande (det brittiska imperiet har olyckligtvis varit bra på att skapa skit i världen dom senaste 500 åren, något vi alla får lida av än idag)

Kartellbildningar/ intresseorganisationer har ju alltid funnits,,
det är liksom en mänsklig egenskap som kan diskuteras hurvida det är en naturlig överlevnadsinstinkt eller bara girighet. Ibland kallas dom för länder, banker eller fotbollslag..

(se bara på vilka familjer/ konstellationer som äger dom största bankerna i världen.

Jag påstår med DNA spårning som stöd (dvs fakta), att det inte finns några renrasiga människor i Europa överhuvudtaget, dvs såvida det inte är en nyligen invandrad Afrikan från djupaste djungeln.
Här uppe i norr är det dessutom en mycket större del inavel än i övriga Europa eftersom norra delarna var isolerade under tusentals år. Denna värld och tiden vi är här tillhör oss alla lika mycket eller lite. Det är pengarna (dvs makt) som skapar all ondska och polarisering, om vi låter dom med pengar göra det,, man kan ju tex strunta i att låna pengar. :-) Då kommer " JP Morgans" snart att upphöra.
Det är således DU och JAG som har den verkliga makten.. tänk lite på det och sluta prata om Judar, Araber eller andra, det är ju inte ens relevant för vårt välbefinnande den stund vi befolkar denna jord.
Citera
2021-01-13, 22:47
Medlem
Vad är det akademiker inte skulle våga säga? Att judarna inte är Guds utvalda folk? Att de varken utgörs av en egen eller en enskild etnicitet? Att det aldrig funnits ett judiskt land före 1948? Alla dessa saker råder det vetenskaplig konsensus om.

Det enda judarna har gemensamt med varandra är sin religion, sina traditioner och ritualer. Detta faktum är knappast kontroversiellt utanför religiöst judiska (och rasistiskt antisemitiska) kretsar.
Citera
2021-01-13, 23:31
Medlem
mr13377s avatar
För att förstå sig på det här måste man sätta sig in i vem som blir och inte blir en jude vid födseln idag. Har väldigt lite att göra med etnisk bakgrund utan det handlar om pengar och status. I verkligheten har alla judar(från europa) sedan många generationer tillbaks blandat sig etniskt men självklart blir inte alla som har en judisk förälder jude. Då hade deras antal varit mycket stort idag... Det är dom med mycket pengar eller på annat sätt har hög status som får bära vidare titeln. På det sätt har jude blivit en titel eller ett ’koncept’. Ett nätverk för rika och viktiga personer.

Det här misslyckades både Tsaren och Hitler med att förstå. Dom gick på myten att det är ett tusentals år gammalt telepatisk grupp där en snubbe på landsbygden i östra Ukraina som ber till Abraham i hemlighet är en agent åt några oligarker i Frankrike och att dom har en helt synkad plan att ta över världen.
Citera
2021-01-13, 23:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
När du pratar om intåget i Egypten, pratar du då inte om hebréer. Bilderna/målningarna, från den tiden visar på ett folk mitt emellan mulatt, och mörk afrikan!?

Hebréerna är så klart ett av judarnas många ursprung. Det är därför deras språk kallas för - tata - hebreiska... ;-)

Som du nämner finns det berömda bilder av detta folk invandrande till Egypten som fattiga och lismande herdar vilka förde med sig djuroffer i form av getter till farao.

För att bara några generationer senare med stor list ha tagit över hela riket - sannolikt i historieböckerna kända som "hyksos".

Så den parasitära traditionen hos detta folkslag har mycket gamla anor. Man kan läsa om detta också i moseböckerna där Josef antar den kombinerade rollen av drömtolkare (Freud) och nationalbankens ordförande (Allen Greespan), dvs när han först profeterar om de feta och magra åren (sju till antalet - precis som i den moderna konjunkturcykeln) och senare hamstrar spannmål i faraos namn; men slutligen lurar egypt-gojerna att växla in allt sitt guld mot bröd - varpå han med sina bröder flyr med allt guldet ur Egypten.

Denna tidpunkt i parasiternas tidsplan börjar definitivt närma sig i USA vid det här laget. Frågan är bara var de ska dra vidare?

/Johan
Citera
2021-01-13, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Jösses vad folk "hittar på",,, Judar är ju ingen ras eller folkslag,, det är en påhittad religion (som alla religioner).

Om man inte begriper att det finns ett samband mellan ras och religion så är man troligtvis förståndshandikappad.

Även om inte sambandet är hundraprocentigt - så är det så klart fortfarande ett samband. Sådana samband kallas för korrelation.

Får ni inte lära er någonting i särskolan längre?

Så den kristna religionen var ursprungligen de vita europeernas religion. Dessa består så klart av ett flertal olika raselement - men att kalla dessa för "den vita rasen" är helt och hållet en definitionsfråga. Man kan kalla det för en etnicitet eller folkgrupper eller vad man vill.

De existerar likafullt - och skiljer sig rent statistiskt till utseende och egenskaper och kultur från andra folkslag från andra delar av jordklotet.

Alla kan se och begripa detta med hjälp av en enkel ockulär besiktning. Bara för att det inte existerar någon enhetlig "vit ras" betyder ju det att det inte finns statistiskt signifikant fördelade "raselement" - och att dessa korrelerar med etnicitet, kultur och religion.

/Johan
Citera
2021-01-13, 23:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Frågan är väl inte om judar som folk aldrig utan snarare vilket/vilka historiska folkslag ashkenaziska judar är besläktade med och vilken region de kommer ifrån. När det gäller den frågan har vissa hävdat att ashkenaziska judar är ättlingar av khazar som var ett turkfolk som bebodde trakterna runt Kaukasien och varav en del konverterade till judendomen, men det tycks inte råda någon vetenskaplig konsensus om hur det faktiskt ligger till.
Citera
2021-01-14, 01:29
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
När du pratar om intåget i Egypten, pratar du då inte om hebréer. Bilderna/målningarna, från den tiden visar på ett folk mitt emellan mulatt, och mörk afrikan!?

En liten fågel viskade i mitt öra att historian om att Judarna var slavar i Egyptien egentligen inte är deras egen historia utan den tillhör en annan relativt okänd folkgrupp som kallades Kaldéerna. Det var Kaldéerna som var förslavade i Egyptien, inte de s.k Judarna.

För övrigt viskade även samma fågel i mitt öra att Judarna inte började kallas för just Judar förens tidigt 1800-tal.
När det gäller teorin om khazarer så vet jag inte riktigt hur det ligger till. Kanske är det sant eller åtminstone lite sant. Men det känns nästan lite långsökt då jag tror att ashkenazim Judarnas historia är bra mycket äldre än så, kanske förekom en viss blandning med khazarer iom deras konvertering till Judendomen.

Sedan finns det ju många fler grupper än svarta som vill lägga vantarna på titeln som Hebréer, t.ex brittisk eller varför inte nordisk israelism, där tribe of Dan likställs med Danskarna.

Det är iaf väldigt intressant och ibland undrar man exakt hur mycket av historian vi får lära oss som faktiskt är sant. Det är nog inte helt galet att anta att det mesta vi får lära oss i skolan och samhället i stort är på ett eller annat sätt skitsnack oavsett om det gäller historia eller annat.

Lite halvt OT men har du hört talas om Great Tartary? Jag tror personligen att vår historia som Européer har en mycket stark koppling till både östra Asien men också den nordamerikanska kontienten. Vår sanna historia är inget vi får ta del av, vinnaren skriver historian, och de främsta vinnarna sedan minst 1800-talet är trots allt Judarna.
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2021-01-14 kl. 01:41.
Citera
2021-01-14, 01:42
Medlem
GreyForests avatar
Detta kan vara av intresse:

The Khazars converted to Talmudist Judaism in 7th century AD and became adopted Jews,
not real Jews

The religion of modern Israel is based on the Talmud, not Torah, hence false Judaism, false
Jews
Senast redigerad av GreyForest 2021-01-14 kl. 01:44.
Citera
2021-01-14, 01:52
Medlem
Så länge det finns fördelar med att vara jude så kommer såklart folk att vara stolta judar.

Vem hade inte varit stolt över att få fördel?

Lite som bögar/kvinnor/färgade. Högt på offerskalan liksom, speciallagar, specialregler samt extra beskydd och makt.

Men allt har en motreaktion, ju mer plats de tar, ju fler speciallagar och jävig behandling, ju mer hatar gemene man dessa.

Finns inget vidrigare än zigenare, bögar, feminazis, vänsterpatrask. Inget jag tyckte innan jag stötte ihop med dessa grupper och "individer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in